Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.

Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Kviesgaard 13 år siden

Sådan som jeg opfattede det i filmen, så døde Tron ikke, da han faldt i "havet" (eller hvad de nu kalder det flydende stads i grittet). Jeg opfattede det som at han, Tron, til sidst blev endelig fri af CLUs indflydelse (idet han skifter fra orange til hvid).

Men hvem ved hvad der egentlig skete med Tron? Kan være at han lave en Captain America stunt, altså ligger nedfrosset indtil nogle programmer finder ham og tøer ham op.

Din ide om at de bruge mere tid på Cilian Murphys figur er måske heller ikke så tosset. Det fik mig til at tænke på at han kunne blive ophavsmanden til en ny version af Master Control Program. Vi kunne så passende kalde den for Tron: MCP 2.0
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#92 dslacker 13 år siden

Vildt overvurderet film - Ja det er et lækkert design/scenografi/FX og et fantastisk soundtrack, MEN det er godt nok grotesk som det halter med den interne logik.

Det giver ingen mening hvorfor Flynn ældes i en virtuel verden (som han selv og Clu iøvrigt nævner har sin helt egen interne tid).
En avatar der bløder i en virtuel verden - seriously...!
Hvor kommer bøgerne fra ?

Hvordan #¤%&¤¤# kommer Olivia Wilde's figur til live i den virkelige verden - suk (Ja jeg ved hun havde Flynns disc, men - good grief)
Hvorfor skal Clu bruge Flynn's lyscykel for at finde Flynn's hyggelige luksuslejlighed - de har været der en evighed og har hjulpet hinanden med at skabe den virtuelle verden...

Derudover så stjæler den med arme og ben fra en mængde film. Bar scenen er rippet fra Matrix 2 og 50 westerns, flyvesekvensen er stort set rippet totalt fra Star Wars, lyscykelkampen er fra den originale Tron-film, Alt det fascistiske vrøvl og det forudsigelige Far/Søn komplot er set en million gange etc etc Jeg ku blive ved...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#93 cronick 13 år siden

dslacker (92) skrev:
Vildt overvurderet film - Ja det er et lækkert design/scenografi/FX og et fantastisk soundtrack, MEN det er godt nok grotesk som det halter med den interne logik.

Det giver ingen mening hvorfor Flynn ældes i en virtuel verden (som han selv og Clu iøvrigt nævner har sin helt egen interne tid).
En avatar der bløder i en virtuel verden - seriously...!
Hvor kommer bøgerne fra ?

Hvordan #¤%&¤¤# kommer Olivia Wilde's figur til live i den virkelige verden - suk (Ja jeg ved hun havde Flynns disc, men - good grief)
Hvorfor skal Clu bruge Flynn's lyscykel for at finde Flynn's hyggelige luksuslejlighed - de har været der en evighed og har hjulpet hinanden med at skabe den virtuelle verden...

Derudover så stjæler den med arme og ben fra en mængde film. Bar scenen er rippet fra Matrix 2 og 50 westerns, flyvesekvensen er stort set rippet totalt fra Star Wars, lyscykelkampen er fra den originale Tron-film, Alt det fascistiske vrøvl og det forudsigelige Far/Søn komplot er set en million gange etc etc Jeg ku blive ved...

Mejetærskerne er tidligt ude i år og sprede gylde...

Det giver da lige så meget mening, at man ældes i en virtuel verden som i den rigtige verden, hvis denne er designet således..

Jeg vil nu formode - modsat dig naturligvis - at Clu ikke kendte til Flynn's "hyggelige luksuslejlighed". Eftersom den omtalte lyscykel gemmer sin tilbagelagte kørsel, er det dermed Clu's mulighed for at opspore denne. Dermed har Clu og Flynn ikke skabt verdenen i Flynn's egen bopæl, men i stedet andetsteds. Hvad med inde i selve grid'et?

Dit sidste afsnit er simpelthen til at dø af grin af.
Gravatar

#94 fc-andeby 11 år siden

Har lige set filmen, men er godt nok noget forvirret over universet.
Jeg forstår sådan set godt handlingen i filmen. Men universet forstår jeg ikke, så er der ikke nogle mennesker der vil forklare mig det?

Hvad er det for et GRIDT de er inde i, skal det forestille et spil eller et program? Alle de mennesker der er der inde, er åbenbart programmer, men igen programmer for hvad?
Er det faren der har lavet universet?

Jeg fatter bare ikke universet, jeg har sgu nok en dårlig fantasi:-)
Gravatar

#95 Slettet Bruger [4198126559] 11 år siden

#94 -

Det er "The Grid". Hvis man ikke har set den første film, kan det måske være lidt forvirrende.

"The Grid" er bare et computersystem, noget der blev brugt i den første film, hvor man ikke helt havde styr på hvad præcis computere kunne og basalt set, forestiller man sig, at der er en slags virtuel verden inde i computersystemet, hvor programmer opfører sig næsten som mennesker.

I starten af filmen er der denne samtale mellem Flynn og Sam, som forklarer noget af det:

Kevin Flynn: The Grid. A digital frontier. I tried to picture clusters of information as they moved through the computer. What did they look like? Ships? motorcycles? Were the circuits like freeways? I kept dreaming of a world I thought I'd never see. And then, one day...
7 Year Old Sam Flynn: You got in.
Kevin Flynn: That's right, man. I got in.

I den originale film bliver Flynn suget ind i denne verden, fordi han er ved at afsløre svindel i selskabet, han arbejder for og det er samme måde, han benytter til at transportere sig selv ind i dette computersystem, hvor han, TRON og Clu skal opbygge denne verden sammen.

Fordi "TRON: Legacy" er en efterfølger, bruger de naturligvis de samme begreber som i den første film, men man kan vel næsten sige at hvis den første var lavet i dag, havde de sikkert erstattet "The Grid" med "The Internet", da internettet ikke eksisterede i den form, vi kender i dag. :)
Gravatar

#96 fc-andeby 11 år siden

#95 -

OK. Mange tak for det meget uddybende svar, nu giver filmen i hvert fald mere mening for mig.
Selvom jeg stadigvæk synes man skal have en meget god fantasi, for at synes om det univers det foregår i.
Gravatar

#97 Kviesgaard 10 år siden

Sad lige og genså Tron Legacy i nat, da jeg ( igen ) ikke kunne sove. Det her er et af de film, hvor jeg rigtig godt kune tænke mig en fortsaæætelse til. Især kunne jeg godt tænke mig og se, hvad der blev af Tron selv.

jeg synes slutningen antyder, at Tron overlever og bliver "normaliseret"/ befriet fra CLU's ændringer, men det er bare min opfattelse af begivenhederne.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: