Paul Greengrass har et sikkert greb om spænding såvel som karaktertegning, og hans visuelle flair (ligesom Doug Limans på “The Bourne Identity”) gør filmen både lækker at se på, samt tilfører en anderledes rå realisme. Cirklen sluttes på behørig vis i filmens sidste indstilling, og var man glad for de to første film, vil man helt sikkert også hænge med på dette stormridt. Noget tyder i hvert fald på på, at actionfilmen efterhånden er blevet voksen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-NeoDk 16 år siden

Glæder mig til at se den
Gravatar

#2 zamm- 16 år siden

Klart den bedste af dem alle... så den til forpremiere :D
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#3 filmz-rupert giles 16 år siden

Jeg synes dælme også at filmen fortjener mere end fire stjerner. Og det gør Politiken, Jyllandsposten, Berlingeren, BT og Ekstrabladet så også. I det mindste er jeg ikke alene.

Det er måske en af de mest spændende film nogensinde, og flere af jagt-scenerne står som nogle af de bedste, jeg har set på film. Hvis man synes, at scenerne er for lange, så er man et utaknemmeligt skarn :-) Greengrass presser genren til kanten, og man er på intet tidspunkt i tvivl om, at filmen er et klimaks på en længere historie.

Påskuddet til at hive Julia Stiles ind i historien igen er måske lidt tyndt, men det kan jeg leve med. Hun har en rolle at spille i både historien og definitionen af Jason Bourne karakteren, især i forhold til f.eks. James Bond. Overvej lige engang, hvordan hendes historie havde udspillet sig i stedet, hvis det havde været en Bond film? Noget anderledes! Og fandme om hun ikke er mega-nuser :-)

Alt i alt en enormt tilfredsstillende slutning på en fantastisk trilogi. Det kan sandsynligvis ikke gøres meget bedre.

Men der skal nok være nogen, der brokker sig over brugen af shaky-cam. Personligt er jeg helt vild med den måde Greengrass bruger det på. Jeg er ret overbevist om, at jeg ikke trak vejret på noget tidspunkt i de næsten to timer filmen varede. Hold da fast!

Jack Bauer is a pussy :-) :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#4 gladiator 16 år siden

Skal sku se den i aften! Så må alle andre ting lige vente, den lyder god, har nemlig også læst mange af avisernes anmeldelser... De to første er en klasse for sig selv!
Gravatar

#5 filmz-Is 16 år siden

Skal se den i aften, og har høje forventninger...
Gravatar

#6 McPeter 16 år siden

Så alle tre bourne film for første gang som maraton i cinemaxx's sal 1 her i mandags. Og sikke en oplevelse.

Bourne 1: God opbygning af historie men for mig var slutningen ikke helt tilfredsstillende, pga. en mærkelig klipning og en Die-Hard action-move som jeg ikke synes passede ind i filmens univers.

Bourne 2: Bliver sat mere gang i sagerne og er filmet flottere end 1'eren. Jagt-scenerne får et gevaldigt nøk opad. :-)

Bourne 3: Udviklingen fortsætter og som nævnt er nogle af jagt-scenerne fabelagtige. The plot thickens endnu mere og både film som helhed og actionscenerne generelt er imo det bedste af de tre film.

Iøvrigt en sjov oplevelse af se 3 film for første gang som maraton i biffen - særdeles tilfredsstillende oplevelse. Kan dog ikke forstå hvorfor jeg aldrig har fået set de to første før. Klart en trilogi jeg godt kunne finde på at investere i på et tidspunkt. Fed udvikling af karakterer og teknik igennem de tre film... :-)

Og iøvrigt - ja 3'eren skal helt klart ses i biffen! ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 filmz-Kragmose 16 år siden

Yes! Sådan skal det være :D

Glæder mig så meget til at se den, da det tyder på den er en af de få film denne sommer, der er værd at snakke om ;)
Gravatar

#8 filmz-sparrowed 16 år siden

Så den til Bourne-marathon i Odense...
Det var næsten som at se én lang film...
Go' afslutning(hvis det bliver den sidste).
Er ret vild med Hand-to-hand- combat scenerne.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#9 Patriarch 16 år siden

Den bedste af de tre.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#10 MTK 16 år siden

Bourne 1: God opbygning af historie men for mig var slutningen ikke helt tilfredsstillende, pga. en mærkelig klipning og en Die-Hard action-move som jeg ikke synes passede ind i filmens univers.


Der vil jeg så helt modsat mene at der både i 2'eren og 3'eren går alt for meget Die Hard 4 action i den. Etteren står stadig som den stærkeste for mig, men Ultimatum skuffede heldigvis ikke.

Skriv ny kommentar: