Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.

Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 IK 13 år siden

Fed anmeldelse! Glæder mig. ;)
Gravatar

#2 Bobby Singer 13 år siden

Er meget enig i anmeldelsen og desto mere jeg tænker over det, desto mere og mere hælder jeg mod de fem stjerner, i stedet for de fire som jeg oprindeligt gav den. Særligt Daft Punks soundtrack har jeg haft kørende mere eller mindre på repeat siden jeg så den i går.

En mildest talt fremragende film.

3D effekten er også mere imponerende i den her film end i Avatar, hvor den her ikke bruger 3D hele tiden, men gemmer effekten til specielle scener som giver dem ekstra slagkraft.
Idjit
Gravatar

#3 Hr. Nielsen 13 år siden

Lyder som om jeg snart må se den.....
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#4 filmz-Sichlau 13 år siden

Wauv, jeg glæder mig til at se den. Og så bliver det nok i biografen i stedet for på blu-ray. Det var/er sådan en film der kan gå begge veje, succes mæssigt.

Overgangen fra 2D til 3D kan måske sidestilles med overgangen fra sort/hvid til farve i Troldmanden fra Oz. Det var i hvert fald det først jeg tænkte da jeg læste det.
Gravatar

#5 sluppermand 13 år siden

God anmeldelse Insider, det lader til at Disney har satset rigtigt denne gang og fået fat i en kompetent instruktør. Jeg frygtede en Gore Verbinski agtig dude. Jeg havde mine forbehold hvad angår 3D-aspektet, men det lyder som om, de ramt rigtig denne gang... Håber jeg. Det kunne være jeg skulle tage mig sammen og få set originalen, der har ligget, jeg ved ikke hvor længe, og samlet støv herhjemme.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#6 bnm 13 år siden

Var der ikke 3D effekter i "den virkelige verden"?
Jeg kunne have svoret haven og stakittet var meget tættere på kameraet end hjemmet, når man zoomer ind i hovedpersonens værelse. Og byen man flyver over i starten er da 3D. Og serverne i Encom serverrummet, trappen i arkaden, basejumpet, osv. Siger du det ikke var i stereoskopisk 3D?
Gravatar

#7 Moog 13 år siden

#6
Jo dele af den virkelige verden var også i 3d
Gravatar

#8 Michael Andersen 13 år siden

Jeg er helt enig med den gode Johan.

Stilen er mothertrucking awesome og gennemført. Der er også virkelig drøn på lydsiden. Lige fra starten, hvor man ser en enkelt streg udvikle sig til en hel verden, imens man hører [url= her[/url], var jeg solgt :)

Den unge CGI-udgave af Jeff Bridges er det eneste der stikker forkert ud, men den identiske CLU-udgave havde jeg underligt nok ikke det store problem med. Det kan måske skyldes at CLU er en computerskabt figur i filmen, og så var det falske aspekt lidt nemmere at sluge.

3D'en er den mest imponerende jeg har set til dato. Ikke noget "in your face"-bras, men 3D som jeg elsker det: et vindue ind til en anden verden, som man bliver en del af i stedet for at sidde og dukke sig hele tiden. Det er også fedt at opleve når normalt "flade" skuespillere får form. Jeg nød i hvert fald at kigge på formerne på hende den blonde computerchick :)

Hvis Myrepip, tiany og I andre 3D-modstandere kommer forbi min arbejdsplads – og I bagefter kan se mig øjnene og stadig mener at 3D bare er noget bras, så er det lige før jeg af egen lomme vil tilbyde jer at få pengene tilbage :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#9 Wangsgaard 13 år siden

NU er jeg overbevist om at jeg skal se denne film i biffen!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#10 Kruse 13 år siden

Ja, jeg er efterhånden også overbevist om at det er en film jeg skal have set i biografen :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: