“Take This Waltz” er glimrende instrueret af Sarah Polley, der stod bag den roste “Away from Her”, og som formår at bringe en visuel opfindsomhed til filmen. En scene, hvor Margot og Daniel tager en tur i en karrusel til tonerne af 80’er-hittet “Video Killed the Radio Star”, lyder som en grum kliche på papiret, men på en eller anden måde lykkes det Polley at transformere scenen til en lille sørgmodig livs-poetisk sekvens. Endnu mere mindeværdig er brugen af det Leonard Cohen-nummer, som filmen låner sin titel fra, og som fornemt bliver anvendt til at fremvise filmens tvetydige natur. Lykken er en lunefuld og svært gennemskuelig størrelse, men denne lille perle af en film blotlægger den med grusom skønhed.
#1 Takfornu 12 år siden
Jeg er helt enig - det er lige som "Like Crazy" en lille perle af en film. Genså den selv for et par dage siden som du måske så i What We Saw tråden. Begge film viser at indie scenen i amerikansk film stadig står stærkt, men desværre ofte herhjemme drukner i de massive reklamekampagner der kører for diverse blockbusters eller film med langt større budget.
Jeg synes brugen af "Video Killed the Radio Star" både i den scene du nævner, men også i scenen
Jeg synes den er velspillet, velfortalt og ikke mindst en god date film, som kan give noget at snakke om efter filmen.
Klart også 5/6 herfra :-)
#2 Lawman. 12 år siden
#3 elwood 12 år siden
Run away bride: The Prequel
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 Wangsgaard 12 år siden
#5 Takfornu 12 år siden
Hun har lavet flere gode film bl.a. de 2 stærke My Life Without Me og Away from Her.
#6 Kruse 12 år siden
Det er nu ikke Sarah Polley der har instrueret "My Life Without Me", selvom at den dog er rigtig god :)
#7 Takfornu 12 år siden
#8 Kruse 12 år siden
#9 jessup 12 år siden
My life without me er en af de filmene fra det år Berlin festival som står klarest og er en rigtig fin film.
#10 Slettet Bruger [1831678940] 12 år siden
Umiddelbart virker det dog til at være en besynderlig konstellation med Williams og Seth Rogen, men jævnfør de forskellige anmeldelser ser det ud til at fungere.