Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.
Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.
#81 Samain 13 år siden
#82 Slettet Bruger [3571832078] 13 år siden
Det er en virkelig flot billedeside og et godt soundtrack, men historien er et af de tyndeste opkog af historien om en søn, der leder efter sin far og sin plads i verden, som jeg endnu har set. Der er ingen kompleksitet overhovedet og ingen overraskelser i historien, hvor man hele tiden kan gætte, hvad der vil ske.
Figurerne er så papirtynde, så jeg blev totalt distanceret fra handlingen og ligeglad med deres skæbne, og jeg aner ikke om Garrett Hedlund kan spille skuespil overhovedet; der er så godt som intet for ham at arbejde med.
På trods af den dårlige historie vil jeg alligevel give den 3/6 pga. de fede actionsekvenser og ikke mindst den rigtig fede billedeside. Men det er et meget spinkelt 3-tal.
I øvrigt gjorde 3D'en i Avatar et langt større indtryk på mig.
#83 Samain 13 år siden
#84 mr gaijin 13 år siden
1: Kostumedesignet med lysende striber på mørke kostumer.
0: Michael Sheen som en hvidhåret trickster-birolle med stok og crazy laugh.
1: Den sprøde elektroniske musik af Daft Punk.
0: En computeranimeret ”ung” Jeff Bridges med stive plasticansigtstræk.
1: Olivia Wilde som et nuttet digitalt babe-program.
0: Et Ødipus-plot med uforløste faderkomplekser, der forudsigeligt nok må forløses.
1: Light bikes.
0: Light... flyvedimser.
1: Det sammenhængene visuelle design af the Grid.
0: Manuskriptet i det hele taget: Dialogen, der enten består af latterlig mængde af ligegyldig exposition eller af åndssvage one-liners.
1: Beau Garret som babe-program i tætsiddende hvidt tøj.
0: Brugen af figuren Tron som fuldkommen ligegyldig henchman.
1: Lyddesignet.
0: Manglen på spænding i den sidste halvdel, mest på grund af det ringe manuskript.
1: Bruce Boxleitner.
0: Den unge fyr der spiller Sam Flynn.
6/10
#85 lost-viking 13 år siden
jeg fandt det totalt fedt at Michael Sheen stod der i tøjet og crazy laugh!
Og jeff bridges som computer animeret.. det var sku egentlig okay.. det er jo en computer film.. og så dårlig var han heller ikke animeret..
Uanset hvilken faderkompleks film du ser er det aldrig helt godt så det kan man ikke tage med som en dårligt argument.. for sådan er den slags bare det kan der ikke laves om på.. Og flyvedimserne var da mega nice.. specielt den store som de fløj i til slut i filmen..
okay Tron ku godt ha været bedre med.. det vil jeg give dig..
Spænding var der sku nok af i slutningen.. skyde scener og fly kamp og andet kamp. der var sku nok spænding efter min mening..
Den unge fyr der spiller fsam flynn gjorde et rigtig godt arbejde.. jeg syntes han passede perfekt ind i rollen.. og han mindede mig også om noget der ku være jeff's virkelige søn.. hvilket også er ret nice.. så han er perfekt castet til rollen..
så jeg har givet den 9/10.. og jeg vil anbefale alle at se den.. specielt fordi den har sådan et awesome soundtrack! :D og hvis man skal sammenligne med Avatar, Inception, harry potter, troldmandens lærling, iron man 2, og så videre, så er den her altså langt bedre.. og visuelt meget flottere, og har samtidig også et langt bedre soundtrack.. her kan avatar sku godt gå hjem med deres grimme blå mænd..
#86 lyspunkt 13 år siden
"Bedre 3D end Avatar"? Nej, men jeg må også tilslutte mig det faktum, at Avatar var den første af de nye 3D-film og at oplevelsen alene, var et par stjerner værd.
Tron bliver for meget "style over substance"
3/6
#87 thomasegebaek 13 år siden
#88 PredatorX 13 år siden
Den har sine små svagheder både i nogle plothuller og et enkelt kiks i nogle effekter, men ellers er det en fantastisk film :) lækkert soundtrack, sindsygt lækker verden... jeg håber helt sikkert på en 3'er!
5/6
#89 Kviesgaard 13 år siden
Filmen er megabytes bedre end den første Tronfilm (men ok, den har jo efterhånden også snart 30 års jubilæum). Dog havde jeg problemer med at forstå alt, hvad der blev sagt, pga den tyske synkronisering. Får jeg lejlighed til at se den i DK i en ordenlig biograf, vil jeg da være fristet til at ofre nok en biobillet på den (til trods for de dyre 3D priser).
Nu har jeg et par steder her i tråden læst om The Insiders bekymring om filmens box office. Her i dag så den ud til at ligge på en samlet sum af 363 mio. $, og eftersom den vist først lige har fået premiere her i Tyskland, er der så mon ikke en realistisk chance for at den lander på den rigtige side af de 400 mio. $?
Jeg mener da at have læst at Disney studierne allerede er i gang med overvejelserne til en Tron 3. Denne gang skulle der vist være mere fokus på selve Tron figuren.
#90 Spanner 13 år siden
Jeg tror at de rykker tingene mere ud i den virkelige verden. Der blev lagt op til det med Cillian Murphy i den lille rolle i starten. Så kan han komme tilbage og være ond programmør i fortsættelsen
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem