“The Thing” er mere end en habil gyser. Indimellem er den desværre så fokuseret på at ære sin forgænger og tilfredsstille dens fans, at den glemmer at diske op med nye påfund, men “The Thing” udgør knap to timers intens og chokerende underholdning. Som en yderst trofast fan af den oprindelige “The Thing” satte jeg personligt stor pris på at kunne vende tilbage dens uhyggelige univers. Både filmens billed- og lydside imponerer enormt på Blu-ray, og fans af både originalen og denne splinternye prequel vil formentlig nyde det velproducerede ekstramateriale. Alt i alt en glimrende udgivelse af en forbavsende hæderlig film.

Se også: Filmz TV: Interview med “The Thing”-instruktøren Matthijs van Heijningen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 rammy 12 år siden

Fatter slet ikke hvordan den kan rate så højt på FILMZ. Jeg syntes virkelig at den var ringe - helt afsindig ringe! Jeg prøvede endda at se den med JA-hatten trukket helt ned om hovedet, men det hjalp ikke det mindste.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#22 Slettet Bruger [3781673282] 12 år siden

Jeg kan se på imdb.com, at jeg har givet den 3/10, men hvorfor kan jeg ikke huske. Filmen har åbenbart gjort så lidt indtryk, at jeg har glemt det meste igen.
Gravatar

#23 Zombi 12 år siden

Så skal den ses i aften.
Gravatar

#24 Gridlock 12 år siden

Har set den og ærgerligt taget så er den sku ikke det værd 2 stjerner her fra,
den prøver og løbe om kap med den originale og den når ikke engang tæt på det nivo den gamle satte.
Så sammenlignet med den forrige (og siden den er en prequel fortjener den fuldt ud og blive sammenlignet med den originale The Thing) holder den her ikke en meter historien er tynd, karakterene er endimensionale og kedelige og det hele er alt for overbelyst og detaljeret til på nogen måde og være uhyggeligt.
Så 2 stjerner er alt hvad den får den når ikke engang til sokkeholderne af den første The Thing.

Hvis man skal bedømme filmen for sig selv er 2 stjerner også alt hvad man kan gi den der er bare alt for lidt og komme efter til at den er noget værd.

Hvis man endelig vil købe den så vent til den bliver billig ca 25 kr er nok det absolut maksimum den er værd.
Gravatar

#25 Nicki52 12 år siden

#24
Ikke for noget, men karakterene var ikke så interessante fra den oprindelig film.

Jeg er enig med alt hvad Johan siger i anmeldelsen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#26 filmkorn.dk 12 år siden

Hmm, du kan vist godt sende regningen med det samme til Johan. Fatter ikke du kan give den 4 stjerner. Du nævner ikke engang at cgi-effekterne er stinkende dårlige i forhold til Rob Bottins mesterlige practical effects i den originale (genindspilning). Ikke fordi jeg kun fokuserer på effekterne, men det er blandt andet dem, der har gjort den første film så berømt. Anmeldte den selv i starten af året med et noget andet udfald. Og at kalde joel Edgerton Kurt Russels arvtager ...hrmpff!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#27 Richard Burton 12 år siden

Jeg kan faktisk godt forstå Joel Edgerton som Kurt Russels arvtager. Jeg har kun set ham i Warrior, men der tænkte jeg nøjagtig den samme tanke med Kurt Russel. Meget "Russelsk" i sin udstråling og facon og han var fremragende i den film.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#28 Babo84 12 år siden

#26

Helt enig. Lidt pudsigt at der intet nævnes om det? Effekterne spiller trods alt en vigtig del af illusionen her, og Insider plejer altid at ytre sig om dette (MI4, diverse-trailers osv). Man kan så være enig eller uenig i de 4/6, som er en pæn karakter der understreger en vellykket film. Jeg er måske i virkeligheden tættere på 2 end 4.
Gravatar

#29 filmkorn.dk 12 år siden

Jeg gav den selv 2/6
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#30 The Insider 12 år siden

Det passer nu ikke, at jeg "intet" nævner om effekterne i anmeldelsen :-) Jeg skriver ordret: "kombinationen af modeller og computereffekter fungerer som regel særdeles godt", og det står jeg ved :-) Jeg havde ærlig talt forventet noget fuldkommen rædsomt på baggrund af det, jeg havde hørt på forhånd, men jeg var særdeles positivt overrasket. Bortset fra ganske få skud følte jeg, at de fungerede fint som CGI-nyfortolkninger af originalens (jovist, overlegne) skabninger.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: