Hvad kan man sige om James Camerons “Terminator 2: Judgment Day”, som ikke allerede er blevet sagt? Den snart 20 år gamle genreklassiker stimulerer både sanserne og intellektet og gør stort set alle sine artsfæller til skamme. Både denne nyudgivne Blu-rays transfer, lydspor og ekstramateriale imponerer. Et must for enhver fan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Åkepool 14 år siden

Smukt skrevet Insider, det er næsten så jeg må knibe en tåre.
Men jeg har heller aldrig lag skjul på min kærlighed til netop denne film.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#12 PredatorX 14 år siden

#7

Jeg kan sagtens følge dine argumenter for bedre at kunne lide Biograf udgaven. Jeg er også tilbøjelig til at give dig ret mht drømme sekvensen, dog synes jeg stadig det virker mindre sukkersødt, at man kan nulstille robotten fremfor at den lærer. Omvendt giver det et meget fedt "twist" at terminatoren kan lære uden omprogramering, eftersom det i sidste ende netop er det Skynet gør, og derefter næsten udsletter mennesket. Uanset version er det dog en 6/6 film, og her er vi da enige:-)

T-1000 scenerne kan jeg dog virkeligt ikke forstå ikke var med i originalen... Ville det være for forvirrende for publikum? Hvad var begrundelsen. Nogen der ved det??

#Bruce

Fedt du lige var mand for at opklare sagerne:-D Jeg tror bare jeg beholder mine to HD DVD udgaver af T-2, og venter med at købe en Blu-Ray version til der kommer en kopi, der ligner den blev filmet i forgårs:-)

Jeg vidste heller ikke at HD DVD udgaven af BoB var skarpere/bedre end Blu-Ray udgaven. Lidt irriterende at jeg ikke fik dem købt, men de kan vel fås på ebay. Dog må jeg erkende at netop BoB er en af de Blu-Ray udgivelser der har imponeret mig mest. Og så var den pisse billig i England. Very niiice
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#13 The Insider 14 år siden

#12, T-1000 scenerne kan jeg dog virkeligt ikke forstå ikke var med i originalen... Ville det være for forvirrende for publikum? Hvad var begrundelsen. Nogen der ved det??

Ifølge Cameron på kommentarsporet skyldtes det udelukkende, at effekterne ikke kunne nå at blive færdige før biografpremieren.
War. War never changes.
Gravatar

#14 PredatorX 14 år siden

#13

Ahh okay takker:-) Jeg har ikke lige filmen her ved hånden heroppe, så kunne ikke tjekke.
Men ja, det giver jo mening så:-D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#15 Gasivodo 14 år siden

#6-7
Kan altså ikke stå for ´remove CPU´ scenen. Det er jo netop der, den/Arnold bliver autonom. Intet totalitært (Skynet) styre, der dikterer længere, men en ren BIOS/Whatever.... Og nej - er ikke ´rød´, så læg ikke for meget i det. Er bare alt for syg med dette mesterværk.
(Fy, far og mor! Tænk sig!? I sendte lille mig alene ind i biffen dengang, bare for at få fred i et par timer... TAK) Blev aldrig den samme igen...:-D

"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#16 nygaardpetersen 14 år siden

Kanon anmeldelse.

Som altid når jeg har besluttet mig for ikke at købe en udgivelse, bliver jeg overtalt af en af "the insiders" fremragende anmeldelser. Nu er der ikke andet for end at finde dankortet frem og bestille skiven.
Gravatar

#17 The Insider 14 år siden

#16, tak for de virkelig venlige ord! Men du giver mig jo kun dårlig samvittighed, når jeg tvinger dig til at hive pengepungen frem under en finanskrise! ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#18 Ericmase 14 år siden

Rigtig god anmeldelse Johan! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#19 filmz-Bruce 14 år siden

#12 Du kan tjekke BoB kontroversen ud her PredatorX. At tage billederne op og skifte mellem dem hurtigt, er godt til at vise forskellen. Der behøver ikke at fjernes detaljer ved noise reduction, blot man gør det minimalt (Dark City BD udgaven), men blot en smule for meget og detaljegraden mindskes, hvilket kan ses på nogle af BoB billederne.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 BN 14 år siden

The Insider (7) skrev:
I stedet for, at terminatorens tiltagende medmenneskelighed virker mirakuløs (som Cameron selv formulerer det fint til slut via Sarah Connor: "Hvis en terminator kan lære værdien af den menneskelige eksistens, kan vi måske også"), fremstår det nærmere, som om terminatoren bare bliver programmeret til at få disse følelser.


Den konklusion forstår jeg slet ikke. Arnold bliver jo ikke programmeret til at få disse følelser ved det lille "reset"-indgreb - næh, han bliver gjort modtagelig overfor nyt input, bliver i stand til at LÆRE nye ting. At lære noget er da ikke det samme som at blive programmeret til noget. Bemærk, at han jo kun lærer de ting, som John Connor efterfølgende viser ham og fortæller ham om.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: