Hvad kan man sige om James Camerons “Terminator 2: Judgment Day”, som ikke allerede er blevet sagt? Den snart 20 år gamle genreklassiker stimulerer både sanserne og intellektet og gør stort set alle sine artsfæller til skamme. Både denne nyudgivne Blu-rays transfer, lydspor og ekstramateriale imponerer. Et must for enhver fan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 14 år siden

#20, er jeg udmærket klar over, bn, derfor ordvalget nærmere, som om :-) Men der er stadigvæk tale om en omprogrammering, så hans maskinelle "hjerne" bliver manipuleret. Han er jo trods alt en maskine, hvis programmering bliver ændret. De er nødt til at begå et indgreb, ændre hans indstillinger, ligesom man gør på en computer, og dermed synes jeg, at karakteren mister noget... et gran af menneskelighed, som gør det mindre specielt, at han pludselig og helt på egen hånd lærer værdien af et menneskeliv, og endnu mere opmærksomhed rettes mod det faktum, at terminatoren ikke får en samvittighed, han får bare mulighed for at modtage nogle nye 0'er og 1'ere. Filmen insinuerer jo i den forlængede version, at terminatoren var forblivet en fuldstændig koldblodig dræbermaskine, hvis de ikke havde omprogrammeret/genstartet/manipuleret ham, så omprogrammeringen bliver en stor katalysator for forandringen i stedet for blot hans oplevelser med John og Sarah.
War. War never changes.
Gravatar

#22 BN 14 år siden

The Insider (21) skrev:
Han er jo trods alt en maskine, hvis programmering bliver ændret.


Jeps, og derfor kan han aldrig blive rigtig menneskelig. Allerede i biografversionen blev det understreget, at humor og dybe følelser er ting, han aldrig ville kunne besidde. Det fremgik af den omstændighed, at han som maskine intet begreb havde om det lattervækkende ved at stå på etben på den måde som han gjorde, og at han aldrig ville kunne græde ligesom John.

Men lære værdien af den menneskelige eksistens kunne han godt, og en maskine(!) kunne dét, var da bemærkelsesværdigt. Skridt 1 i den retning var at han i den fremtid, han var sendt fra, var blevet omprogrammeret til at BESKYTTE menneskelig eksistens, modsat det han oprindelig var bygget til: udryddelse af samme. Så at skridt 2, som var at han også lærte nogle ting om mennesker, OGSÅ skyldtes omprogrammering (og John's små lektioner), kan vel næppe overraske. :-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 filmz-Bruce 14 år siden

#20-22

Havde det nu været Michael Bay og ikke Cameron, som instruerede, så var vi fri for den slags diskussioner i og med, at Bay aldrig ville have skænket NOGET SOM HELST i manuskriptet en tanke, der ikke havde med billed og lyd at gøre. Et dir.cut. ville være handlingen at tilføje mere bling og brag!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 The Insider 14 år siden

#22, jeg synes ikke rigtig, jeg kan spotte nogle direkte kommentarer til/indvendinger mod min sidste post, så jeg betragter diskussionen som overstået :-) Og spot on, bruce!
War. War never changes.
Gravatar

#25 BN 14 år siden

The Insider (24) skrev:
#22, jeg synes ikke rigtig, jeg kan spotte nogle direkte kommentarer til/indvendinger mod min sidste post, så jeg betragter diskussionen som overstået :-)


Nøh, det er der muligvis heller ikke. Jeg synes bare modsat dig - ud fra de nævnte ting - at omprogrammeringen passer fint med Sarah Connor's slutreplik. And there we are ... :-)

Og spot on, bruce


You took the words right out of my mouth.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 The Insider 14 år siden

Nøh, det er der muligvis heller ikke. Jeg synes bare modsat dig - ud fra de nævnte ting - at omprogrammeringen passer fint med Sarah Connor's slutreplik. And there we are ... :-)

Cool nok, bn. Hvor ofte ser man da også to personer på et forum, der er lodret uenige, men som begge accepterer det og ikke kaster sig ud i længere tilsviningsdyst?
War. War never changes.
Gravatar

#27 BN 14 år siden

The Insider (26) skrev:
Cool nok, bn. Hvor ofte ser man da også to personer på et forum, der er lodret uenige, men som begge accepterer det og ikke kaster sig ud i længere tilsviningsdyst?


Nu var det også kun en detalje i en film, som vi begge giver 6/6. Havde du derimod rakket filmen som helhed ned, ville jeg nok have været nødt til at komme og hente dig med ud til en øde landevej, og så ville jeg have sømmet dine ører fast til astfalten og sat mig i grøftekanten og ventet på, at der kom en lastbil. (Det er sådan jeg plejer at gøre ved katte her på min hjemegn.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 T-1000 14 år siden

Så mangler de bare at udgive Terminator 1 på Blu-ray her i DK
og ja, sæson 1 og 2 af The Sarah Connor Chronicles

Salvation får vi på Blu-ray 3 november Yes!!!!
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Gravatar

#29 KVASAR 14 år siden

Det er en fremragende anmeldelse du gav The Insider, af "Terminator 2: Judgment Day".

De må da efterhånden ha udgivet alt materiale om den film skulle man tro ???
Det eneste jeg faktisk mangler er den 12 minutter lange sekvens
fra "T2 3-D: Battle Across Time".

Så er det store spørgsmål, hvornår den kommer på Blu-ray ???
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#30 The Insider 14 år siden

#29, tak for rosen, KVASAR! Jeg har virkelig også savnet Battle Across Time på hjemmevideo! Har altid hungret efter at se den, siden jeg så uddragene på den oprindelige T2 Ultimate Edition dvd-udgivelse for ni år siden. Nu hvor så mange Blu-rays er udkommet med film i 3D (og med medfølgende briller), kunne de da godt have vedhæftet den... Men ellers kunne det da være meget passende at smække den på BD-udgivelsen af Avatar som et easter egg :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: