“The Thing” er mere end en habil gyser. Indimellem er den desværre så fokuseret på at ære sin forgænger og tilfredsstille dens fans, at den glemmer at diske op med nye påfund, men “The Thing” udgør knap to timers intens og chokerende underholdning. Som en yderst trofast fan af den oprindelige “The Thing” satte jeg personligt stor pris på at kunne vende tilbage dens uhyggelige univers. Både filmens billed- og lydside imponerer enormt på Blu-ray, og fans af både originalen og denne splinternye prequel vil formentlig nyde det velproducerede ekstramateriale. Alt i alt en glimrende udgivelse af en forbavsende hæderlig film.

Se også: Filmz TV: Interview med “The Thing”-instruktøren Matthijs van Heijningen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 nitinkadk 12 år siden

#7: Er der nogen film der er nødvendige ?

The Thing prequel er en ganske glimrende film. Den er på ingen måder på niveau med den originale - men det er der vel heller ingen der forventer ?

Men som storfan af John Carpenters original må jeg tilslutte mig anmelderen og sige at denne prequel faktisk er ganske hæderlig.

Efter jeg havde set filmen var der en del ting, som jeg ville ønske de havde lavet anderledes

F.eks.:
- Helikopteren, der styrter ned... hvor angriber The Thing der, når den nu var på vej til et område med større befolkning?
- Den måde The Thing bryder ud af isen, giver ingen mening, da den jo stadig må være dybfrosen der.
- Lidt for meget brug af CGI, flere practical effects havde været mere i den rette ånd.
- Når The Thing bryder ud af dens skjul i denne er det sjældent ligeså grufuldt og opfindsomt som i den gamle.

...men det skal ikke ændre på at denne film hører hjemme i bluray-samlingen...
Gravatar

#12 Ericmase 12 år siden

Nice anmeldelse! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#13 Babo84 12 år siden

Jeg ender på 3/6. Ikke så dårlig som frygtet, og har man ingen forventninger, ja så kan det jo kun overraske. Og den er vældig underholdende på sådan en billig måde, men det er altså også bare en unødvendig gentagelse vi får serveret med meget meget få ændringer. Den kvindelige actionstar er desværre fraværende og ikke en ny "Ripley" som de forsøgte at gøre hende til. Fedt, at de forskellige nationaliteter rent faktisk taler deres eget sprog. Special effects var ikke helt så gode, og suspense var måske forudsigelig. Mere kan man ikke rigtigt sige om den.
Gravatar

#14 Richard Burton 12 år siden

Thomas E. Nielsen (9) skrev:
Jeg synes han skal være vores husslave for en dag, komplet med opvask og servering af kolde drinks hvis dette ikke holder:-P


Klædt ud som den Klingon han er :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15 Richard Burton 12 år siden

nitinkadk (11) skrev:
#7: Er der nogen film der er nødvendige ?


Don't get me started :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#16 Babo84 12 år siden

#11

Hvad mener du denne prequel tilbyder? Udover den bindende slutning, så er det faktisk en gentagelse.

Gravatar

#17 The Insider 12 år siden

#14, omsider et passende forum til at afprøve min Klingon-ordbog!
War. War never changes.
Gravatar

#18 Hr. Nielsen 12 år siden

SIR Ridley Scott (14) skrev:
Klædt ud som den Klingon han er
Hørt! (Skal du så være Spock..Sir Scott, du er jo så faktuelt logisk tænkende som en Vulcan.....Jeg tager gerne rollen som Kirk, han render nemlig med alle damerne:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#19 Richard Burton 12 år siden

The Insider (17) skrev:
#14, omsider et passende forum til at afprøve min Klingon-ordbog!


Hulubulu ... Johan hvor er du henne? :)

#18 Han er mig noget reaktionær, forstokket og generelt et kedeligt drøv. Perfekt valg!!!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#20 buddinge 12 år siden

Hmmm synes godt nok den var tynd :(
Honestly, have you ever seen anything like this?

Skriv ny kommentar: