“Ted” fungerer sikkert for mange, og der skal da heller ikke herske tvivl om, at MacFarlane har et eller andet komisk talent. Men måske skulle han have brugt det på at skabe noget originalt i stedet for blot at lave en film, vi har set tusind gange før, og så ville det altså virkelig klæde filmen, hvis ikke den brugte så meget krudt på at være sjov på andres bekostning. Men lod man sig ikke irritere i biffen, så er filmen nu ude på en helt igennem udmærket Blu-ray-udgivelse, hvor specielt transferet tager kegler. I mine øjne er filmen dog noget hjernedødt bras.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Nagash 11 år siden

Helt enig HonoDeLoce. Jeg synes også der er virkelig langt mellem snapsene. Jeg ser lige som dig, også mest gamle komedieserier, hvis jeg skal se noget i den genre. Men netop fordi jeg ser American Dad og Family Guy, faldt Ted lige i min smag. Jeg gav den også 5/6 i da jeg så den i biffen.
Min foragt overfor komediefilm, kommer efter jeg så White Chicks tilbage da den kom ud. Den var så pinlig ringe, at jeg havde lyst til at skyde mig selv. Den er sammen med Transformers 2, den ringeste film jeg nogensinde har set. Tænk at man som skuespiller, instruktør, producer etc, kan synke så lavt. SUK!
Udover Ted, er de eneste nyere gode komedier jeg kan komme i tanker om 50/50 og Iron Sky.
Men for mig er det altid en god indikator om at styre udenom, når skuespillere som fx Martin Lawrance eller Adam Sandler er med.
Gravatar

#12 HonoDelLoce 11 år siden

Tarantrier (10) skrev:
Iron Sky er forrygende..!


Lyder godt ! :D

#11

Jeg har også 50/50 stående uden at have set den endnu, men jeg havde bare ikke forstået den som en komedie per se, men mere en drama med komiske indslag ? :)

I øvrigt har jeg også Will Ferrell på min "gå-langt-udenom-liste". Jeg har set ét sjovt segment med den fyr i mit liv, derudover bliver jeg næsten gal bare af at se på ham :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#13 MOVIE1000 11 år siden

HonoDelLoce (12) skrev:
Lyder godt ! :D

#11

Jeg har også 50/50 stående uden at have set den endnu, men jeg havde bare ikke forstået den som en komedie per se, men mere en drama med komiske indslag ? :)

I øvrigt har jeg også Will Ferrell på min "gå-langt-udenom-liste". Jeg har set ét sjovt segment med den fyr i mit liv, derudover bliver jeg næsten gal bare af at se på ham :D


50/50 er en go komedie, de gør ikke grin med kræftpatienter men griner med kræftpatienterne ;)
Der er ikke mange platte/sjove scener, og det ville også ødelægge filmen og dens tema. Jeg var tilfreds da jeg så den.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#14 wigant 11 år siden

Nagash (11) skrev:

Men for mig er det altid en god indikator om at styre udenom, når skuespillere som fx Martin Lawrance eller Adam Sandler er med.

Det er så sandt som det er sagt, så...

+1

herfra!!!
Gravatar

#15 Slettet Bruger [1166592316] 11 år siden

HonoDelLoce (12) skrev:
Jeg har også 50/50 stående uden at have set den endnu, men jeg havde bare ikke forstået den som en komedie per se, men mere en drama med komiske indslag ? :)


Den beskrivelse er nok ikke helt ved siden af. Det er en ret god film, jeg har næsten lige genset den.
Gravatar

#16 Lawman. 11 år siden

Gætter på, at anmelderen ikke er en fan af Family Guy. Det er naturligvis en smagssag, men jeg synes sgu det var en sjov film, og følte mig ikke stødt af filmens politiske ukorrekthed.
Gravatar

#17 Hr. Nielsen 11 år siden

Tarantrier (10) skrev:
Iron Sky er forrygende..!
Pyyyh, der kan man da tale om bras....havde den så bare været morsom pga dette, men det kan den ikke engang levere. Den er slet og ret pissekedelig tillige med!!! Ted fandt jeg dog heller ikke voldsomt god. Middelmådig, særlig pga den Hollywood'ske slutning, som man næsten kunne tro var påtvunget af en grådig producent.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#18 skittlez 11 år siden

Well well, vil også lige give mit besyv med, da jeg, som andre herinde, mener, at Ted er '12s bedste komedie. Måske skal man være lidt mere fan af grovkornet komik og måske skal man kende til, og synes godt om, MacFarlanes humor, men det lyder ikke som om, at anmelderen er fan af nogen af delene. Hvis man ikke synes, at filmen er sjov, fejler den selvfølgelig som rendyrket komedie, og så kan jeg sagtens både følge at den hverken er vellykket eller vel-skrevet i anmelders optik. Men hvis man er fan af Family Guy og American Dad og generelt af R-ratede, amerikanske komedier, så burde man kunne lide Ted.

Jeg fandt den både godt skrevet (jokes og dialog, plottet er fint, men ikke i topklasse, udover præmissen), instrueret (der er trods alt CGI med i de fleste scener, hvilket godt kunne falde til jorden, hvis manden bag ikke vidste hvad han lavede) og spillet (ihf i hovedrollerne) og jeg fandt den fantastisk sjov.

Det er fint med forskellige anmeldere, og anmeldelsen er fint skrevet og argumenteret, men det er lidt synd at film bliver anmeldt af folk der ikke kan lide den pågældende genre. Størstedelen af anmeldelsen går på kritik af den grovkornede humor/satire, hvilket svarer lidt til at bede en anmelder der ikke kan lide sci-fi, om at anmelde Star Trek/Wars eller lignende.

For dem, der mener, at der udkommer for få gode komedier, må jeg næsten konkludere at de ikke ser nok af dem. Alene sidste år kom der 21 Jump Street, The Five-Year Engagement, The Campaign, The Dictator, Pitch Perfect, som alle er godt over middel, samt en god håndfuld andre, der bestemt har sine momenter. Og '11 var endnu bedre. Men, men, humor er, om noget, subjektivt, så jeg håber ikke, at dårlige anmeldelser holder folk fra at se en given film.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#19 Nagash 11 år siden

HonoDelLoce (12) skrev:
I øvrigt har jeg også Will Ferrell på min "gå-langt-udenom-liste". Jeg har set ét sjovt segment med den fyr i mit liv, derudover bliver jeg næsten gal bare af at se på ham :D

Jeg kan normalt heller ikke fordrage ham, men blev for ikke så længe siden presset af kæresten til at se Casa de mi Padre, og var egentlig okay underholdt. Men det var nu ikke fordi den gav mig lyst til at se flere med ham.

Angående 50/50, så har du ret i, at det mest er en drama med komedieelementer i. Men det der skræmte mig mest ved den, var at Seth Rogen var med. Han er nemlig også på min avoid-liste. Problemet er bare, at Gordon-Levitt er på min must see-liste.
Gravatar

#20 tiany 11 år siden

HonoDelLoce (12) skrev:

I øvrigt har jeg også Will Ferrell på min "gå-langt-udenom-liste". Jeg har set ét sjovt segment med den fyr i mit liv, derudover bliver jeg næsten gal bare af at se på ham :D


Ikke fordi han er sjov i den, men har du set Stranger than Fiction?

Eller har du bare sådan et "jeg kan ikke klare synet af ham, så han skal ikke have en chance" forhold til ham?
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: