Hvad, der burde have været sidste års mest fornøjelige actionbrag, er i stedet et flot, men gabende kedeligt effektorgie, der har så travlt med at binde et uoverskueligt antal røde tråde sammen, at den fuldstændig glemmer at have det sjovt. HD-DVD-udgivelsen er til gengæld fremragende. Transferet er forbløffende godt, og lydsporet er et af de allerbedste, der nogensinde er blevet produceret til brug i hjemmebiografen. Der medfølger også en masse blændende ekstramateriale, så fans bør omgående se at få fingrene i skiven.

Læs hele anmeldelsen her

#41 16 år siden

Den her er jeg bare simpelthen nødt til at kommentere på...

Jeg er som et par stykker andre her enige i anmeldesen af selve filmen. Det svarer meget godt til den oplevelse jeg havde i biografen. Mit problem er at jeg er så pokkers begejstret for de hersens robotter fra det ydre rum, som kan omforme sig til jordiske køretøjer m.m. Den begejstring skaber i den her sammenhæng flere sorger end glæder.

Så fik jeg filmen i julegave af min lillebror, men da den var i en en disk udgave, regnede jeg med at bytte den til noget helt andet. Den ide vidste sig senere at jeg skulle have holdt fast i, for istedet tænkte jeg på de gode intentioner, som brormand havde haft med at give mig filmen. Derfor fik jeg den byttet til en to disk udgave, da jeg i min himmelråbende naivitet troede, at der muligvis i ekstramaterialet på disk to var noget, som JEG kunne fornøjes ved (læs: noget ala en interaktivt gennemgang af de forskellige robotter og især deres transformationsproces, samt art work til hver enkelt robot).

Nu ved jeg ikke om det er tilfældet med HD udgaven af filmen, men sådan som jeg læser anmeldesen, lyder det ikke til at være tilfældet. Og hvad kan man så lære af det? Jo snydt kan man altid blive, især hvis der er noget, man er begejsret for. øv.
Gravatar

#42 moulder666 16 år siden

Som et par andre her, mener jeg nu også, at filmen formår at underholde ganske glimrende, men det er selvfølgelig individuelt - det jeg gerne ville vide er: Hvad havde i forventet jer, alle jer der åbenbart havde satset på enorme oplevelser fra filmen? Vi taler her om en tegneserie der startede for - hvad - 20 år siden?

De fleste af os her var børn dengang, og jeg er ked af det, men der skulle altså ikke så pokkers meget til at underholde os dengang! Jeg vil gerne have et par af personerne herinde til at gense et par af de tegneserieafsnit der kørte dengang, og derefter lige kigge deres forventninger efter i sømmene - for der var sgu ikke meget dybsindighed over afsnittene dengang - det var transmogrifferende (elsker det ord) robotter der kæmpede mod deres ærkefjender en gang i ugen ala turtles, og så ikke meget mere.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#43 filmz-Kadann 16 år siden

#42 -

Well, i lyset af at det er Bay der har instrueret filmen, var mine forventninger rekordlave. Det viste sig så, at de åbenbart ikke var lave nok.

Men dit argument om hvad man forventer i forhold til ens barnesind, holder på ingen måde, som jeg ser det. Selvom filmen er baseret på tegnefilm, uden voldsom meget historie, er det jo ikke umuligt at skrive et manuskript med en fornuftig historie (uden plothuller på størrelse med Cybertron) og skabe karakterer, der har mere at byde på end en papfigur, samtidig med at der er plads til tju-bang og fede effekter.

Fordi grundmaterialet ikke er dyb og avanceret litteratur, undskylder det ikke at man bare laver en film på to timer, hvor man buldrer med tomme tønder.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

#44 16 år siden

#42

Jeg vil sige at mine forventninger til filmen dalede støt, jo flere informationer jeg læste om den. I sin tid frygtede jeg at instruktørjobbet gik til Roland Emmerich, som jeg bevidst styrer udenom, efter at han forsøgte at kede mig og min lillebror ihjel tilbage i 1997 med Godzilla. I dag er jeg ikke så sikker på om det ville have gjort den store forskel for mig, om det var blevet Roland Emmerich i stedet for Michael Bay.

Det jeg havde håbet på i forbindelse med Transformers var noget i retning af Spiderman eller de to første X-Men film, som for mig står som de bedste eksempler på en god filmatisering af noget, som i sit udgangspunkt var en tegneserie. I dem ser jeg gode skuespillere, god historie, gode effekter og sidst, men ikke mindst, god underholdning. Bortset fra de gode effekter synes alt det andet mangler i Transformers.

Med hensyn til at gense de gamle afsnit, ja så har jeg rent faktisk dem alle sammen på dvd, og nej det er ikke det samme i dag, som det var den gang, men jeg kan stadigvæk godt finde nogle af dem underholdne i dag.

Du siger selv at de ikke var særlig dybsindige. Det er ikke noget jeg selv har tænkt sådan videre over. Til gengæld kan jeg godt lide at drage paraleller. Et af de paraleller jeg drager af de gamle tegnefilm er Decepticons = USA. For mig at se er der en vis lighed mellem Megatrons kamp mod Autobotter for at få fat i jordens resourcer for i sidste ende at kunne herske over universet, og så George Bush Jr. kamp mod Al Quada for at få fat i Afgahnistans og Iraks resourcer (eller var det for at befri dem for undertrykkende diktatur? Argh pis jeg kan sgu ikke gennemskue det) for i sidste ende at kunne indføre fred, frihed og demokrati.

Begge har de nogle overordnede mål, som jeg finde temmelig abstrakte, men det de rent konkret gør eller gjorde, er da til at tage og føle på. Det synes jeg ikke at jeg fandt i nogen af de andre tegnefilm, som jeg så dengang eller Turtles siden hen.

#45 16 år siden

#44

Forsat...
Lige for en god ordens skyld. Nej jeg opfatter ikke autobotterne som værende Al Queda eller nogen anden form for terrororganisation.
Gravatar

#46 filmz-Bruce 16 år siden

Så er det tid til en opdatering og ikke mindst en undskyldning.

Har fået snakket med Josh Z fra HighdefDigest, som gav nogle tips omkring Toshiba XE1'eren. Åbenbart er der problemer med nogle settings i setup menuen. Jeg kører audio via HDMI, men blev anbefalet alligevel at sætte SPDIF til PCM, pga en bug i audio dekoderen i XE1'eren. Derudover skulle alle højttalere sættes til small, selvom min receivers setup overruler XE1'erens, ellers kunne det give dynamic range compression, hvilket nøjagtigt var mit problem.

Efter dette var det PUF, som om et tæppe blev trukket væk fra højttalerne. Det lyder meget bedre nu og min oprindelige karakter er fluks opgraderet til 5/6.

Så beklager, at jeg ikke har kunnet mit besyv med på et ordentligt grundlag, men har måttet argumentere ud fra falske forudsætninger.

Det morsomme er, at det IKKE er alle HD DVD skiver som rammes lige meget over en bred kam. En skive som Black Snake Moan havde et fabelagtigt DD+ spor. Nu bliver det så blot endnu sjovere at se HD DVD skiverne igennem for at se om lyden er opgraderet på flere. Jeg er HELT sikker på, at Bourne Ultimatum kan have lidt samme problem på mit setup.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 lagoni 15 år siden

Nejnejnej. Første gang jeg er blevet lettet over dvd'en gik i stykker, så slap jeg da for at se mere af denne rædselsfulde blanding af overdrevne etniske stereotyper, unødigt lækre damer, elendigt skuespil (tæt forbundet med de førnævnte), rodet historie, latterlige robotter og stort set alt andet negativt der kan siges om film. Dog var effekterne godt lavet og LeBeuf spillede vist tæt på ok, materialet gav ham ikke rigtig en chance. Måske er den bedre på HD-DVD med et bedre billede, men kan virkelig ikke tro det.

Bvadr.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#48 davenport 15 år siden

unødigt lækre damer


Skal jeg kommentere det?

PICK ME PICK ME
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#49 lagoni 15 år siden

#48 - du er da velkommen til at forklare mig i hvilken verden videnskabskvinder generelt ser ud som Rachael Taylor...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#50 Hive 15 år siden

De "unødigt lækre damer" er jo det eneste, som gør denne stinkende dynge af lort bare en lille bitte smule værd at se. Jeg kan normalt godt lide Michael Bays film, som jeg synes er fine popcorn film. Men denne rammer fuldstændigt ved siden af og virker mere som en B-films parodi på sig selv ala Snakes On A Plane, blot med bedre CGI.

Så hellere gense Transformers animationsfilmen fra 1986.

Skriv ny kommentar: