“Tropic Thunder” er pjattet, fjollet og generelt for meget… og det er helt på sin plads. Hvad, der kunne minde om en 107 minutter lang åbningssketch til et Oscar-show, står distancen. Makkerfænomenet Ben Stiller/Tom Cruise tager sig selv meget lidt højtideligt, og hvis publikum kan gøre dem kunsten efter, er der lagt op til en af de bedste spoof-komedier i nyere tid.
#1 Frederik 16 år siden
RDJ var nok det bedste ved filmen :)
4/6
#2 HonoDelLoce 16 år siden
Jeg ved godt det virker så fanboy-agtigt, men det er vitterligt lang tid siden jeg har grint så meget..
Robert Downey har jo en formidabel evne til at stjæle opmærksomheden i de film, han er med i, og denne her er da slet ikke nogen undtagelse.. Men credit to where credit is due.. Stiller, Cruise og ikke mindst Matthew McConaughey gør det suverænt godt. Jack Black virker lidt.. Ja, ved næsten ikke om man får lyst til at sige fejl-castet.. Men han får nu slet ikke nok opmærksomhed i filmen til, at det for alvor får indflydelse på helhedsindtrykket.. Mere sådan noget med at man efter filmen spørger hinanden "Jack Black var da egentlig ikke særlig meget med, var han?" - og det til trods for at han vel er der i næsten alle scenerne..
Men - i bund og grund en virkelig positiv overraskelse (jeg var SÅ bange for, at det var en af de film, hvor alt det gode var blevet vist i traileren) og helt sikkert en film, jeg glæder mig enormt til at genoplive i hjemmebiografen :)
I'VE GOT YOU TIVO!
#3 RFriis 16 år siden
5/6
#4 Petrescu 16 år siden
#5 Spanner 16 år siden
5/6
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#6 McPeter 16 år siden
#7 Morpheus 16 år siden
Synes, modsat mange af jer andre, at Jack Black var mega genial heri, men jeg elsker nu også hans syge humor.
Robert Downey Jr. var helt klart det bedste i filmen og hans "I'm a lead farmer, motherfucker!" var den fedeste sætning i hele filmen.
Must see i biografen og must own på DVD.
#8 wimmie 16 år siden
Den har sine lidt for platte momenter men tilgengæld opvejes det af den fede satire og selvironi omkring Hollywood.
4½/6
#9 hey now 16 år siden
#10 natterjack 16 år siden
5/6.