“Ted” fungerer sikkert for mange, og der skal da heller ikke herske tvivl om, at MacFarlane har et eller andet komisk talent. Men måske skulle han have brugt det på at skabe noget originalt i stedet for blot at lave en film, vi har set tusind gange før, og så ville det altså virkelig klæde filmen, hvis ikke den brugte så meget krudt på at være sjov på andres bekostning. Men lod man sig ikke irritere i biffen, så er filmen nu ude på en helt igennem udmærket Blu-ray-udgivelse, hvor specielt transferet tager kegler. I mine øjne er filmen dog noget hjernedødt bras.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Dawich 11 år siden

Det er pga. anmeldelser som denne, at jeg stort set er stoppet med at læse Filmz. De er ganske fint skrevet, men jeg er bare uenig i hver eneste af dem. Udtalelser som Ted er bras og The Hurt Locker er genial kan jeg bare ikke være enig i.
Gravatar

#2 elwood 11 år siden

Morede mig nu herligt med filmen, især intro'en stemmelagt af Patrick Stewart, de var jeg flad af grin, han er dog heller ikke ukendt for Seth MacFarlane eftersom han lægger stemme til Stan Smith's Chef i CIA fra serien American Dad.

Xtra matrialet er også ganske godt, ret intressant måde hele delen med TED bamsen er lavet på, med at Seth, har været i en slags MoCap, minus dragten hele tiden.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 HonoDelLoce 11 år siden

Puh ha, jeg må også erklære mig lodret uenig i denne anmeldelse.

I mine øjne var det eneste negative ved Ted den meget hollywoodske slutning, der føltes lidt ude af trit med resten af filmen.

Men udover det, så var jeg vild med historien og manuskriptet - selv Kunis kunne jeg lide deri. En kommentar som "hun er 12 år yngre end Wahlberg" er simpelthen for lav - den slags "aldersforvridning" er i stort set alle film.

Der er langt imellem komediefilm, som jeg gider se. Dette her er dog helt klart en af dem.

Jeg tror s'gu jeg vil se den igen her i weekenden :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 MOVIE1000 11 år siden

Jeg synes også det var årets store grin, humoren fra family guy var jeg lidt i tvivl om det ville fungere i live action, men det gjorde det i den grad. Så jeg er heller ikke enig i anmeldelsen.



HonoDelLoce (3) skrev:
Puh ha, jeg må også erklære mig lodret uenig i denne anmeldelse.

I mine øjne var det eneste negative ved Ted den meget hollywoodske slutning, der føltes lidt ude af trit med resten af filmen.

Men udover det, så var jeg vild med historien og manuskriptet - selv Kunis kunne jeg lide deri. En kommentar som "hun er 12 år yngre end Wahlberg" er simpelthen for lav - den slags "aldersforvridning" er i stort set alle film.

Der er langt imellem komediefilm, som jeg gider se. Dette her er dog helt klart en af dem.

Jeg tror s'gu jeg vil se den igen her i weekenden :D


Hvilke andre komedier synes du ellers er gode inden for de sidste år, for jeg synes også der er langt imellem gode komedier.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Collateral 11 år siden

Jeg er ret enig med anmelders karakter. Filmen har sine øjeblikke, men de er få og slutningen ødelægger for mig filmen ved at blive alt det den forsøger at gøre sjov med.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 steadi07 11 år siden

Historien i filmen var for mig ret ligegyldig, men den var så fantastisk proppet med upassende humor, så det gjorde ingenting. Bedste komedie sidste år.
Gravatar

#7 HonoDelLoce 11 år siden

MOVIE1000 (4) skrev:

Hvilke andre komedier synes du ellers er gode inden for de sidste år, for jeg synes også der er langt imellem gode komedier.


For at være helt ærlig, så er der ikke rigtigt så mange.

Jeg kunne rigtigt gode lide Hangover (jeg er også en af dem, der synes at 2'eren var okay, omend overhovedet ikke i samme liga som 1'eren). Udover den, så har jeg faktisk svært ved at komme i tanke om nogle nyere komediefilm, som jeg sætter stor pris på.

Når det kommer til komedie, så har jeg indset, at jeg er meget mere til tv-serier. American Dad, Modern Family, Raising Hope, The Simpsons og et par af klassiskerne som Seinfeld og Married... With Children er alle sammen serier, jeg hellere ser et par afsnit af end de fleste komediefilm (i hvert fald af nyere dato).

EDIT:

Retfærdigvis skal det så også siges, at jeg ikke ser særligt mange af de nyere komediefilm, fordi jeg som regel på forhånd regner med at blive skuffet :/

Jeg gav mig dog f.eks. i kast med eksempelvis Bridesmaids, da jeg vitterligt syntes, at den så sjov ud i traileren og jo fik en masse god omtale. Den fandt jeg EKSTREMT kedelig og er den største skuffelse i mange år for mit vedkommende.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 Collateral 11 år siden

Har det helt på samme måde Hono.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 HonoDelLoce 11 år siden

Collateral (8) skrev:
Har det helt på samme måde Hono.


Yay ! ;-)

Jeg ville dog elske flere gode komedie-film.

Jeg har da også et par stykker stående på hylden, som jeg endnu ikke har fået set, som jeg håber på det bedste med.

Due Date og Iron Sky (som jeg i hvert fald har tænkt mig at se som en komedie ;-) ), kan jeg se i MyMovies. Puh ha, det var faktisk ikke helt så mange, som jeg troede... Hmm..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 Tarantrier 11 år siden

HonoDelLoce (9) skrev:
Due Date og Iron Sky (som jeg i hvert fald har tænkt mig at se som en komedie ;-) ), kan jeg se i MyMovies.


Iron Sky er forrygende..!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.

Skriv ny kommentar: