“Terminator”-serien startede enormt fedt, men de to seneste film er slet ikke James Camerons værdige. Der er alt for meget action og alt for lidt omtanke. “Terminator Salvation” har et godt udgangspunkt med den dystopiske, post-nukleare fremtid, men potentialet udfyldes overhovedet ikke. For de, som gerne vil have filmen på hylden alligevel, er udgivelsen trods alt ganske hæderlig med glimrende video- og audiospor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 BN 13 år siden

MOVIE1000 (40) skrev:
mit problem med den er at vi har set/hørt den historie før i de tidligere Terminator film. Så hele Salvation filmen er bare alle flashbacks/hvad vi har hørt i en film.


Lige præcis det du dér nævner, er en af grundene til, at jeg lige siden biografpremieren har nægtet at se den, idet jeg samtidig har fastholdt, at Terminator-historien sluttede med 'Terminator 2: Judgment Day'. ... Men enkelte personer herinde har talt forholdsvis positivt om 'Terminator Salvation' og anbefalet mig at se den, så tilsidst sejrede min nysgerrighed over min fornuft. ;-)

Historien om Marcus Wright var ikke en vi havde set eller hørt før, og mig fængede den virkelig. Jeg synes, det var en god idé at gøre Marcus til hovedperson og på den måde lade os se den postapokalyptiske verden gennem HANS øjne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#42 Åkepool 13 år siden

BN (35) skrev:
Jeg synes nemlig godt om 'Terminator Salvation' - endda rigtig godt!


Told you so ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#43 BN 13 år siden

Åkepool (42) skrev:
Told you so ;)


Yes, you did! Og tak for dét. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#44 BN 13 år siden

thomas040 (12) skrev:
#4 du får en præmie hvis du kan fortælle mig hvem hovedpersonen var


Hovedpersonen var ubetinget Marcus Wright.

I James Camerons to Terminator-film er der to-tre hovedpersoner/helte, Sarah Connor, John Connor og T-800 (Schwarzeneggers robot). Den person, som vi følger mest, og gennem hvis øjne vi oplever det meste af historien, er dog Sarah Connor. Svarende hertil er der i 'Terminator Salvation' to hovedpersoner, Marcus Wright og John Connor, hvor det er førstnævnte vi følger mest, og gennem hvis øjne vi oplever det meste af historien.

thomas040 (12) skrev:
# og hvad han forsøgte at opnå?


Han forsøgte at få svar på, hvorfor han var i live igen så mange år efter sin henrettelse, og hvad der var sket med verden. Og samtidig søgte han soning for sin forbrydelse.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#45 filmz-Bruce 13 år siden

BN (35) skrev:
Hmm, der må være noget galt med mig! ;-)


Intet er så ondt, at det ikke er godt for noget!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#46 Batsy 13 år siden

BN# godt, du os kan lide den, den er jo ik på højde med de andre men den kan sagtens toppes med 3 eren, men 2 eren og 1 eren forbliver klassiker (-:

Jeg tager gerne mod en 5 ere som slutningen anviste til!,
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#47 Patriarch 13 år siden

Jeg var 'ok' underholdt mens det stod på, men heller ikke mere. 3-4/6 da jeg lige havde set den. Men den faldt hurtigt efter jeg havde summede lidt over det, og jeg har ikke haft den store lyst til at gense den. Lidt som Indy 4.

Jeg havde to store problemer med filmen:

1) Mit største problem med filmen var at fremtiden ikke var så grum som jeg havde "håbet". I T1+2 får man indtryk af hvor skæmmende og trøsteløs verdenen er. (Jeg er med på at T:S er før de film, men alligevel)

2) Knytter sig nok meget til nr. 1. Terminators er ikke længere farlige og dødbrigende. De er reduceret til "Throwminators" der tager deres ofre og kaster dem et par gange, frem for at tage dem om halsen og trykke til det siger "pop".

Jeg mangler med andre ord noget frygt og farlighed. Det hele var for "poleret" og PG13 til mig.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#48 Batsy 13 år siden

47# Jep det vár så os min problemer, det var jeg sådan set en en PG-13 film næste gang skal de være R-rated!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#49 BN 13 år siden

Patriarch (47) skrev:
Jeg var 'ok' underholdt mens det stod på, men heller ikke mere.


For mig gik tiden med at blive overrasket over, at jeg faktisk syntes vældig godt om det, jeg så. Men jeg kan med det samme slå fast, at T1 og T2 stadig er urørlige klassikere, og at TS - uanset at den var en meget positiv overraskelse - ikke er ligeså god, og at den stadigvæk ikke føles nødvendig i forhold til James Camerons film.

Patriarch (47) skrev:
Mit største problem med filmen var at fremtiden ikke var så grum som jeg havde "håbet". I T1+2 får man indtryk af hvor skæmmende og trøsteløs verdenen er.


Okay. På det punkt synes jeg nu, at TS ligger i fin forlængelse af T1 og T2. Jeg oplevede verden som støvet, trist, trøstesløs, mørk og farlig. Og jeg nød det Mad Max-lignende, postapokalyptiske univers, ikke mindst dér hvor Marcus Wright vandrede gennem den sønderbombede by med alle dens ruiner.

Patriarch (47) skrev:
Terminators er ikke længere farlige og dødbrigende. De er reduceret til "Throwminators" der tager deres ofre og kaster dem et par gange, frem for at tage dem om halsen og trykke til det siger "pop".


En af ideerne i plottet til TS (og i øvrigt også til T2) er jo, at SKYNET arbejder på at forbedre Terminator-robotterne. Så i betragtning af, at det i T1 skal forestille, at en T-800 i året 2027 sendes tilbage til 1984, gætter jeg på, at den udgave af T-800, vi ser i TS, blot er en slags førsteudgave (en "beta-version", om du vil), som senere gennemgår forbedringer med hensyn til programmering og evner.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: