Man kan nemt få øje på, hvad “The Killer Inside Me” prøver på, men intentioner er desværre ikke nok. Filmen er temmelig mislykket og går flere gange fejl i sit filmsprog og kommer dermed til at kommunikere uhensigtsmæssigt. Det dårlige videospor og for så vidt også de katastrofalt ringe undertekster gør ikke oplevelsen bedre, og det ellers hæderlige audiospor er ikke nok til at retfærdiggøre anskaffelsen af så svag en udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Lord Beef Jerky 13 år siden

Ifølge Winterbottom på Berlinalen 2010 (presseforestillingen kan vel sagtens findes på deres hjemmeside) var hans vision og ide med filmen, at lave en så korrekt og tro filmatisering af bogen som overhovedet muligt. Han ville i øvrigt gerne prøve kræfter med en ny genre, vise vold fra en realistisk side og vise hvor nyttesløs verdenen i virkeligheden er. Personligt finder jeg filmen og dens emner ganske overfladisk, og slutningen fyldt til randen med utroværdige klicheer, at jeg var tæt på at skride fra biografen inden filmen sluttede. Det var dog sjovt at opleve filmen blive buh'et ud, og dernæst en presseforestilling der udelukkende bestod af Winterbottoms forsvar til de mange negative kommentarer... ikke fordi jeg er ond af natur, men det var bare en meget anderledes og unik oplevelse.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#42 filmz-ab 13 år siden

BTA (39) skrev:
Hovedpersonen ser det ikke som en voldshandling eller et sadistisk mord, men som hans måde at tilpasse sig samfundets rammer.


Nu har jeg ikke set filmen (endnu) men det er da noget afstumpet samfund filmen skildrer, hvis altså hovedpersonen forsøger at tilpasse sig ved selv at være afstumpet?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#43 filmkorn.dk 13 år siden

#27

Jeg henviser til mine argumenter i min egen anmeldelse. Synes ikke det var passende at gengive den til fulde.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#44 Skeloboy 13 år siden

#41 - hehe, men nu blev The Fountain jo også buhet ud i Venedig...;)
Gravatar

#45 Lord Beef Jerky 13 år siden

#44 Der var jeg ikke tilstede =(
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#46 Skeloboy 13 år siden

#45 - ved heller ikke om der var en pointe i det, du skrev...det var bare for at sammenligne det med, at The Fountain jo er meget populær
Gravatar

#47 Lord Beef Jerky 13 år siden

#46 Næh, det var bare meget sjovt at opleve. Folk buh'ede også Mammoth ud i Berlin, og den kunne jeg nu meget godt li'... men pressekonferencen bagefter var sateme sjov. For hver gang en journalist rejste sig for at kritisere filmen, blev Winterbottom blot mere stille og mumlende.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#48 Skeloboy 13 år siden

Glæder mig til at se den igen. Synes nemlig den var ganske, ganske god, men så den også mandag, hvor jeg kom hjem fra Roskilde Festival om søndagen, så min hjerne var måske nok modtageligt over for alt...:)
Gravatar

#49 filmz-ab 13 år siden

Skeloboy (44) skrev:
#41 - hehe, men nu blev The Fountain jo også buhet ud i Venedig...;)


Og det forstår du ikke en pind af :-) hehe!!
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#50 BN 13 år siden

a@babo (32) skrev:
#31

Jo da. Hvorfor står den udtalelse ikke til diskussion?


Det vil jeg heller ikke diskutere. ;-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: