“Til højre ved den gule hund” er en underfundig og medrivende film som handler om nogle af livets store spørgsmål – uden dog at skære dem ud i pap. Den bæres frem af en række indlevende skuespillere og især Jesper Klein er helt fantastisk. Meget af hans skuespil ligger i blikket – det er skuespil som et teaterpublikum på de bagerste rækker ikke opfatter, men som det nærværende kamera indfanger. Klein må meget gerne lave nogle flere film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 lagoni 20 år siden

Fandt ved et tilfælde anmeldelsen her, er jeg den eneste der aldrig før har hørt om den? Jeg kan slet ikke huske den har været i biograferne og den titel lyder som noget jeg ville kunne huske...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#2 El vez 20 år siden

Ja, du er den eneste..!

:)

...den var oppe i biograferne i efteråret mener jeg.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 lagoni 20 år siden

Måske lidt forkert formuleret...

Jeg kom i tanke om at jeg var i udlandet hele september/oktober, så det er nok derfor jeg ikke har hørt om den :)

Blev den en succes?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 chandler75 20 år siden

Det kan man ikke sige. Den kom på en 14. plads over årets mest sete danske film. 15.822 nåede ind at se den (i forhold til fx "Se til venstre, der er en svensker" der tiltrak 10 gange så mange).

Men det var en udmærket lille upretentiøs dansk film med flot skuespil af Jesper Klein og Judy Gringer (der helt uretfærdig ikke er blevet nomineret til en Robert).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 Kalle Ferm 20 år siden

Igen en alt for lam dansk titel. Den og Se til venstre... irriterer mig vildt!

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: