“Take This Waltz” er glimrende instrueret af Sarah Polley, der stod bag den roste “Away from Her”, og som formår at bringe en visuel opfindsomhed til filmen. En scene, hvor Margot og Daniel tager en tur i en karrusel til tonerne af 80’er-hittet “Video Killed the Radio Star”, lyder som en grum kliche på papiret, men på en eller anden måde lykkes det Polley at transformere scenen til en lille sørgmodig livs-poetisk sekvens. Endnu mere mindeværdig er brugen af det Leonard Cohen-nummer, som filmen låner sin titel fra, og som fornemt bliver anvendt til at fremvise filmens tvetydige natur. Lykken er en lunefuld og svært gennemskuelig størrelse, men denne lille perle af en film blotlægger den med grusom skønhed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Takfornu 11 år siden

Endnu en god anmeldelse fra dit tastatur Benway :)

Jeg er helt enig - det er lige som "Like Crazy" en lille perle af en film. Genså den selv for et par dage siden som du måske så i What We Saw tråden. Begge film viser at indie scenen i amerikansk film stadig står stærkt, men desværre ofte herhjemme drukner i de massive reklamekampagner der kører for diverse blockbusters eller film med langt større budget.

Jeg synes brugen af "Video Killed the Radio Star" både i den scene du nævner, men også i scenen
til sidst, hvor Margot tager turen alene og viser klart at hun kommer videre - Michelle's spil i den scene er rigtig godt for man kan mærke hele følelsesregisteret hos hende arbejder indeni og det afsluttende smil giver håb for fremtiden.
er perfekt valg for det er jo en sang med flere lag.

Jeg synes den er velspillet, velfortalt og ikke mindst en god date film, som kan give noget at snakke om efter filmen.

Klart også 5/6 herfra :-)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2 Lawman. 11 år siden

God anmeldelse, giver mig lyst til at se filmen. Vidste slet ikke Sarah Polley også instruerede - kendte hende kun fra Dawn of The Dead:)
Gravatar

#3 elwood 11 år siden

Billede 2
Run away bride: The Prequel
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Wangsgaard 11 år siden

Helt enig Søren !
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#5 Takfornu 11 år siden

kamikazedk (2) skrev:
God anmeldelse, giver mig lyst til at se filmen. Vidste slet ikke Sarah Polley også instruerede - kendte hende kun fra Dawn of The Dead:)


Hun har lavet flere gode film bl.a. de 2 stærke My Life Without Me og Away from Her.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#6 Kruse 11 år siden

Navarre3 (5) skrev:
Hun har lavet flere gode film bl.a. de 2 stærke My Life Without Me og Away from Her.


Det er nu ikke Sarah Polley der har instrueret "My Life Without Me", selvom at den dog er rigtig god :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 Takfornu 11 år siden

Det ved jeg godt "lavet" kan jo også betyde været med i - sorry for forvirringen :-/
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#8 Kruse 11 år siden

Ahh, sorry...Jeg læste vist dit indlæg lidt for hurtigt :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 jessup 11 år siden

Har ikke fået se Away from her eller denne, men jeg håber ikke hun opgiver at stå foran kameraret da hun i mine øjene er en eminent skuespiller.

My life without me er en af de filmene fra det år Berlin festival som står klarest og er en rigtig fin film.
This is just until June
Gravatar

#10 Slettet Bruger [1831678940] 11 år siden

Jeg har endnu ikke set denne film, men vil glæde mig til at gøre det. Jeg er ret begejstret for Michelle Williams, som jeg ser som en af sin generations bedste skuespillerinder. Desuden synes jeg også hun tager nogle fornuftige karrierevalg.

Umiddelbart virker det dog til at være en besynderlig konstellation med Williams og Seth Rogen, men jævnfør de forskellige anmeldelser ser det ud til at fungere.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: