At filmen så alligevel ikke bliver helt den oplevelse, den burde være, skyldes ikke mindst, at selve historien aldrig rigtig bliver vedkommende. Filmens skurke er kedsommeligt ufarlige og paddernes møde med dem er alt, alt for lang tid om at komme i gang. Da opgøret endelig indfinder sig, er det til gengæld forbløffende let og hurtigt overstået. Undervejs er der dog gode anslag og ikke mindst konflikten mellem den modvillige leder, Leonardo, og den iltre hidsigprop, Raphael, bliver et af filmens stærkeste kort. Desuden bydes der på et par ganske betagende øjeblikke, bl.a. et langt “klip” hvor padderne slås med fod-ninjaerne, samt Leonardos underholdende tegneserieinspirerede ankomst til New York.

Der er desværre overraskende langt mellem de sjove øjeblikke i “TMNT”, og man fornemmer, at filmen har problemer med at finde sit ståsted mellem at være en actionfilm for det lidt ældre publikum og en animationskomedie for de yngste. Resultatet er uheldigvis, at ingen af delene er helt vellykkede. Ikke desto mindre indeholder den mange gode elementer, og man håber da, at filmens skabere får mulighed for at lave den fortsættelse, som “TMNT”s slutning lægger kraftigt op til. Som underholdning for hele familien kan man under alle omstændigheder vælge langt værre film end denne, selvom den måske ikke ligefrem er lavet af Michelangelo.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Han hedder Flænseren, ikke Shredder! ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#2 Benway 17 år siden

Selvom de kalder ham Flænseren i pressemeddelelserne, hedder han, underligt nok, faktisk stadig Shredder i filmen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 filmz-Turtlefan 17 år siden

#1, Han hedder Shedder på engelsk. Flænseren en blot den danske oversættelse.
Cawabonga
Gravatar

#4 The Insider 17 år siden

I think he knows, jvf. smileyen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 Ikari 17 år siden

#1-3 Da tegneserien først kom på dansk gik han under navnet Rivejernet.
Gravatar

#6 The Insider 17 år siden

lol
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-wetfox 17 år siden

#5

Bare at ANTYDE at vores kære Shredder "river jernet" er ubehøvlet :D
Gravatar

#8 chandler75 17 år siden

Spanking the rat...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 filmz-wetfox 17 år siden

Den her tråd er på vej i hundene ...
/skildpadderne ...
Gravatar

#10 nerdalmighty 17 år siden

Syndt at filmen ikke blivet vist med original stemmer i Danmark. Tror det ville kunne få en del flere nostalgiske biografgængere lokket ind i mørket.

Jeg glæder mig dog til at den kommer på DVD. Så skal der guffes pizza og leges med Nunchaku's.

Cowabunga!
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet

Skriv ny kommentar: