Når der er mange Hollywood penge på spil, så har maskineriet gjort sit til at skabe et glat produkt, der ikke stikker nogen i øjnene. “Superman Returns” er en fin mainstreamfilm. Det er en klassisk historie fortalt i et afstemt tempo, der hverken taber pusten eller kører for hurtigt. Der er spektakulære action-scener med lidt kærlighed på sidelinien. Det eneste, der mangler, er en Superman med lidt kanter, lidt råhed, lidt personlighed. Lad os krydse fingre for en snert mere af det i den opfølger, som filmens slutning så tydeligt lægger op til.

Læs hele anmeldelsen her

#41 17 år siden

Jeg kunne ikke få mig selv til at give to stjerner til stakkels Superman. Derfor 2 + 1 for nostalgi :-)
Gravatar

#42 thomas040 17 år siden

Jeg er også lidt skuffet. Det er ikke en dårlig film. Den er bare middel. Den hænger egentlig fint sammen, men indlevelsen var svær at finde. Jeg syntes først at den rigtige indlevelse kom lige inden slutningen.... Der måtte godt have været endnu mere drama, men det blev lidt hurtigt overstået. Dem som har set den, ved forhåbentligt hvad jeg snakker om..:)
Failure is a zero out.
Gravatar

#43 enfilmnørd 17 år siden

Nu har jeg omsider været inde og se den, og jeg syntes den er fed.
Den kan til tider være lidt langsom, og jeg savner virkelig en scene hvor superman får lov at uddele nogen solide tæsk til Lex og Co. Det gør dog ikke nået, for filmen giver mig personer jeg bekymre mig om, og selvom den med sønnen nok er lidt forudsigelig, så er det et godt tiltag. Jeg elsker Kevin Spacey som Luthor, så er det sagt, ikke bare ligner han Gene Hackman(den "gamle" Luthor)(jo, han gør), han spiller bare rollen fantastisk. Man hader ham, og han stjæler scenen fra alle de andre medvirkende. Jeg syntes i det hele taget at castet gør det godt. En rolle jeg ikke forstår, er dog Luthors dulle, hun er dum som en dør, men vil alligevel godt gøre det rigtige? Ærligtr talt, så er jeg langt mere interesseret i hvad der sker med de kryststaller hun vælter ud af helikopteren end hende. Musikken er et kapitel for sig selv, det er jo Ottman(det er vist sådan det staves) der har overtaget "arven", og det gør han godt. Han har jo selvfølgelig også Williams udødelige superman-temaer at gøre godt med, og de bliver brugt flittigt(og hurra for det), men bestemt også krydret med nye melodier

Jeg elsker Superman, og derfor også denne film(Måske lidt banalt sagt)
5/6
NB: Vil lige rose Singer, som andre nævner er han en fantastisk instruktør.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#44 enfilmnørd 17 år siden

Forresten:
Nogen der ved om der er en lille efterfilm(efter underteksterne), mine ledsagere og jeg fik ikke lov at blive, da filmen var færdig 10 min før den næste forestilling( det var ikkeen eftermiddagsforestilling).
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#45 The Insider 17 år siden

#44, nope, intet.
War. War never changes.
Gravatar

#46 enfilmnørd 17 år siden

#45 tak skal du havde, det var godt af vide.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#47 filmz-Don Drift 17 år siden

Jeg er enig med dig Thomas (#42) syntes også det var svært at leve sig ind i filmen. Ikke det samme som med de ældre film.
"Sideways, all days!"
Gravatar

#48 vapor 17 år siden

5/6 Her fra.
Den er lige som en Supermand film bør være.
Singer har ramt en god blanden af tonen fra den første film, og aktuelle temaer.
Den nye dragt er ret cool.
Spacey var god som Lex Luthor.
Effekterne var ret flotte.
John Williams theme var der stadig.

Det eneste som trak lidt ned er at jeg ikke holder lige så meget af Superman som jeg gør af Batman.
Batman Begins er stadig den bedste superhelte film. :)

Gravatar

#49 inflector 17 år siden

#37 jeg må erklære mig helt enig.

Jeg er slemt skuffet over denne rodebutik af en film. Jeg synes simpelthen det var et uchamerende actionbrag, som på ingen måde tiltalte mig. Jo vist effekterne er flotte og den er godt lavet, men det er desværre bare ikke nok til en god film.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#50 filmz-barnebarn 17 år siden

4/6 herfra.

Jeg må indrømme, at det som trak ned for mig var for mange "drama"-scener med Lois Lane.

Generelt en godt film - ikke super ;) - men bare god og over middel. Der er mange gode scener i og den er flot lavet med store scener og mange gode detaljer.

Men jeg tror, at filmen haltede lidt for meget, fordi man gerne ville lave det som en "ny" 1'er - uden at den er det. Derfor er jeg også sikker på, at en 2'er vil blive klart bedre og med færrer "drama"-scener mellem Superman og Lois Lane.

#37
Jeg synes ikke Kate Bosworth var en fejl - jeg vidste f.eks. ikke, at hun kun var 23 - og syntes da, at hun spillede rollen godt og virkede i den rigtige alder for mig... Fik da lidt et chock, da jeg fandt ud af, at hun "kun" var 23 - måske hvis jeg havde vist det før, at jeg så hende, at det også havde ødelagt noget for mig, ved jeg ikke.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento

Skriv ny kommentar: