Hvad kan man sige om James Camerons “Terminator 2: Judgment Day”, som ikke allerede er blevet sagt? Den snart 20 år gamle genreklassiker stimulerer både sanserne og intellektet og gør stort set alle sine artsfæller til skamme. Både denne nyudgivne Blu-rays transfer, lydspor og ekstramateriale imponerer. Et must for enhver fan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 The Insider 14 år siden

#39, hehe, jeg var meget glad for både min Ultimate Edition (som jeg gav 400 kroner for i Laserdisken for 9 år siden - men damn, hvor var den bare pengene værd dengang!) og min Extreme Edition. Sidstnævnte havde trods alt lidt bedre billedkvalitet og så også det fantastiske kommentarspor med Cameron :-) Og tak for de venlige ord mht. Star Trek! Håber, den når at tjene lidt flere gysser, før den tages af plakaten, for det kan da ikke være rigtigt, at underlegent bras som Transformers får lov til at tjene langt, langt mere. Well, i det mindste har den da genereret profit, så en fortsættelse får forhåbentlig meget snart grønt lys.
War. War never changes.
Gravatar

#42 Kork 14 år siden

Lige købt filmen i kvickly for 5kr
Gravatar

#43 Ericmase 14 år siden

#42 Som DVD, ikke sandt?
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#44 Kalle Ferm 14 år siden

#34 og 35. Tak for det. :-)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#45 Michael Andersen 14 år siden

#43 Eller VHS 8-)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#46 evermind 14 år siden

bruce, alle de tekniske ting, du disker op med tidligere, skal de forstås således, at den amerikanske release vil være at foretrække?

Det skal lige siges, at jeg kun ligger inde med en 32" skærm og ikke har udsigt til en projektor de første mange år (hvis overhovedet i dette liv ...).
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#47 filmz-Bruce 14 år siden

#46 Puha, det er en lang historie at følge på AVSForum og Hometheaterforum. Der er ET transfer, som alle de nuværende HD film er skabt over. Så differencen ligger altså i encoding, bitrate og eventuel processing lavet af billedet.

Skynet udgaven skulle eftersigende være "renere" og der er meldinger om øjeblikke med voks ansigter som i Face Off. Om det er processing med DNR eller blot VC-1 encodingen, som er AVC underlegen er sådan set ligegyldigt, men filmgryn er blevet reduceret og dermed også detaljegraden. Jo mindre skærmstørrelser jo bedre kan man sige, for så ser man ikke problemerne så meget. Den amerikanske udgave har mere bitrate og der er ikke brugt DNR for at billedet skulle se bedre ud i PiP featuren.

Man skulle jeg vælge her og nu den bedste visuelle kvalitet mellem udgivelserne udfra det jeg har hørt, så er det

1) Skynet udgaven amerikanske
2) Skynet udgaven international
3) Den "gamle" blu-ray udgave

Den japanske Geneon udgave er så en joker og den er muligvis bedre end Studio Canal udgaven, men ihvertfald bedre end Skynet. Hvad med Studio Canal udgaven? Tja, jeg TROR, at den vil se bedre ud på projektor end alle blu-ray udgaverne, muligvis ikke Geneon udgaven og det tror jeg skyldes det blødere look, som disse nye udgaver er forsynet med.

Men jeg ville selvfølgelig gerne have et shoot-out, så hvis du ryger på Skynet udgaven, så tag den lige med :o)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#48 Kviesgaard 14 år siden

Sad og så den forlængede udgave af T2 her forleden, efter at have anskaffet ultimate edition (nej jeg fattige studerende har ikke råd til investere i en bluray afspiller), kraftigt ansporet af The Insiders anmeldse af filmværket (og fordi jeg er en hund efter ekstramateriale).

De mange rosende ord og høje karakterer til trods, må jeg konstatere at jeg fortrækker den første Terminator film frem for to'eren. Måske er det alt familiehalløjet og menneskeliggørelsen af Arnolds Terminator, der gør at jeg ikke kommer helt op og ringe over den her film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#49 filmz-General Grievous 14 år siden

Jeg kunne ikke være mere enig i anmeldelsen. T2 er en af de bedste film nogensinde. endnu bedre end 1eren.
Gravatar

#50 Lord Beef Jerky 14 år siden

#48 Helt enig. Den første er en langt mere dyster vision, og efter min mening langt mere intelligent film. 2'eren er en af de bedste actionfilm nogensinde, men 1'eren er en af de bedste sci-fi film nogensinde. Begge film er dog rene 6/6'ere i min bog.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: