“The Thing” er mere end en habil gyser. Indimellem er den desværre så fokuseret på at ære sin forgænger og tilfredsstille dens fans, at den glemmer at diske op med nye påfund, men “The Thing” udgør knap to timers intens og chokerende underholdning. Som en yderst trofast fan af den oprindelige “The Thing” satte jeg personligt stor pris på at kunne vende tilbage dens uhyggelige univers. Både filmens billed- og lydside imponerer enormt på Blu-ray, og fans af både originalen og denne splinternye prequel vil formentlig nyde det velproducerede ekstramateriale. Alt i alt en glimrende udgivelse af en forbavsende hæderlig film.

Se også: Filmz TV: Interview med “The Thing”-instruktøren Matthijs van Heijningen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 x marks the spot 12 år siden

Tak for en fed anmeldelse! Originalen er min absolut nr. 1. Nu glæder jeg mig endnu mere til at få fingrene i BD'en. Ærgerligt den aldrig fik dansk bio-premiere.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#2 Jb-film 12 år siden

Boksen med begge film på Blu-ray, har vist ikke digital kopi?
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

#2, den har jeg ikke fået udleveret, så det skal jeg desværre ikke kunne sige med 100% sikkerhed.
War. War never changes.
Gravatar

#4 Richard Burton 12 år siden

Havde bestemt at droppe den, men nu har jeg ændret mening. Sender regningen Johan, hvis den skuffer ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#5 The Insider 12 år siden

#4, hehe, deal!
War. War never changes.
Gravatar

#6 IK 12 år siden

Jeg havde også afskrevet den, især efter dens non-release i DK, men den får sgu chancen alligevel.
Gravatar

#7 BN 12 år siden

fra anmeldelsen:

Da "Hannibal Rising" forklarede, nøjagtig hvorfor den unge Hannibal Lecter blev en menneskeædende massemorder, var han bare ikke lige så skræmmende længere.


Alene den omstændighed, at Anthony Hopkins, som bare ejer den rolle, ikke er med, er nok til, at jeg aldrig nogensinde skal se 'Hannibal Rising'.

(Jeg er godt klar over, at Hopkins ikke kunne spille en ung Hannibal Lecter, men jeg har heller ikke behov for at se en film om dennes ungdom.)

Nå, men hvad angår 'The Thing':

Når jeg læser anmeldelsen, får jeg indtryk af, at den er en sådan lidt deja vû-agtig oplevelse, hvor temmelig mange af de bedste elementer er gentagelser eller efterligninger af 1982-filmen, som jeg synes ret godt om. Og det er noget der får mig til at spørge, om det overhovedet er en nødvendig film?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 Zombi 12 år siden

Det er vidst den eneste positive anmeldelse jeg har set indtil videre. Nå men så må jeg jo hellere give den en chance.
Gravatar

#9 Hr. Nielsen 12 år siden

SIR Ridley Scott (4) skrev:
Sender regningen Johan, hvis den skuffer ;)
Jeg synes han skal være vores husslave for en dag, komplet med opvask og servering af kolde drinks hvis dette ikke holder:-P
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#10 BN 12 år siden

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: