At filmen så alligevel ikke bliver helt den oplevelse, den burde være, skyldes ikke mindst, at selve historien aldrig rigtig bliver vedkommende. Filmens skurke er kedsommeligt ufarlige og paddernes møde med dem er alt, alt for lang tid om at komme i gang. Da opgøret endelig indfinder sig, er det til gengæld forbløffende let og hurtigt overstået. Undervejs er der dog gode anslag og ikke mindst konflikten mellem den modvillige leder, Leonardo, og den iltre hidsigprop, Raphael, bliver et af filmens stærkeste kort. Desuden bydes der på et par ganske betagende øjeblikke, bl.a. et langt “klip” hvor padderne slås med fod-ninjaerne, samt Leonardos underholdende tegneserieinspirerede ankomst til New York.

Der er desværre overraskende langt mellem de sjove øjeblikke i “TMNT”, og man fornemmer, at filmen har problemer med at finde sit ståsted mellem at være en actionfilm for det lidt ældre publikum og en animationskomedie for de yngste. Resultatet er uheldigvis, at ingen af delene er helt vellykkede. Ikke desto mindre indeholder den mange gode elementer, og man håber da, at filmens skabere får mulighed for at lave den fortsættelse, som “TMNT”s slutning lægger kraftigt op til. Som underholdning for hele familien kan man under alle omstændigheder vælge langt værre film end denne, selvom den måske ikke ligefrem er lavet af Michelangelo.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg er enig, det burde have være med original stemmer!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#12 king b 17 år siden

Den bliver vist med originale stemmer i Palads i København.

Jeg, som ellers på forhånd var meget skeptisk over de danske stemmer, synes faktisk ikke de var så slemme endda.

Jeg ville endda give filmen 4/6 (ganske vist en lille 4'er, men alligevel). Ret underholdende og heldigvis rimelig mørk i tonen...
Gravatar

#13 filmz-kk84 17 år siden

Har ventet siden 93 på en ny film med min ynglinge..
Endelig er de tilbage i den flotteste animeret film til dato..Kan godt li at de har gjort meget ud af at de er en familie og at de skal stå sammen igen for at redde verden..
God underholdning og fed scener der sparker røv..
Eneste minus er at klimaks i filmen ku godt have været længere og gjort mere ud af kampen mod skurkene..
Håber der kommer en 2`er.. :)
Se den, den er helt sikkert et besøg værd..!
Den går os i palads med engelsk tale om aftenen..
******
Gravatar

#14 filmz-kk84 17 år siden

Der er en grund til at TMNT går direkte ind som nr 1 i USA!!
Det ikke kun en børne film og jeg er ikke den eneste TMNT fan..
Glæder mig over dens succes og den er helt sikkert et besøg værd i biffen..

Go Ninja Go..! ;)
Gravatar

#15 nerdalmighty 17 år siden

#12 - Jovist, men en sal med 50 sæder burde ikke have lov til at kalde sig biograf. Hvis man så fik billetten billigere var det det måske værd, men betaler satme ikke 70 kr. for at sidde i en analog biograf med et 50" lærred.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#16 Michael Andersen 17 år siden

#15 Arh pjat. Det har jeg da gjort mange gange i Hawaii Bio.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#17 jessup 17 år siden

#16 har de stadigt de lyserøde håndklæder ?
This is just until June
Gravatar

#18 Confused101 17 år siden

#16 LOL.

Forøvrigt føler jeg mig rigtig sej. Jeg har lige købt første sæson af den gamle tegnefilmsserie med Turtles hos axelmusic (http://www.axelmusic.com/productDetails/012236119135). Faktisk føler jeg mig så cool, jeg vil iføre mig et Klingon-kostume og lege med min Bat'leth (dybt dybt suk, over min manglende modenhed).
Gravatar

#19 Michael Andersen 17 år siden

#17 Det ved jeg faktisk ikke. Jeg plejer nemlig kun at bestille den lille menu med et stk. papirserviet og en stor popcorn.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20 filmz-kk84 17 år siden

I har ret i a det en lorte bio den blir vist i.
meget lille og kold.. lorte sæder og et meget lille lærred..
palads biografer stinker men respekt for a vise den på engelsk..

Skriv ny kommentar: