”Du kan tage drengen ud af Boston, men du kan ikke tage Boston ud af drengen.” Det kunne meget vel have været taglinen i “The Town”, der ud over at være en hæsblæsende, intens thriller også fortæller dramaet om, hvor svært det kan være at bryde ud af den sociale arvs lænker. Med “The Town” har Ben Affleck ikke blot genfundet sig selv som seriøs skuespiller. Han slår også én gang for alle fast, at han er en instruktør, man skal holde øje med.
#21 filmz-Myrepip 14 år siden
Over en bred kam godt skuespil, tilsat potent koreograferet old school. Jeg kunne rigtig godt lide filmen, men sad alligevel lidt med følelsen af at have overværet en gennemtærsket, omend vel eksekveret kliché.
En god afslutning havde fået mig til at forlade biografen med et sikkert 8 tal, men man tyede til en underlig Shawshank-agtig af slagsen og det skæmmede helhedsoplevelsen. En af årets bedre film, men kan alligevel ikke tro, at det er én jeg, modsat Gone Baby Gone, gider gense.
Film: 7/10
#22 BN 14 år siden
En "Shawshank-agtig" slutning? Det må godt nok være en fed slutning så!
#23 filmz-Myrepip 14 år siden
#24 wiseguy 14 år siden
Min biografoplevelse blev forstyret af 3 teenage tøser af anden etnisk afkom, som sad og sludrede hele filmen igennem. Hen imod filmens slutning måtte jeg til sidst helt op i det røde felt for at få dem til at holde kæft! - træls! for billedet stod ellers for en gang skyld fornuftigt.
Men endnu et søm i mine biografbesøgs ligkiste!!
Min karakter havner på en 4-5 stykker ud af 6 mulige, har ikke helt besluttet mig endnu.
#25 wimmie 14 år siden
Ligger nok også mellem 4 og 5 ud af 6, men jeg føler mig gavmild, så den lander på
5/6
Så må vi se om det holder ved 2. gesyn :)
#26 stoffer 14 år siden
Min eneste anke er slutningen hvor jeg er ganske enig med Myrepip. Til gengæld fandt jeg det dejligt befriende at se på en kvindelig hovedrolleindehaver der kunne mere end bare se godt ud. Det bliver til 4/6 herfra.
#27 Collins 13 år siden
#28 Slettet Bruger [3546718083] 13 år siden
Efter ca. en halv time, hvor Affleck og Rebecca Hall sidder og snakker over en drink, spørger Hall's karakter, om hans forældre stadig bor i Charlestown, hvortil hun får et svar.
Tyve minutter senere, i "hendes" have, eller hvad det nu er, snakker de igen, og hun stiller samme spørgsmål, hvortil hun får samme svar.
Det virker som en meget underlig ting at glemme under klippeprocessen, men ikke desto mindre er den der. Ikke noget der som sådan ødelægger filmen som helhed, men stajjig'.
4/6