Når der er mange Hollywood penge på spil, så har maskineriet gjort sit til at skabe et glat produkt, der ikke stikker nogen i øjnene. “Superman Returns” er en fin mainstreamfilm. Det er en klassisk historie fortalt i et afstemt tempo, der hverken taber pusten eller kører for hurtigt. Der er spektakulære action-scener med lidt kærlighed på sidelinien. Det eneste, der mangler, er en Superman med lidt kanter, lidt råhed, lidt personlighed. Lad os krydse fingre for en snert mere af det i den opfølger, som filmens slutning så tydeligt lægger op til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-halsted 17 år siden

Jeg er netop set filmen i cinemaxx i fisketorvet. Mine forventninger var store og syntes filmen er fantastisk.
Brandon Routh er bedre end Christoffer Reeve i rollen som Clark/Superman, da han ikke spiller Clark så fjollet som Reeve og det fungerer bedre efter min smag.
Kevin Spacey som Lex Luthor er rigtig god men mangler lidt af de udtryk som Gene Hackman anvendte i Superman I og II: "The greatest kriminal mastermind" mf.. :-)
Kate Bosworth som Lois er efter min mening forkert castet, hun er ALT for ung til rollen og hun mangler det temperament som Margot Kidder har i Superman I og II.
Filmen er perfekt længdemæssigt og effekterne er overdådige. Jeg kan godt lide at Bryan Singer tager sig tid til at fortælle historien. De flashbacks man får til Clarks ungdom er også rigtig fede.
Generelt kunne jeg mærke at der er lagt megen hjerte og sjæl ind i projektet for, at genoplive Superman på det store lærred.
Godt gået Bryan! 5/6 herfra.
Gravatar

#32 hey now 17 år siden

Fantastisk film...noget af det bedste jeg længe har set i biffen. 6/6 herfra
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#33 filmkorn.dk 17 år siden

#30 Helt enig i at Spacey kører den på rutinen. Det undrer mig egentlig, at de ikke har brugt Hackman igen - med lidt makeup kunne han sagtens ligne en 5 år ældre Hackman i forhold til Superman 2 :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#34 Patriarch 17 år siden

#33

Du skal vidst have nogle meget stærke briller hr. tournesol :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#35 filmz-rupert giles 17 år siden

Jeg synes desværre, at filmen kørte alt, alt for meget i tomgang, og jeg kedede mig ligefrem flere steder. Persontegningerne er overfladiske og dramaet alt for tyndt. Historien kunne fortælles i et 22 siders enkelthæfte eller på halvanden time ligesom den første X-Men film. Desværre bruger Singer en ekstra time på det, og mange af scenerne er trukket ulideligt langt ud. Tempoet er sært sløvt, hvilket ikke klæder filmen.

Så vi står altså med den lidt spøjse situation at X-Men 3 var for hurtig og kort en film og at Superman Returns er en for langsom og lang film. Naturligvis er Superman Returns langt den bedre film af de to, men den er stadigvæk ikke god nok.

3 1/2 stjerne fra mig af. Ikke specielt super.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#36 filmz-evilshit 17 år siden

Herre fed film, det er rart at se Superman efter så lang tid igen i top form. Warner bros og DC comics har er virkeligt godt sammen arbejde med at skabe deres superhelte som de virkelig skal værre.
Gravatar

#37 filmz-Bruce 17 år siden

Så fik Crystalstar1200 og undertegnede set den og der var overraskende gode takter, men desværre også overvejende skidt.

Overraskende for os var det, at hr. Brandon Routh faktisk gjorde det glimrende og ikke var så skidt som Clark Kent, som vi havde hørt. Nok det bedste (levende!) valg til rollen idag.

CGI var generelt overbrugt og overgearet og blegnede faktisk i havscenerne ifht. film som Day After Tomorrow og Sky Captain.

Kate Bosworth totalt fejlcastet. 23 år, barn på 5 og hun spiller en i 30'erne. Margot Kidder besad klart mere charisma med rigtige Lois Lane karakteristika. Et godt alternativ kunne have været Beckinsale, rette alder og har selv den fornødne modenhed, bl.a. med et barn i bagagen.

Kevin Spacey gjorde det ok som Lex Luthor, men topper slet ikke Gene Hackman. Men Luthor er blot ikke en særlig interessant skurk og historien var i bund og grund uinteressant. Det var mere et spørgsmål om at udstille nogle special effects, få vist frelserens tilbagekomst og så lægge sig klods op af det gamle univers og de første film. Selv Luthors akkompagnerende bimbo,
forfaldt til medlidenhed med Superman

En evt. sequel, skal ihvertfald vise langt bedre takter, manuskriptmæssigt og ikke mindst mht. en værdig skurk. Det er synd Brandon lades i stikken med en svag dialog og ingen modspil.

Superman temaet, Williams smukke stykke i klasse med Indiana og Star Wars, bliver desværre brugt lidt for meget. Der er for meget forsøg på at vise Supermans store tilbagekomst, ikke kun i billede, men også proppe det ned i munden på os via musikken.

5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#38 filmz-Don Drift 17 år siden

#37 som du nævner fint, så syntes jeg også det var lidt "mystisk" den måde vi ser Supermand i aktion for første gang (igen). Det var lidt forhastet, og vupti, så spiller temaet og man sidder lidt og tænker, "nå ja okay" men hvor bliver kuldegysningerne af? Dem som vi konstant blev præsenteret med i traileren... :P
"Sideways, all days!"

#39 17 år siden

Slap da heeeeeeeeeeeelt af en gang crap! Tag mit råd, nøjes med at se forfilmen. Det er kun jumbojet scenen, der er værd at se, og heraf er de gode klip med i forfilmen. Fyforpyfor, han skulle vist have holdt sig til X-men. Det kunne han forhåbentlig have klaret bedre end Ratner. Jeg giver 3 stjerner, hvoraf den ene er for nostalgien.
Gravatar

#40 The Insider 17 år siden

#39, dine kommentarer taget i betragtning er 3 stjerner da en særdeles positiv karakter :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: