Man kan nemt få øje på, hvad “The Killer Inside Me” prøver på, men intentioner er desværre ikke nok. Filmen er temmelig mislykket og går flere gange fejl i sit filmsprog og kommer dermed til at kommunikere uhensigtsmæssigt. Det dårlige videospor og for så vidt også de katastrofalt ringe undertekster gør ikke oplevelsen bedre, og det ellers hæderlige audiospor er ikke nok til at retfærdiggøre anskaffelsen af så svag en udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Gasivodo 13 år siden

Nu bliver jeg lidt kringlet, men jeg er enig med begge anmeldere?!

JA det er en styg film.
JA det er en god film.

Prøver lige forsigtigt noget semi-dybsindigt:
Har vi alle ikke den der onde/unormale psykopat side..

..om vi anerkender den(til en hvis grad), lader den overtage eller gemmer/tvinger den væk?


Omend ikke andet har: The Killer Inside Me. Givet mig en gevaldig rystetur!

Og må for undertegnede, derfor være en god film.

PS. Mit onde ID forlanger, jeg siger 5 ud af 6!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#52 BTA 13 år siden

a@babo (42) skrev:
Nu har jeg ikke set filmen (endnu) men det er da noget afstumpet samfund filmen skildrer, hvis altså hovedpersonen forsøger at tilpasse sig ved selv at være afstumpet?


Lige præcis! ...men mordene er ikke normalt. Det er hans måde at destruere og fjerne sin "afvigende natur". Derefter kan han tilpasse sig og være et 'rigtigt menneske', og han beskriver i filmen meget tydeligt, hvordan det er en nødvendighed at myrde dem.
Gravatar

#53 Eraserhead 13 år siden

Efter at have læst Ildveds anmeldelse havde jeg glædet mig meget, men må sige jeg blev ret skuffet. Jeg giver hellere denne anmeldelse ret i de 2/6 stjerner. Kluntet historie og uinteressant hovedperson. Casey Afflecks mumlende sætninger røg direkte ind ad den ene øre og ud ad det andet. Jeg kan godt se hvorfor nogle synes om den, da det helt sikkert er film som kommer an på smag og behag.

Derfor er det rigtig dejligt at filmz sætter forskellige anmeldere på samme film. Så kan man sidde og læse begge og sætte sig ind i hvilken man bedst tror man kan forholde sig til.
Gravatar

#54 filmz-ab 13 år siden

Nu har jeg endelig fået set denne omtalte film, og jeg var ikke synderligt imponeret. Men heller ikke slemt skuffet. Der er ikke meget historie i filmen, men til gengæld har den mere sin hovedperson som første prioritet, hvor vi følger en afstumpet mand, der udøver vold og dræber, og det lader til, at han er helt uberørt af gerningerne. Filmen dykker da lidt ned i de mørke kroge, og hvad der tilsyneladende ligger til grund for drabene, men handlingen er ofte for stillestående, uopfindsom og ujævnt fortalt. Voiceoveren var for mig helt ubrugelig og gav ikke et bedre indblik i karakteren. Casey gør det fint, selvom han ofte mumler og har en søvnig stemme over sig. Fin præstation, men intet særligt.. Birollerne har næsten ingen værdi, sådan for alvor. Musikken kunne jeg ikke lide, men hæderlig fotografering. Men en film om vold og mishandling, og hvor meget dette ødelægger og nedbryder. Ikke for sarte sjæle, men ikke så rå, som den rygtes. God åbningssekvens..

3/6
6/10
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: