”Du kan tage drengen ud af Boston, men du kan ikke tage Boston ud af drengen.” Det kunne meget vel have været taglinen i “The Town”, der ud over at være en hæsblæsende, intens thriller også fortæller dramaet om, hvor svært det kan være at bryde ud af den sociale arvs lænker. Med “The Town” har Ben Affleck ikke blot genfundet sig selv som seriøs skuespiller. Han slår også én gang for alle fast, at han er en instruktør, man skal holde øje med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Myrepip 13 år siden

En rigtig vellykket heist film fra Ben Affleck, som efterhånden via sit instruktør håndværk, har fået rettet op på sit renomé som skuespiller.

Over en bred kam godt skuespil, tilsat potent koreograferet old school. Jeg kunne rigtig godt lide filmen, men sad alligevel lidt med følelsen af at have overværet en gennemtærsket, omend vel eksekveret kliché.

En god afslutning havde fået mig til at forlade biografen med et sikkert 8 tal, men man tyede til en underlig Shawshank-agtig af slagsen og det skæmmede helhedsoplevelsen. En af årets bedre film, men kan alligevel ikke tro, at det er én jeg, modsat Gone Baby Gone, gider gense.

Film: 7/10
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#22 BN 13 år siden

Myrepip (21) skrev:
En god afslutning havde fået mig til at forlade biografen med et sikkert 8 tal, men man tyede til en underlig Shawshank-agtig af slagsen og det skæmmede helhedsoplevelsen.


En "Shawshank-agtig" slutning? Det må godt nok være en fed slutning så!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 filmz-Myrepip 13 år siden

#22 Har ikke noget imod Shawshank slutningen, men hvis man direkte får associationer til andre film så kan man jo diskutere, hvorvidt det var en god idé.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#24 wiseguy 13 år siden

Ganske glimrende film - fruen og jeg snakkede om, at den minder en del om "Heat", måske endda lidt for meget.

Min biografoplevelse blev forstyret af 3 teenage tøser af anden etnisk afkom, som sad og sludrede hele filmen igennem. Hen imod filmens slutning måtte jeg til sidst helt op i det røde felt for at få dem til at holde kæft! - træls! for billedet stod ellers for en gang skyld fornuftigt.
Men endnu et søm i mine biografbesøgs ligkiste!!

Min karakter havner på en 4-5 stykker ud af 6 mulige, har ikke helt besluttet mig endnu.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#25 wimmie 13 år siden

Jeg var rigtig imponeret af filmen selvom det måske ikke ligefrem var en nyskabende action-krimi-drama. Men skuespillet var godt, actionscenerne fede og jeg var godt underholdt hele vejen igennem. En film jeg glæder mig til at få hjem til samlingen.
Ligger nok også mellem 4 og 5 ud af 6, men jeg føler mig gavmild, så den lander på
5/6

Så må vi se om det holder ved 2. gesyn :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#26 stoffer 13 år siden

En rigtig god film, omend den ikke når op på højde med Gone Baby Gone. Mindre kan selvfølgelig også gøre det.
Min eneste anke er slutningen hvor jeg er ganske enig med Myrepip. Til gengæld fandt jeg det dejligt befriende at se på en kvindelig hovedrolleindehaver der kunne mere end bare se godt ud. Det bliver til 4/6 herfra.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#27 Collins 13 år siden

5/6. Fed film!
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#28 Slettet Bruger [3546718083] 13 år siden

Nu fik jeg lige set The Town Extended Cut Tingelingestdirector's Hans i går efter at have læst, at Affleck mente den var mere tro mod romanen den er baseret på. Den var da også ganske god, men en meget, meget, meget uheldig klippefejl har sneget sig ind:

Efter ca. en halv time, hvor Affleck og Rebecca Hall sidder og snakker over en drink, spørger Hall's karakter, om hans forældre stadig bor i Charlestown, hvortil hun får et svar.

Tyve minutter senere, i "hendes" have, eller hvad det nu er, snakker de igen, og hun stiller samme spørgsmål, hvortil hun får samme svar.

Det virker som en meget underlig ting at glemme under klippeprocessen, men ikke desto mindre er den der. Ikke noget der som sådan ødelægger filmen som helhed, men stajjig'.

4/6

Skriv ny kommentar: