”Du kan tage drengen ud af Boston, men du kan ikke tage Boston ud af drengen.” Det kunne meget vel have været taglinen i “The Town”, der ud over at være en hæsblæsende, intens thriller også fortæller dramaet om, hvor svært det kan være at bryde ud af den sociale arvs lænker. Med “The Town” har Ben Affleck ikke blot genfundet sig selv som seriøs skuespiller. Han slår også én gang for alle fast, at han er en instruktør, man skal holde øje med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Batsy 13 år siden

Den skal måske ses, med min fader :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#2 DarkLight 13 år siden

Jeg har booket plads på søndag til den nette sum af 45 kroner.Husk biografernes dag!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 BN 13 år siden

Anmelderen synes kun at have ét enkelt forbehold overfor filmen, nemlig at den "bliver lige lovlig lang i spyttet", og alligevel nøjes han med at give den fire stjerner. Er filmens længde virkelig nok til at fjerne ikke blot den sjette, men også den femte stjerne?

Er der andre ting end filmens længde, der trækker ned, men som anmelderen bare ikke har fået nævnt i anmeldelsen?

Jeg har ikke selv set filmen endnu.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 filmz-ab 13 år siden

#3

Cao brate :-)

Jeg er helt enig i, at anmeldelsen lyder faktisk til mere end de 4 stjerner, når man læser den. Jeg synes faktisk ikke, at filmen er lang. Den har en tilpas længde, og den afvikles fint hele vejen, og føles altså ikke lang. Det er ihvertfald ikke filmens problem ifølge mig. Problemet er lidt, at der intet nyt er under solen, heller ikke i eksekveringen som sådan. Det er jo bare en film om en mand, der gerne vil ud, og det er vitterligt ikke meget kød på personerne, som der f.eks var i Heat (hvor man kom ind på livet af flere fra banden), som Town er inspireret af. Den underholder til gengæld fremragende, og håndværket er solidt, og der spilles skam godt, men jeg savnede et bedre portræt af filmens centrale personer. Det var lige kort om den film, vi kan tage den igen, når du få den set.. Men du kan rolig se den, den er absolut seværdig.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#5 Frederik 13 år siden

4/6 er en passende karakter. Velspillet og flotte actionscener - men man savner måske den samme dybde som gjorde Gone Baby Gone så god.
Gravatar

#6 BN 13 år siden

#4:

Cao, prijatelj. ;-)

Jeg skal bestemt også se den, uanset gode eller mindre gode anmeldelser. Alt hvad jeg hidtil har læst - Filmz' anmeldelse inklusiv - giver mig virkelig lyst til at se den.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 filmz-Ice 13 år siden

Jeg så The Town til forpremiere i mandags, og jeg synes også anmelderens kritikpunkt er lige lovligt tyndt. For mig er The Town absolut en af årets bedste film, og det er lang tid siden jeg virkelig har været så grebet og underholdt af en film. Jeg er ellevild med Ben Afflecks miljøbeskrivelse af Boston og dens indbyggere. Selvom jeg aldrig har været i Boston virker det bare så nært, og det er netop det Ben Affleck lykkes fandens godt med. Jeg fandt karaktererne interessante og følte faktisk med dem. Dialogen var så herlig medrivende, soundtracket så følelsesladet og stemningsfuldt og hele skuespillet var så forbandet godt at se på. På den tekniske side er filmen også sublim. Redigeringen, lyden, og fotograferingen var top notch, og jeg tror ikke jeg har set en så velklippet film siden Bourne Ultimatum. Det var virkelig hæsblæsende og intenst, og jeg er 99% sikker på at den hiver en oscar hjem fra denne kategori.

I år er det kun ”The Town” og ”Inception” der har formået at give mig en så fuldendt filmoplevelse. The Town oser af stil og atmosfære. Det er filmhåndværk når det er allerbedst og jeg glæder mig allerede til at gense den.

6/6
Gravatar

#8 filmz-jonasgr 13 år siden

Jeg vil så bare lige nævne det, selv om mange nok er klar over det, at den foregår i det kvarter som hedder Charlestown som ganske rigtigt ligger i Boston. Det er trods alt en ganske stor by.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#9 wimmie 13 år siden

Så har jeg også bestilt billetter til den til på søndag i BioCity i Odense - 85 kr i alt :D

Tak for tippet DarkLight :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10 Skeloboy 13 år siden

TheDudeAbides: kan du uddybe hvorfor den kun er til 4 stjerner og ikke 5 stjerner?

Skriv ny kommentar: