Tim Burton har med “Sweeney Todd – Den djævelske barber fra Fleet Street” holdt sig inden for sine gængse rammer, men dermed heller ikke skabt banebrydende filmkunst. Filmen har sine øjeblikke, som udgangspunkt en finurlig historie og tilmed storspil med dertilhørende gnister mellem Helena Bonham Carter og Johnny Depp. Men med det lagt til side vækker karaktererne ikke empati, og så bliver hele moradset nu også en kende for forudsigeligt og ensformigt i det lange løb. Burton forstår stadig at underholde, men måske er den begavede instruktør efterhånden blevet for bevidst om sine egne evner. Det ligner rutinearbejde fra en mester.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 PredatorX 15 år siden

Jeg har den engelske Blu-Ray udgave. Det er en film man et eller andet sted skal se, men den er ret kedelig synes jeg. Ganske fede (og flotte) scener hist og her. Men 3/6 må være maks.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

Blu-ray'en har et imponerende transfer og et godt lydspor. Men bortset fra Burtons herlige settings og Sascha Baron Cohens birolle, er der kun få gange, hvor filmen kommer lidt i gear, blot for at falde til jorden i ganske middelmådige musical kompositioner ... ihvertfald når de tilsættes stemmer, som burde koncentrere sig om dialog og ikke sang.

Anderledes dyster og vedkommende kunne Sweeney have været med det eksakt samme cast, havde man fokuseret på drama fremfor musical.

6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 PredatorX 15 år siden

#2

Enig...

Dog synes jeg faktisk ikke billedkvaliteten var SÅ overvældende. Ganske fint, men ikke 30 Days of Night WAUUW! agtigt. Nogle scener var sindygt flotte, mens andre var lidt fesne.

Synes det var utroligt så meget Johnny Depp lød som David Bowie. Nu kan de lave en remake af Labyrinth med Depp som Jareth... hahah (jeg mener naturligvis ikke de skal lave en remake).
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#4 filmz-Bruce 15 år siden

Ja jeg har klart Sweeney oppe i de bedste transfers på Blu-ray til dato. Filmen er mørk, sort, mørk og sort, men alligevel er der et væld af detaljer tilstede og introsekvensen, var et formidabelt skue, hvor blod leverede den flotte kontrast til Burtons ellers farvesvage univers.

Her er der nogle screenshots, som dog slet yder transferet retfærdighed (det gør screenshots som regel aldrig). Billedet med skibet som kommer ind i havnen, er langt mere skummelt, skarpt og sort i virkeligheden. Jeg prøver og se om jeg imorgen kan tage nogle billeder i min kælder.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 Ash 15 år siden

Bestemt ikke en af Burtons bedste. 3/6
Gravatar

#6 The Insider 15 år siden

#4, wow. Måske burde man snart få taget hul på sit BD-eksemplar af filmen alligevel...
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 15 år siden

#6 Ja, trods alt seværdig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 HonoDelLoce 15 år siden

Er der nogen af jer flinke mennesker der kan fortælle mig, om der er danske subs på den engelsk bd-udgave? Overvejer at hive den hjem fra The Hut, men hvis ikke der er danske tekster på får jeg aldrig den allerstedsnærværende mø til at se den, og det ville næsten være synd for hende :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 The Insider 15 år siden

#8, det er der. Købte min fra Amazon.co.uk.
War. War never changes.
Gravatar

#10 HonoDelLoce 15 år siden

#9

Super super super :D

Jeg har aldrig købt gennem Amazon selv, synes siden virker alt for uoverskuelig :D Måske der bare skal et kæmpe godt tilbud til før jeg får taget mig sammen til atprøve :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: