“Tropic Thunder” er pjattet, fjollet og generelt for meget… og det er helt på sin plads. Hvad, der kunne minde om en 107 minutter lang åbningssketch til et Oscar-show, står distancen. Makkerfænomenet Ben Stiller/Tom Cruise tager sig selv meget lidt højtideligt, og hvis publikum kan gøre dem kunsten efter, er der lagt op til en af de bedste spoof-komedier i nyere tid.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Highland Park 15 år siden

Jeg morede mig godt under denne film, selv om den bestemt ikke var i særklasse.
Men den var tilpas fjollet og sjov i forhold til, hvad jeg var i humør til at se i går. Jeg stod og vaklede lidt mellem den og "Burn After Reading" men valgte altså denne, bl.a. fordi at jeg har læst ret blandet omtale af Coen-brødrenes nye film (som jeg dog regner med at se alligevel).
Det var rart for en gangs skyld at se en film, hvor Black næsten var tålelig (det var han dog også i "Margot at the Wedding", på nær et par enkelte scener hvor Baumbach gav ham frie tøjler). Faktisk passede det mig storartet, at hans rolle, i mine øjne, var lidt en parodi på ham selv og hans mangel på talent.
Det eneste ved filmen, der virkelig ærgrer mig er, at
Steve Coogan i rollen som Damien Cockburn røg ud af filmen på så tidligt et tidspunkt. Scenen med hovedet var hysterisk morsom, men jeg nød bare Coogans parodi på Coppola og hele sceneriet omkring "Apocalypse Now"-kvalerne så meget, at jeg ville ønske, at man havde gjort mere ud af det fremfor at satse på en mere forudsigelig handlingstråd. Alt det vidunderlige kaos der blev lagt op til og lovet i hans samtale med Four Leaf Tayback blev desværre ikke indfriet. Jeg ville ønske, at Stiller og Theroux (og Cohen) havde turdet følge idéen til dørs.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 duuk74 15 år siden

#11

Komisk talent er vist et spørgsmål om smag, jeg er personligt helt vild med deres (Tenacious D) HBO serie. Her er en af mine favoritter.

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#13 Highland Park 15 år siden

#12: Naturligvis er det et spørgsmål om smag, og jeg siger da heller ikke, at han overhovedet ikke kan være sjov, blot at de gange jeg har oplevet det kan tælles på en hånd.
Jeg har set videoen, du smed et link ind til (tak for det), og jeg smågrinte kun to gange sammenlagt. Da
han har slugt fluen, og da sangen, de synger, viser sig ikke at være deres eget påfund.

Og så morede jeg mig voldsomt meget over en enkelt af hans scener i "Tropic Thunder", nemlig da
han er bundet til et træ og i svedige detaljer beskriver, hvordan han vil slikke Sanduskys p**.

Ellers finder jeg ham alt andet end sjov. Han er bare for meget på den platte, enerverende facon. Men hver sin smag. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 Highland Park 15 år siden

For pokker da også! Nu kan jeg for gud ved hvilken gang ikke åbne spoiler nummer to i et indlæg. Arbejder I stadig på at fikse det admin.?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 Norrah 15 år siden

Bedste komedie i de sidste par år, uden tvivl.
Robert Downey Jr. er fantastisk i den, og det glæder mig virkelig han har fået et så godt comeback.
Gravatar

#16 filmz-Erroneus 15 år siden

Gal jeg grinte meget, da jeg var inde og se den og de tre spoof trailers de viste inden fimen var en god måde at få stemningen op på, genialt! :)

Jeg går ud fra de viser de tre spoof trailers til alle forestillinger og ikke bare den snigpremiere jeg var inde og se.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#17 Highland Park 15 år siden

Erroneus (16) skrev:
Jeg går ud fra de viser de tre spoof trailers til alle forestillinger og ikke bare den snigpremiere jeg var inde og se.

Det gør de skam. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 filmkorn.dk 15 år siden

Jeg forstår ikke den megen fokus på Robert Downey Jr. Bevares han gør det rigtig godt, men efter et par minutter kører hans figur efter samme skabelon resten af filmen.

Derimod er Tom Cruise intet mindre end fremragende. Hold kæft den mand har komisk talent. Lad os se noget mere til det.

Filmen som helhed er lettere kedelig og fungerer kun momentvis.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#19 Norrah 15 år siden

Filmen kan bestilles gennem DVDpacific allerede nu.
Har jeg personligt selv lige gjort.
Gravatar

#20 lagoni 15 år siden

#16 - var det trailere for karakterenes film? Der blev ikke vist noget da jeg så den i BioCity Odense i går, det startede bare med voice-over om bogens baggrund vist.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: