Hvad, der burde have været sidste års mest fornøjelige actionbrag, er i stedet et flot, men gabende kedeligt effektorgie, der har så travlt med at binde et uoverskueligt antal røde tråde sammen, at den fuldstændig glemmer at have det sjovt. HD-DVD-udgivelsen er til gengæld fremragende. Transferet er forbløffende godt, og lydsporet er et af de allerbedste, der nogensinde er blevet produceret til brug i hjemmebiografen. Der medfølger også en masse blændende ekstramateriale, så fans bør omgående se at få fingrene i skiven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

#9 Hvilket jo naturligvis også er fair nok, da subjektive betragtninger også spiller en rolle i AV-vurderingen.

Ja jeg har personligt endnu til gode at læse en objektiv én af slagsen ;)

Den svage dialog gengivelse er for mig, netop ikke robotterne, som der gøres en del ud af, men menneskerne, som overvejende er diskantagtige uden fylde. Det store problem er frontbilledet, som er uden dynamik og ubalanceret set ifht. surroundeffekterne og ikke mindst, når der sammenlignes med HD udgivelser, hvor disse forhold er iorden.

Gav jeg "fuld pot" til Transformers, så ville jeg have et problem med at sammenligne og rate film som 3:10 To Yuma og Underworld, som har LANGT bedre HD lyd end denne. Dialog og balanceret lydbillede er her i en hel anden klasse. Hvad andre sites anmeldelser angår, ja, så må jeg blot konstatere, at forskellige mennesker, prioriterer forskelligt mht. hvad der "ticker" vore respektive tilfredsstillelses tærskel. Jeg mener, hvilket jeg forstår du er uenig i, at mange lader sig dupere af denn effektive surround og derved ikke ser "skoven for bare træer" :) Men kunne da være hyggeligt at lave en aften og demoe lidt og forklare vore oplevelser. Om ikke anden en undskyldning for at drikke nogle irish coffee :)

Men igen, selvfølgelig er det the life of anmeldelser og anmeldere og vi kan jo blot give vore meninger til kende og sige længe leve mangfoldigheden :) Der er jo ingen facitliste.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 6 Ja, og jeg er da også lidt spændt om nogle af min film også er kommet :)

# 9 Jamen, det er da godt med lidt forskellige meninger, som gør at bliver kigget mere på den tekniske side. End at der endnu en gang kommenteret på at det er en Bay film.

I en tråd som denne er det måske svært at forklare lyd og lyd opfattelse, som kan variere fra person til person, men derfor er det rart at kunne suppleres med at mødes udenfor forummet, så man kan vise hvad og hvor man mener det ene eller det andet.

Jeg havde bare forventet meget mere af robot"talen" og jeg blev bare ikke revet med - sorry !

Jeg står dog stadig ved min karakter ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#13 The Insider 16 år siden

#11, Jeg mener, hvilket jeg forstår du er uenig i, at mange lader sig dupere af denn effektive surround og derved ikke ser "skoven for bare træer" :) Men kunne da være hyggeligt at lave en aften og demoe lidt og forklare vore oplevelser. Om ikke anden en undskyldning for at drikke nogle irish coffee :)

Det lyder jo som en glimrende idé :-) Jeg er også begyndt at have virkelig dårlig samvittighed over, hvor lang tid jeg har haft kapret en af dine HD-DVD-skiver :-) Især fordi jeg selv er en så materialistisk og paranoid fætter, der aldrig selv tør udlåne ;-) Men selvom Transformers ikke er den ultimativt bedste lydoplevelse, jeg har oplevet i HD (glæder mig til at få Yuma om et par uger!), så må jeg tilstå, at jeg fandt brugen af fronthøjtalerne, både i form af panoreringerne, gengivelsen af almen dialog og både lydeffekterne i de høje og lave frekvensområder, mere end hæderlig :-) Der er netop mange blockbusters, som byder på aggressivt lyddesign, hvor de små auditive spidsfindigheder går tabt i kaoset, men det synes jeg ikke gør sig gældende her.
War. War never changes.
Gravatar

#14 filmz-Bruce 16 år siden

#13 Jeg kan ikke engang huske, hvilken en du har lånt :D Jeg er så ringe til at huske den slags!

Men jep, vi skal da have en hygge aften igen, hvor vi kan demoe lidt og februar er en god måned for mig :) Og billedmæssigt er jeg ikke i tvivl om, at Transformers muligvis ser meget bedre ud på en 40-50" skærm, end på min projektor. Den ligner bio versionen, men skarpheden er ikke for god blæst op.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 The Insider 16 år siden

Super, vi kan lige tales ved. Jeg har lånt "Black Snake Moan", og jeg... ahem, host... har ikke fået den set endnu :-)
War. War never changes.
Gravatar

#16 filmz-Bruce 16 år siden

#15 Det er bare en deal :) Den er go' ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 14 Må jeg komme med ;)

Jeg har i ferie set på masser af demoer fra 32" og op til 60" skærme Plasma/LCD, samt diverse projektorer op til 120", med samme maskiner for at jeg kunne vælge den rette kombination.

Der er stor forskel på selv diske som ser fantastiske ud i de små størrelser, bliver pludselig væsentligt dårligere end forventet. Problemet er jo også at vi får større og bedre oplevelser hjemme, som gør at konkurrencen til hjemmebiffen bliver hårdere og hårdere.

Jeg har set en del digitale forestillinger i ferien og når man kommer hjem her til danmark skal man vende sig igen til at se analogt igen. Hver format har sine forcer og store oplevelser, så det bliver svære og svære at bedømme og sætte stadard på hvad er bedst, så det er derfor vigtigere end nogensinde at man kommer med nogle gode agumenter i sine betragtninger, som man så tager med næste gang man ser filmen/serien i samme udgave.

Et problem med større og større fx skarphed er jo at man bl.a. blive mere opmærksom på tricks mv. filmskaberne har brugt for at vi skal føle fx at vi er et bestemt sted - man kan bedre se Mattepaintings, Effektshots osv. - Lyden bliver jo også "bedre" også "bedre", men igen hvad er bedst ?

Jeg har den holdning når jeg ser en film, gammel som ny, at kan den levere varen overbevisende scorer den højt og det er uanset hvilket lydspor der er anvendt eller hvor retlinet frekvengangen er. Jeg har oplevet mange gamle 70mm kopier med 6 kanals lyd, der klart levere varen bedre end deres nye remixede DTS 35mm kopier, der har lagt grund for dvd/bd/hd udgivlesen.

Almindelige filmkøbere tror jeg ikke vil ikke før vi bliver digitale i 2009 gå op denne kvalitet, så længe de bliver underholdt.

Men jeg glæder mig da til at vise hvad jeg mener er god lyd/godt billede til dig ved en filmaften.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#18 filmz-Bruce 16 år siden

#17 Ofcorsika :) Insider, Kadann, aknot og du?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#19 filmz-Kadann 16 år siden

#18 -

Jeg er frisk. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#20 davenport 16 år siden

Bare man befandt sig i Kbh engang imellem, det lyder sku som en fed aften i planlægger :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: