Utallige elendige film udkom i sommer, og “Transformers: De faldnes hævn” var absolut en af de værste – en følelseskold og indholdsløs stiløvelse. Filmen ser til gengæld godt ud på dvd og lyder fantastisk, men kun ét sølle kommentarspor medfølger. Fans bør opstøve filmen på Blu-ray. Alle andre bør lade udgivelsen samle støv hos den lokale videoforhandler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 14 år siden

Tak for alle de venlige kommentarer! Det var sgu en hård oplevelse at komme igennem, så jeg har brug for al den støtte, jeg kan få :-)

#6, Er G.I. Joe, the rise of Cobra ikke ringere end Transformers: De faldnes hævn?

Uha, det er dæleme et dilemma! Jeg vil sige, at Transformers - som filmisk "håndværk" - er mere veldrejet end G.I. Joe. Men jeg morede mig måske mere under G.I. Joe, fordi den i det mindste var ufrivilligt komisk til tider, hvor Transformers aldrig fik mig til at le, så den ville jeg nok hellere gense :-) Jeg ville dog naturligvis hellere brygge lidt latte, iføre mig en kostelig morgenkåbe og gense alle mine Tati-film, hehe ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 14 år siden

G.I. Joe var sgu da ufrivillig komisk hele vejen igennem og en fin filmoplevelse pga. det. Jeg har endnu ikke set denne film, da jeg finder 1'eren temmelig ringe, men efter hvad jeg har hørt om 2'eren, er der en chance for, at jeg ville finde den bedre end 1'eren (da den bestemt også lyder ubeskrivelig ufrivillig komisk).
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Kviesgaard 14 år siden

#11

Takker for det detaljerede svar, og for den fine anmeldelse af Transformers: De faldnes hævn.

Det var sgu en hård oplevelse at komme igennem, så jeg har brug for al den støtte, jeg kan få :-)


Så skulle du prøve hvordan det er at være passioneret omkring et legetøjskoncept, for dernæst at se det maltrakteret af Hollywoodmaskineriet, og så som salt i såret: At høre folk omkring dig skamrose det bras, som Hollywood serverer for dig og fortælle dig, at det er dig, den er gal med, når du ikke sætter pris på føromtalte bras.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#14 daneimp 14 år siden

Ekstramaterialet findes på 2-disc versionen og der er masser af det! ;)

Er komplet uenig i bedømmelsen af filmen, men smag og behag, så længe kritikken er saglig.

Filmen taler til drengerøven og helten i én. En større helt end Optimus finder man ikke og det er blot kampen mellem det gode og det onde som skildres. Bay siger selv som modsvar til kritikken (se det i ekstramaterialet) at dette ikke er en dyb film og ikke skal behandles på den måde. Det er eyecandy og for sjov - effekterne fejler intet, men humor er smag og behag. Hvis man ikke gider og se filmen fordi man syntes 1eren stank, så lad dog 2eren ligge :P
Gravatar

#15 filmz-Bruce 14 år siden

En større helt end Optimus finder man ikke ...


Jo! Rubrecht Kroenen!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 Ericmase 14 år siden

daneimp (14) skrev:
Ekstramaterialet findes på 2-disc versionen og der er masser af det! ;)


Ja! Der er sgu hele 2 timer og 14 minutter af det! Det vidste jeg ikke da jeg satte disk 2 (Blu-ray) versionen ind. :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#17 myshkin 14 år siden

Fortjener ikke 2 stjerner, men ligger omkring 1 stjerne. Det er en forfærdelig rodet og usjov film. Den er direkte pinlig.

Tilgængæld vil jeg sige, at jeg havde en god filmoplevelse hvad angår etteren. Der var en bedre balance af komik, action og karakteropbygning. Jeg er enig med #2, at der hvor det går galt for Bay + producerer mht. Revenge er at der bliver skruet op for komik og action (og det gøres der på en meget dårlig måde) og så lader man hånt om karakterne.

1/6 - T2:Revenge

4/6 - Transformers 1
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#18 moulder666 14 år siden

Jeg hælder ærligt talt også mere til 1/6, og som så mange andre kunne jeg egentlig godt lide etteren...problemet er bare, at de IKKE har brugt nogle af de ting der fungerede i etteren. (en smule karakterudvikling, en smule humor og enkelte chancer til at lære et par af robotterne at kende) Til gengæld har de i HØJ grad genbrugt og udvidet nogle af de ting, der var et seriøst problem i etteren - afsindigt plat humor, (en skæv mor og de to infernalske tvillingerobotter især) slåskampe hvor man ikke har den fjerneste anelse om, hvem der er hvem og plothuller ad libitum! Nogle gange føltes det som om, jeg var ved at drikke en Jar Jar Binks-smoothie - ekstra klumpet! Nogle film burde bare komme med en "tilfreds-eller-pengene tilbage-garanti!"
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#19 HonoDelLoce 14 år siden

Jeg havde det faktisk også helt fint med 1'eren.. Men 2'eren er jeg virkelig ked af, at jeg har brugt tid på.. Når man tænker på, hvor mange spinat-opskrifter, jeg, med splinter fra en Björk-cd, kunne have indgraveret på indersiden af mine øjenlåg, samtidigt med at jeg kørte rustne søm rundt i mine trommehinder, mens jeg hamrede begge mine lilletæer ind i hjørnet af en dørkarm, i den tid filmen varede, så er det jo et inderligt spild..

Men Von Trier's Antichrist har fået kamp til stregen.. For det her - dét er at tage det menneskelige sind til grænsen af hvad det kan holde til og absorbere - og så lige give det et spark mere..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#20 The Insider 14 år siden

Hehehe, touché! :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: