“Terminator”-serien startede enormt fedt, men de to seneste film er slet ikke James Camerons værdige. Der er alt for meget action og alt for lidt omtanke. “Terminator Salvation” har et godt udgangspunkt med den dystopiske, post-nukleare fremtid, men potentialet udfyldes overhovedet ikke. For de, som gerne vil have filmen på hylden alligevel, er udgivelsen trods alt ganske hæderlig med glimrende video- og audiospor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 thomas040 14 år siden

#9

Ja fantastisk scene. Synes bestemt at terminator 3 var god underholdning, og der var også nogle karakterer man kunne relatere en smule til. Lidt karikeret, men bestemt ikke dårligt.

4'eren er bare skidt hele vejen igennem.
Failure is a zero out.
Gravatar

#12 thomas040 14 år siden

#4 du får en præmie hvis du kan fortælle mig hvem hovedpersonen var, og hvad han forsøgte at opnå?

Failure is a zero out.
Gravatar

#13 MuManden 14 år siden

#9 - Præcist, de 7 min. der er så monstrøst fede, at man ikke kan lade være med at tænke på hvorfor de ikke kan lave sådane scener i TS.

I TS er der jo ingen ting! ikke andet end bulder og brag. Hvor er spændingen? Hvor er historien? Hvor er de FEDE actionscener? Hvor er personerne man kan holde af? og dem man elsker at hade? :D

Der er en milliard andre actionfilm der er bedre end denne.

1/6
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#14 filmz-Utyske 14 år siden

Det værste ved TS er nok at det er en komplet ligegyldig film. Der gik ikke mange timer fra jeg så den, til den så småt begyndte at glide ud af min hukommelse og det eneste jeg husker nu, er tåbelighederne i filmen, som f.eks. at Skynet skal forestille at være en slags computer, men den opfører sig overhovedet ikke som en, da den gang på gang tager fjollede beslutninger.

Eksempler herpå er at lave terminatorer der ikke er effektive, f.eks. den store transformer og dem der er formet som et menneske, men har miniguns som arme. I de gamle film havde man i det mindste et indtryk af, at Skynet tænkte som en maskine og lavede sine "stormtropper" derefter. Udover dét..
.. hvorfor fa'en nakker Skynet så ikke Kyle Reese, når han er blevet fanget, i stedet for at forsøge at fange John Conner?


Men bortset fra de tåbeligheder, mangler filmen personlighed. Selv dårlige film har personlighed - det er måske personligheden af familiens onkel, der altid drikker sig stiv til familiefester og rager på alle kvindfolk, inkl. sine små niecer, men stadig personlighed. TS har ikke engang dét, da filmen har ligeså meget personlighed som en hvid væg og er en ligegyldig og forglemmelig affære.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#15 thomas040 14 år siden

Jeg husker da jeg så filmen, og han (instruktøren) valgte at lave 3 begyndelser/intro'er efter hinanden, for derefter at fade til sort, og skrive

A film by McG

eller sådan noget... så tog jeg mig til hovedet, og tænkte... det her kommer ikke til at gå godt.
Failure is a zero out.
Gravatar

#16 kasperfmn 14 år siden

Syntes nu egentlig Terminator Salvation var en hæderlig actionfilm. Ikke verdens bedste plot, det var meget roddet og i manglede en definerbar hovedperson, men selve actionsekvenserne var i top og følte mig altid underholdt - der var ikke et kedeligt øjeblik. Man skal nok bare tænke på den som "Action Salvation" i stedet og ignorere alt tilhør til Terminator-franchisen, så glider den nemmere ned. Der er blevet lavet bedre film, men bestemt også værre.
Gravatar

#17 HonoDelLoce 14 år siden

Glæder mig til lige at få denne her genset på BD, for jeg husker at jeg gav den 4/6 efter bif-turen.. Og jeg husker at jeg endda syntes det var berettiget :)

Må hellere få den genset en af de nærmeste dage - men ikke i aften - der står den s'gu på Liverpool VS Tottenham ! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 14 år siden

Kasper F. Nielsen (16) skrev:
Syntes nu egentlig Terminator Salvation var en hæderlig actionfilm. Ikke verdens bedste plot, det var meget roddet og i manglede en definerbar hovedperson, men selve actionsekvenserne var i top og følte mig altid underholdt - der var ikke et kedeligt øjeblik. Man skal nok bare tænke på den som "Action Salvation" i stedet og ignorere alt tilhør til Terminator-franchisen, så glider den nemmere ned. Der er blevet lavet bedre film, men bestemt også værre.


Jeg prøvede virkelig at glemme, at det skulle forestille at være en Terminator-film. Desværre skete der stort set aldrig noget i filmen, og hvis jeg skal tænke på den som "Action Salvation", så synes jeg sgu filmen mangler noget action. Det eneste der var remotely interessant, var Kyle Reese's historie... det mindede en smule om 80'erne, men desværre blev denne også ødelagt, da de pludselig glemte alt om ham i en halv times tid, og fokuserede på de to andre "hovedpersoner", hvis historie vel egentlig ikke kunne være mindre interessant.

Lortefilm.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19 Collins 14 år siden

Solid 4/6 herfra.

Hvordan folk kan give den 1 eller 2 er mig en gåde. Folk går i små sko, når det kommer til denne film. De tænker for meget på de første 2 film.

1 og 2eren er klart de bedste, mens Salvation efter min mening kommer lige efter.
3eren er klart den dårligste af dem alle, det er nærmere den der fortjener 2/6 stjerner!
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#20 filmz-henrikmk 14 år siden

De tænker for meget på de første 2 film.


Og hvorfor skulle de ikke det? Jeg synes egentlig det er en besynderlig tankegang at en sequel ikke behøver have høje kvaliteter som sine forgængere, men bare skal have navnet med sig, for der er vitterligt ikke andet end navnet i denne tomme film.

Det er noget af det jeg finder som det mest afsindigt åndsfordrivende at gøre over for en hvilken som helst franchise, at det er tilladt slække kravene. Lav en god film eller lad være og find på noget andet.

Skriv ny kommentar: