At filmen så alligevel ikke bliver helt den oplevelse, den burde være, skyldes ikke mindst, at selve historien aldrig rigtig bliver vedkommende. Filmens skurke er kedsommeligt ufarlige og paddernes møde med dem er alt, alt for lang tid om at komme i gang. Da opgøret endelig indfinder sig, er det til gengæld forbløffende let og hurtigt overstået. Undervejs er der dog gode anslag og ikke mindst konflikten mellem den modvillige leder, Leonardo, og den iltre hidsigprop, Raphael, bliver et af filmens stærkeste kort. Desuden bydes der på et par ganske betagende øjeblikke, bl.a. et langt “klip” hvor padderne slås med fod-ninjaerne, samt Leonardos underholdende tegneserieinspirerede ankomst til New York.

Der er desværre overraskende langt mellem de sjove øjeblikke i “TMNT”, og man fornemmer, at filmen har problemer med at finde sit ståsted mellem at være en actionfilm for det lidt ældre publikum og en animationskomedie for de yngste. Resultatet er uheldigvis, at ingen af delene er helt vellykkede. Ikke desto mindre indeholder den mange gode elementer, og man håber da, at filmens skabere får mulighed for at lave den fortsættelse, som “TMNT”s slutning lægger kraftigt op til. Som underholdning for hele familien kan man under alle omstændigheder vælge langt værre film end denne, selvom den måske ikke ligefrem er lavet af Michelangelo.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 evermind 17 år siden

Sidst, jeg var i Palads, sad jeg klemt inde i hjørnet med alt for lidt benplads og et ældre par, der sad og makede out ved siden af mig ... det varer nok lidt, førend jeg besøger biografen igen. :S
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#22 filmz-Kadann 17 år siden

#21 -

Du burde også vide, at man ikke frivilligt går i Palads. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#23 JannikAnd 17 år siden

Fik overskredet min grænse og tog i Palads for at se den originale version her til aften. Filmen fungerer overraskende godt, men jeg er også meget farvet i min vurdering, da jeg er lidt af en padde-fan. Lidt overrasket over, at den formåede at røre mig i enkelte scener - forholdet mellem Leonardo og Raphael (min ubestridte favorit) er ganske modent skrevet.

Alt i alt, en positiv og nostalgisk oplevelse.

4/6
Gravatar

#24 BevarThemsen 17 år siden

hvor er Bebob og Rocksteady!?
Troen kan flytte bjerge, men den kan sgu ikke hente bajere!
Gravatar

#25 darkwizat 17 år siden

Jeg har sæson 1-5 af de gamle tegnefim og de 3 liveaction film, men syntes at den nye serie stinker, og jeg er ik så glad for cgudgaver af ting som man nomalt så håndtegnet, men den her er virkelig god og så er den endda mere voksen i det så et storet 5 tal herfra.
Gravatar

#26 darkwizat 17 år siden

#24 du skal se den som en efterfølger til turtles 3, det kunne du se sidst i filmen på både shredders hjelm og samuraihjelmen, og da bebob og rocksteady ik er med i liveaction universet har du dit svar.
Gravatar

#27 fatcat 17 år siden

Så den i lørdags sammen med min 4 årige datter - den holder 100% for både far og datter.

Og #26 man ser ikke kun Shredders maske og en samurai hjelm, men også beholderen med det grønne Ooze fra film 2 og tidsmaskine septeret fra film 3. Lidt lige som alteret i Predator 2
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#28 darkwizat 17 år siden

#27 er jeg skam klar over var ment som en kort forklaring til #24 ;)
Gravatar

#29 mar16 17 år siden

flænseren lyder da som det man nu forventer vi stupide danskere nu ønsker at give navn til en respekteret og sej badassmotherfucker. det bare vores måde at ødelægge alt det sjove på.
forresten så hedder han da også Shredder i den nye tegnefilmsserie

Skriv ny kommentar: