Martin Scorseses Palme d’Or-belønnede “Taxi Driver” er noget så unikt som et dystert, filmisk mareridt, man ikke ønsker at vågne op fra, især takket være Scorseses begavede instruktion, Paul Schraders mesterlige manus, den fuldkommen forbløffende æstetik og Robert De Niros skelsættende kraftpræstation i hovedrollen. Denne Blu-ray er en eksemplarisk udgivelse, som enhver filmentusiast bør eje. Filmen kommer nok aldrig til at se bedre ud i hjemmebiografen, lydsporet imponerer, og her er timevis af fantastisk ekstramateriale. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 12 år siden

Hvorfor kan den få 6/6, når den ikke får 6 alle i kategorier?

Jaja, luk røven, Skeloboy...:)
Gravatar

#2 Bony 12 år siden

6+6+5+6=23/4=5,75=6..! :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 Bruce 12 år siden

Er uden tvivl blandt årets tre bedste BD udgivelser, når året er omme.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4 MMB 12 år siden

Et mesterværk, og den skal købes snarligt på blu-ray

#1
Joke? Hvis nej, så læs #2 :P
Gravatar

#5 bjarke 12 år siden

... jeg har selv haft fornøjelsen af at gense 'Taxi Driver' på denne Blu-ray-udgivelse og kan kun være enig med anmeldelsen. Et mesterværk som har fået en yderst lækker udgivelse.

Bickles rejse ind i vanviddet og rundt i New Yorks gader er stadig en formidabel og foruroligende historie om isolation, ensomhed og utilpassethed, hvor det atmosfæremættede New York til tider synes at ligne helvedes rødglødende forgård. Et karakterdrevet storbymareridt - fængslende og farlig. Hertil kommer det både smukt jazzede og foruroligende score af Bernard Herrmann, der medrivende matcher Bickles vaklen mellem normalitet og vanvid.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 Fellaheen 12 år siden

Ozu i New York.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#7 Buck Rogers 12 år siden

Columbia Pictures' logo fremstår en smule uskarpt, men resten af filmen står knivskarpt, og detaljerigdommen er overvældende.


Det med logoet er faktisk bevidst - nedenstående fra interviewet med Grover Crisp, der har stået for restaureringen, på Digital Bits:
We were trying to be careful to present it as it would have looked in 1976, albeit with a much cleaner and fuller image than one would have experienced from third generation release prints of the time. That is one reason why the Columbia lady logo at the beginning of the film is degraded and soft looking, because that is exactly what it was in 1976, and we agreed with the director on those kinds of decisions.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#8 Ambus 12 år siden

Min eneste (ENESTE!!) anke med denne film er de frygtelige briller Jodie Foster har på i scenen på billede 3. Men det afspejler sådan set bare tiden filmen er lavet i, så det kan den vel ikke kritiseres for...
Spøg til side. Filmen er et mesterværk, og denne BD-udgivelse lyder næsten for god til at være sand, så den må man da se at få skaffet sig.
Gravatar

#9 MilanB 12 år siden

Så fik jeg for det første oplevet "Taxi Driver". Virkelig et mesterværk.

Jeg havde dog fået indtrykket af at han ville skyde præsidentkandidaten. Er jeg forkert på den, eller er det hans plan inden det går i vasken?
Gravatar

#10 BN 12 år siden

MilanB (9) skrev:

Jeg havde dog fået indtrykket af at han ville skyde præsidentkandidaten. Er jeg forkert på den, eller er det hans plan inden det går i vasken?


Nej, det er helt korrekt opfattet.
Attentatplanen går i vasken, fordi nogle Secret Service-folk bemærker ham.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: