Rollebesætningen er af den type, drømme er gjort af. Lige fra Maggie Gyllenhaal som en mærkbar forbedring fra Katie Holmes som Bruces barndomsveninde Rachel Dawes til Gary Oldman som James Gordon leverer de alle præstationer, der løfter filmen over ikke bare de fleste superheltefilm men generelt de fleste film. Men lige meget hvad så kommer vi ikke udenom Heath Ledgers Joker, som langt overstiger noget, vi har set før. På overfladen lader Ledger publikum fornemme en eller anden form for indre logik, men samtidig nægtes vi indsigt i karakteren, og hans vanvid fremstår derfor det mere skræmmende. Som en nihilistisk naturkraft forbliver mennesket bag uhyrets sminke ukendt, og det samme gør hans motiver. Moral eksisterer ikke, og tilbage bliver kun hans bestialske gerninger. Og det er sgu skræmmende.
Som tegneseriefilmatisering er “The Dark Knight” en monumental præstation. Effektjageriet, som plagede forgængeren, er nedtonet i en sådan grad, at det hele glider ned uden at aflede fra Nolans egentlige ærinde med filmen. “The Dark Knight” placerer sig nemlig som en pragtfuld fortælling om menneskelige ambitioner og de valg, de driver os til. Filmen er muligvis ikke perfekt, men den er heller aldrig kedelig. Billederne er altid betagende, fortælletempoet effektivt og lydsiden anderledes foruroligende. Resultatet er solid blockbuster-underholdning, der stikker langt dybere, end vi er vant til i denne type ofte bøvede actiondrøn.
Læs mere om Batman i Moviola: Den mørke ridders mange ansigter
#91 elwood 16 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#92 cansi 16 år siden
Bruce, jeg har ikke noget at sige til dig lige nu, det kan godt være du ikke er/var så hypet op som nogle af os. Men tag en slapper hver gang du har en chance så nedskriver du hypen på filmen. Men se filmen, så kan vi snakke om den var hypet alt for meget. For jeg havde enorme forventninger til denne film, og den var bedre end forventet.
#93 elwood 16 år siden
#94 filmz-Bruce 16 år siden
Jeg er da hypet til torsdag og fredag, glæder mig vildt, mdn såvidt jeg kan se, er en slapper mere tiltrængt hos dem, som forsøger at skyde andre uhæderlige motiver i skoen, fordi de ved gennemsyn ikke lige synger "klart med i koret". Anmelderens motiver bliver på denne måde kompromitteret og dér burde nogle måske "tage sig en slapper".
#95 elwood 16 år siden
#96 cansi 16 år siden
Man har rost Chris Nolan for det realistiske han har i disse 2 film. Men hvad skete der med mobiltlf. der blev til kameraer, og det med han batlinser kunne se 5 etager længere som firstperson. Så hvis Chris Nolan har bevæget sig lidt væk fra realismen tror jeg godt de kan finde på at bringe Ra´s Al Ghul tilbage, han er jo udøelig i batman universet. Men mobiltlf pisset var sej på en måde, for min ven som jeg så den med fortalte efter filmen, at det er også sådan flagermusse i virkelig lever, de sender vist et signal eller lyd, kan ikke huske det, så modtager de lyden tilbage så har de vist et overblik over det sted de er.
NR. 2 CATWOMEN. Hvorfor siger FOX, da bruce spørger om den nye dragt, hvordan den har det mod hunde, hvorfor er han siger Its should d fine against cats. hehe, jeg tror the nolans prøver at sende os et hint:D
Scarecrow er der stadig,
Jokeren. Jeg vil meget gerne se ham igen, altså Heath men ja. Kan Chris finde en værdig afløser. Eller skriver de ham ud.
Så kommer den tricky one. Reese ham som arbejdede som revisor for Wayne entre. Der bliver fyret for at have fundet ud af hvem batman var (Elwood det var også en meget sjov scene, det som Fox sagde til Reese :D ) MR. Reese , prøv at sig det hurtigt så for du Mysteries, og hvad er The Riddler kendt for.
Jeg tror vi skal regne med at Two-Face er død. Aaron Eckhart var helt vild sej. Men jeg var tilfreds med at de dræbte ham.
#97 tiany 16 år siden
offtopic og hans holdning til McG som instruktør af terminator
#98 elwood 16 år siden
#99 evermind 16 år siden
Men der er noget med, at hans TDK-anmeldelse indeholder spoilers for os, der endnu ikke har set giraffen?
#100 tiany 16 år siden