Instruktøren David Slade formåede mirakuløst at sprøjte noget liv og bid ind i seriens tredje del, “Eclipse”, hvilket gjorde den til det hidtil klart bedste indslag i rækken, men denne gang er det beklageligvis Bill Cordon, der har roret, og han bringer skuespillet tilbage til den flade facon, man kender fra føljetonens første to film. Særlig Taylor Lautner er udtryksløs som få, og man er helt lettet, hver gang han skifter form, alene af den årsag, at CGI-ulven spiller betydeligt bedre end Lautner.

Det hele eksploder i blodindsmurte absurditeter i filmens afrunding, hvor det bliver pinefuldt tydeligt, at nogle begivenheder og replikker nu engang har det bedst med at forblive i læserens fantasi. Som Harrison Ford engang sagde til George Lucas om dialogen i “Star Wars”: ”Du kan godt skrive det her lort, men du kan sateme ikke sige det.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 wimmie 12 år siden

Narniabæver1973 (19) skrev:
Jeg købte Olivia for bare at se det store tillæg.


Selvfølgelig :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#22 wimmie 12 år siden

gi-jones (18) skrev:
Det var præcis hvad jeg sad og pønsede på at skrive... Du stjal min punchline - usling!


Ha!
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#23 origin 12 år siden

I min verden er vampyrer sådan nogen der dør når de bliver udsat for sollys og bider lidt i de der små piger der.. og en varulv er sådan en der river rygraden ud på folk og hyler lidt..
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#24 BN 12 år siden

For at omskrive Collaterals ord:

Jeg har ikke set nogen af seriens film og har heller ikke behov for at opleve flere!!!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 Skeloboy 12 år siden

"(er det mon et spørgsmål om længde eller affyringskraft?)" - og pludselig så alle folk på mig på kontoreret...kom lige til at grine :)

Men Søren: kan ikke helt se hvorfor, du giver den 2 stjerner og ikke 1?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#26 elwood 12 år siden

Billede 3
Taylor Lautner har lige fået og vide, han ingen shirtless scenes har i filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 Benway 12 år siden

#25 Det var også lige på vippen, men der er trods alt nok underholdningsværdi i anden del til, at jeg ikke synes filmen er en total bundskraber - selvom en del af det er ufrivilligt underholdende. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#28 Therien 12 år siden

Min personlige overbevisning er at hvis man går mere end almindeligt meget op i film, så bliver man NØD til at se skrammel som Twilight, alene af den grund at man kan tage det med når man "dømmer" andre film.

Hvis man ikke ved hvor ringe det kan blive, kan man jo heller ikke helt bedømme det modsatte...

Benway (27) skrev:
#25 Det var også lige på vippen, men der er trods alt nok underholdningsværdi i anden del til, at jeg ikke synes filmen er en total bundskraber - selvom en del af det er ufrivilligt underholdende. :)


Så en 1 stjernet film (I din bog altså), er en film så gennemsyret elendig at man ikke engang kan grine af den. Hvis den derimod magter at underholde "ufrivilligt", så får den en stjerne ekstra? :)
Gravatar

#29 Benway 12 år siden

#28 Ikke hvis det udelukkende er ufrivilligt. :) Der er også et par scener i anden halvdel, der trods alt fungere nogenlunde.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#30 Therien 12 år siden

#29

Hehe fair nok :)

Skriv ny kommentar: