Paul Greengrass har et sikkert greb om spænding såvel som karaktertegning, og hans visuelle flair (ligesom Doug Limans på “The Bourne Identity”) gør filmen både lækker at se på, samt tilfører en anderledes rå realisme. Cirklen sluttes på behørig vis i filmens sidste indstilling, og var man glad for de to første film, vil man helt sikkert også hænge med på dette stormridt. Noget tyder i hvert fald på på, at actionfilmen efterhånden er blevet voksen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 17 år siden

#26:

Aha. ... Hmmm, håber ikke, de laver en 4'er. Man skal holde mens legen er god. Matt Damon har sagt, han kun medvirker i en 4'er, hvis Paul Greengrass vil instruere den. Og dette præmis tror jeg ikke nogensinde bliver opfyldt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 DarkLight 17 år siden

#15, 16,
Det er det dårligest forsøg på comedy jeg nogensinde har set. Hvor er det lige det gør ondt i hans "bare jeg havde success"-muskel?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#33 HonoDelLoce 17 år siden

#31

Og hvad er din vandtætte argument for at du ikke tror at Greengrass vil være med på en 4'er ? :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#34 filmz-ChesterB 17 år siden

#6

jeg så også alle tre i cinemaxx og det var klart en fed bio oplevelse. Bourne er noget af det bedste der er lavet i lang tid og overgår James Bond og Bauer med KILOMETER i længder. Bourne filmene er også beviset på at man sagtens ka lave en 2'er og 3'er der er 100 gange bedre end nummer 1 ;)
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#35 filmz-Bruce 17 år siden

#34

Objection your honor. Constitution rules the so-called proof inadmissable as evidence. 1'eren er og bliver tanden bedre end 2'eren :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#36 Yoda 17 år siden

#35

Præcis :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#37 filmz-Bruce 17 år siden

#35

The evidence had been tampered with. Thats a no no!!! ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#38 king b 17 år siden

#34

Giver dig helt ret. 2'eren og 3'eren er en klasse bedre end 1'eren, om ikke et par klasser - også selv om 1'eren er god. Det siger bare noget om niveauet af Greengrass' film. Jeg glæder mig allerede til at gense 3'eren. Wauw, sikke en film.
Gravatar

#39 The Insider 17 år siden

#38, exactly. Efter at have genset etteren i biffen og set alle tre i træk, vil jeg endda næsten være fristet til at sige, at Identity ikke er helt samme genre som de sidste to. Den er langt mere konventionel - både stilistisk og især fortællemæssigt.

Supremacy er dog seriens bedste kapitel for mit vedkommende - Ultimatum var også glimrende, men jeg syntes faktisk, at Bourne var lidt for meget en "skygge" her i Ultimatum. Især i forhold til Supremacy manglede han ordentlig motivation, og vi kom ikke helt tæt ind på livet af ham. Han virkede lidt mere som et plot-device end en hovedperson. Det er naturligvis groft sagt, men jeg havde det lidt i den dur. Karakterforholdet mellem Julia Stiles' karakter og Bourne virkede også en smule utroværdigt.

Men naturligvis eminent underholdning, æstetisk sprudlende og fyldt med godt skuespil af flere af feltets konger. Kunne også lide det politiske touch (især scenen med det lille amerikanske flag i fokus var et fedt øjeblik), men et par gange virkede det lidt forceret, når karakterer dukkede op og moralprædikede en anelse (dog slet ikke nær så slemt som i den horrible Blood Diamond f.eks.).
War. War never changes.
Gravatar

#40 mimic 17 år siden

39, blood diamond er sku da en af årets bedste film. Er rigtig lang tid siden jeg har nydt en film som den.

Skriv ny kommentar: