Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.

Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MOVIE1000 13 år siden

Samme her skal dog først have skaffet den første på DVD helst BD :)

Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D.

Host " Spy Kids 3D " Host
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 tiany 13 år siden

Jeg tager i biffen i Haderslev og ser den i morgen. Så må vi se om den kan overbevise mig ;)
Valar morghulis
Gravatar

#13 frankdrebin 13 år siden

Så er det officielt, jeg skal også se den i morgen.. Ude hos Michael ;)
Gravatar

#14 Maroti 13 år siden

Kan den skaffes på Bluray? :D
Hvis ja, HVOR!?
Gravatar

#15 MOVIE1000 13 år siden

#14 æææhhhh jeg kan ikke engang finde den på DVD :( Men jeg er sikker på at den nok skal komme i en samlet boks med Tron Legacy i :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 Wangsgaard 13 år siden

Det gør den hvis man smugkigger på play:P
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#17 The Insider 13 år siden

#6, hmm... jeg er temmelig sikker på, at de sekvenser alle var i 2D. Hvis der var en 3D-effekt har den i hvert fald været så minimal, at jeg ikke bed mærke i det personligt... Introteksten i starten forklarer jo også (hvis den altså også er røget med på kopien, når den er røget i generel distribution), at scenerne i starten er i 2D, men at man alligevel skal beholde brillerne på.

Det talte jeg også med instruktøren om i Paris, og han forklarede jo også, hvorfor han besluttede sig for at præsentere virkelighedens verden i 2D, så overgangen til computerverdenen blev endnu mere markant à la overgangen fra sort/hvid til farver i "Troldmanden fra Oz".

Jeg er i øvrigt DÆLEME spændt på at se, hvordan filmen klarer sig finansielt... Jeg krydser fingre for, at den klarer sig godt, men jeg har absolut mine bange anelser. Det er måske et lidt for "far out" og alternativt koncept til, at børnefamilierne gider se filmen, og fanskaren er slet ikke stor nok til at sikre filmen finansielt overskud. Jeg ville gætte på en omsætning på max 300 millioner dollars på verdensplan, og det er jo ikke nok, når nu den har kostet 200. Jeg håber selvfølgelig, at jeg tager fejl :-)
War. War never changes.
Gravatar

#18 filmz-Sichlau 13 år siden

The Insider (17) skrev:
Det talte jeg også med instruktøren om i Paris, og han forklarede jo også, hvorfor han besluttede sig for at præsentere virkelighedens verden i 2D, så overgangen til computerverdenen blev endnu mere markant à la overgangen fra sort/hvid til farver i "Troldmanden fra Oz".

Hov, det havde jeg ikke set. But then again, great minds think alike...
Gravatar

#19 filmz-Myrepip 13 år siden

Michael Andersen (8) skrev:
Hvis Myrepip, tiany og I andre 3D-modstandere kommer forbi min arbejdsplads – og I bagefter kan se mig øjnene og stadig mener at 3D bare er noget bras, så er det lige før jeg af egen lomme vil tilbyde jer at få pengene tilbage :D

3D er noget bras! Jeg sender lige et kontonummer via PM! :)

Vises den slet ikke et sted i 2D?
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#20 elwood 13 år siden

3D er noget bras! Jeg sender lige et kontonummer via PM! :)

Nej nej du må komme til "bjerget" du kan ikke få det til og komme til dig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: