Hvad, der burde have været sidste års mest fornøjelige actionbrag, er i stedet et flot, men gabende kedeligt effektorgie, der har så travlt med at binde et uoverskueligt antal røde tråde sammen, at den fuldstændig glemmer at have det sjovt. HD-DVD-udgivelsen er til gengæld fremragende. Transferet er forbløffende godt, og lydsporet er et af de allerbedste, der nogensinde er blevet produceret til brug i hjemmebiografen. Der medfølger også en masse blændende ekstramateriale, så fans bør omgående se at få fingrene i skiven.
#1 squee 16 år siden
Jeg har normalvis kun dyb respekt tilovers for denne mand, som har leveret en af filmhistoriens mest interessante figurer, og som har indprentet sig på min nethinde i rollen som Jesus i The Big Lebowski. Hvad i alverden Jon Torturro så laver i en film som Transformers er mig en gåde uden lige. Det er sjældent, at jeg bliver irriteret over elementer i en film, men det lykkedes mig virkelig dybt og inderligt at hade John Torturros fuldstændig overdrevne rolle som Agent Simmons. Jeg kan ikke engang finde ord for det raseri, der langsomt blev bygget op under mine ribben, men den førhen dybe respekt er sgu druknet lidt i takt med John Torturros senere roller i film såsom The Good Shepherd, Transformers og Secret Window.
#2 filmz-Bruce 16 år siden
Bliver spændende at se, om Paramount en dag ryger til Blu-ray og titlen performer bedre i lossless. Uden tvivl, men sikkert stadig med det ujævne lydbillede.
#3 filmz-smedt-meister 16 år siden
#4 filmz-Anarion 16 år siden
#5 filmkorn.dk 16 år siden
#6 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Jeg er heller ikke enig med din vurdering af billedekvaliteten. Det er flot men slet ikke på højde med udgivelser som fx "Grand Prix" eller "Mutiny on the Bounty" som står lang flottere og IMO skarpere og viser at HD-DVD god kan levere varen 4/6 herfra.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#7 filmz-daneimp 16 år siden
Trailermusik forum: www.trailertracks.net
#8 filmz-Bruce 16 år siden
#7 Jeg misunder dig. Det lyder til, at du har en hel uudforsket verden foran dig at gå i krig med. Gid det var mig!
#9 The Insider 16 år siden
Men jeg holder dog fast i, at HD-DVD'en præsenterer filmen helt optimalt. Jeg synes virkelig, at HD-DVD'en indeholder et af de mest attraktive og filmlignende transfers, jeg nogensinde har set. Og jeg kan ikke nikke genkendende til den svage dialoggengivelse - især når robotterne taler, suppleres de af en behagelige rumlen fra LFE-kanalen, der giver dialogen ekstra ræsonans. Det er ikke den bedste dialoggengivelse, jeg har lagt øre til (det må DTS-HD MA-sporet på Sunshine stå for), men der er oomph og power på alle aspekter af lyden, I think :-) og så kan jeg kun give mine kollegaer på High-Def Digest, DVDfile, IGN og DVDtalk ret, når de giver lyd og billede topkarakter eller det, der ligner. Men jeg havde bestemt også sat pris på det, hvis der var blevet inkluderet et lossless eller ukomprimeret lydspor :-) Når den engang udkommer på Blu-ray, skal der da eksperimenteres.
Og så må jeg vist snart se at få investeret i Grand Prix! :-)
#10 Zabriskie 16 år siden
"Jeg misunder dig. Det lyder til, at du har en hel uudforsket verden foran dig at gå i krig med."
Amen!