Hvad, der burde have været sidste års mest fornøjelige actionbrag, er i stedet et flot, men gabende kedeligt effektorgie, der har så travlt med at binde et uoverskueligt antal røde tråde sammen, at den fuldstændig glemmer at have det sjovt. HD-DVD-udgivelsen er til gengæld fremragende. Transferet er forbløffende godt, og lydsporet er et af de allerbedste, der nogensinde er blevet produceret til brug i hjemmebiografen. Der medfølger også en masse blændende ekstramateriale, så fans bør omgående se at få fingrene i skiven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 squee 16 år siden

God anmeldelse. Er enig i praktisk alt, hvad der er blevet nævnt. Der er dog bare én ting, som er blevet overset, som jeg var ved at gå ud af mit gode skind over: John Torturro.
Jeg har normalvis kun dyb respekt tilovers for denne mand, som har leveret en af filmhistoriens mest interessante figurer, og som har indprentet sig på min nethinde i rollen som Jesus i The Big Lebowski. Hvad i alverden Jon Torturro så laver i en film som Transformers er mig en gåde uden lige. Det er sjældent, at jeg bliver irriteret over elementer i en film, men det lykkedes mig virkelig dybt og inderligt at hade John Torturros fuldstændig overdrevne rolle som Agent Simmons. Jeg kan ikke engang finde ord for det raseri, der langsomt blev bygget op under mine ribben, men den førhen dybe respekt er sgu druknet lidt i takt med John Torturros senere roller i film såsom The Good Shepherd, Transformers og Secret Window.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

Helt enig mht. filmkvaliteten, hvorimod jeg havde forventet lidt mere af hr. teknikguru Bay på billed- og lydsiden. Det står endnu mere klart, efter de sidste par måneders HD udgivelser, at Transformers ikke aspirerer til en toptitel her. Flotte surroundeffekter, men på bekostning af et dårligt balanceret frontlydbillede og kedelig dialog.

Bliver spændende at se, om Paramount en dag ryger til Blu-ray og titlen performer bedre i lossless. Uden tvivl, men sikkert stadig med det ujævne lydbillede.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-smedt-meister 16 år siden

Jeg synes da ikke at den var så ring når man tænker på at det er Michael Bay der har lavet den.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#4 filmz-Anarion 16 år siden

Enig med alt der nævnes, synes dog ikke at scoren er sjælløs. Snarere tværtimod.
Gravatar

#5 filmkorn.dk 16 år siden

Helt enig med anmelderen.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Jeg er ikke enig med din lyd karakter. Fronten er alt for svag i flere passager, hvor man virkelig forventer mere. Dialogen er simpelt hen for svag i forhold til effekterne. Robotternes stemmer imponere langt fra. 3½/6 herfra.

Jeg er heller ikke enig med din vurdering af billedekvaliteten. Det er flot men slet ikke på højde med udgivelser som fx "Grand Prix" eller "Mutiny on the Bounty" som står lang flottere og IMO skarpere og viser at HD-DVD god kan levere varen 4/6 herfra.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#7 filmz-daneimp 16 år siden

Hvor er det ærgeligt at kritikerne igen ligger vægten forkert når de ser en Michael Bay film, det er så pisse ærgeligt at verdens i mine øjne bedste instruktør igen og igen bliver skudt ned fordi han laver film som er værd at se istedet for dødkedelige film som handler om mennesker som hele tiden har et eller andet psykisk problem som man ikke kan identificere sig med fordi det de foretager sig er fordi de er psykisk syge! Jeg kan forholde mig mere til robotterne i denne film end til mange andre ting, Transformers er den bedste film siden Ringenes Herre, den er fyldt med underholdning og den sparker bare røv! Musikken spiller, Robotterne sparker røv, effekterne er i verdensklasse og skuespillerne spiller godt!
Mine fanmade trailers: www.youtube.com/daneimp
Trailermusik forum: www.trailertracks.net
Gravatar

#8 filmz-Bruce 16 år siden

#6 Vi to skal snart udveksle papirer :)

#7 Jeg misunder dig. Det lyder til, at du har en hel uudforsket verden foran dig at gå i krig med. Gid det var mig!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 The Insider 16 år siden

#6, jeg tænkte nok, på baggrund af snak andre steder på forumet, at dig og bruce ville erklære jer uenige :-) Hvilket jo naturligvis også er fair nok, da subjektive betragtninger også spiller en rolle i AV-vurderingen.

Men jeg holder dog fast i, at HD-DVD'en præsenterer filmen helt optimalt. Jeg synes virkelig, at HD-DVD'en indeholder et af de mest attraktive og filmlignende transfers, jeg nogensinde har set. Og jeg kan ikke nikke genkendende til den svage dialoggengivelse - især når robotterne taler, suppleres de af en behagelige rumlen fra LFE-kanalen, der giver dialogen ekstra ræsonans. Det er ikke den bedste dialoggengivelse, jeg har lagt øre til (det må DTS-HD MA-sporet på Sunshine stå for), men der er oomph og power på alle aspekter af lyden, I think :-) og så kan jeg kun give mine kollegaer på High-Def Digest, DVDfile, IGN og DVDtalk ret, når de giver lyd og billede topkarakter eller det, der ligner. Men jeg havde bestemt også sat pris på det, hvis der var blevet inkluderet et lossless eller ukomprimeret lydspor :-) Når den engang udkommer på Blu-ray, skal der da eksperimenteres.

Og så må jeg vist snart se at få investeret i Grand Prix! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 Zabriskie 16 år siden

#8

"Jeg misunder dig. Det lyder til, at du har en hel uudforsket verden foran dig at gå i krig med."

Amen!
Le temps détruit tout

Skriv ny kommentar: