Tim Burton har med “Sweeney Todd – Den djævelske barber fra Fleet Street” holdt sig inden for sine gængse rammer, men dermed heller ikke skabt banebrydende filmkunst. Filmen har sine øjeblikke, som udgangspunkt en finurlig historie og tilmed storspil med dertilhørende gnister mellem Helena Bonham Carter og Johnny Depp. Men med det lagt til side vækker karaktererne ikke empati, og så bliver hele moradset nu også en kende for forudsigeligt og ensformigt i det lange løb. Burton forstår stadig at underholde, men måske er den begavede instruktør efterhånden blevet for bevidst om sine egne evner. Det ligner rutinearbejde fra en mester.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Lady Arwen 15 år siden

ELSKER filmen men hvorfor er der ikke ekstramateriale på DVD'en men kun på bluray når der nu er nogen (migselv) der ikke lige har råd til en bluray afspiller snøft havde ellers glædet mig til at se noget bag scenerne og det er bare SÅ dårligt at de ikke har lavet en 2 disc udgivelse... tsk tsk...
Doctor Who <3
Gravatar

#32 filmz-TC 15 år siden

#16

Fed Kælder!!! Sådan én ønsker jeg mig :-)
Gravatar

#33 filmz-moonbird 15 år siden

ja. jeg syntes bare den er utrolig flot billed og lydmæssigt.
billed og stemnings mæssigt. er det jo et mesterværk som altid fra burton side. men det er rigtigt. den falder lige lovligt meget til jorden. den er sjov og spænde første gang man ser den. men så begynder det at blive kedeligt.
f.eks var jeg flad af grin da de kom til By the sea i biografen. men kunne kun lige trække på smile båndet da jeg så den på DVD. og nu keder jeg mig lige så meget under den som med resten af filmen, selvom jeg nyder de flotte billeder.
Det er hele filmen vær bare at se Jonnhy depp i den badedragt XD
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#34 filmz-Bruce 15 år siden

#32 Tak! Hvad er din adresse, så sender jeg den med posten :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 Highland Park 15 år siden

#16: Meget stilfuldt Bruce. Og smuk detalje med træbjælkerne! :)
Og flotte billeder (selv om det er synd med pause-symbolet). Især det sjette finder jeg interessant pga. Sweeneys semiseksuelle forhold til barberknivene. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: