Instruktøren David Slade formåede mirakuløst at sprøjte noget liv og bid ind i seriens tredje del, “Eclipse”, hvilket gjorde den til det hidtil klart bedste indslag i rækken, men denne gang er det beklageligvis Bill Cordon, der har roret, og han bringer skuespillet tilbage til den flade facon, man kender fra føljetonens første to film. Særlig Taylor Lautner er udtryksløs som få, og man er helt lettet, hver gang han skifter form, alene af den årsag, at CGI-ulven spiller betydeligt bedre end Lautner.
Det hele eksploder i blodindsmurte absurditeter i filmens afrunding, hvor det bliver pinefuldt tydeligt, at nogle begivenheder og replikker nu engang har det bedst med at forblive i læserens fantasi. Som Harrison Ford engang sagde til George Lucas om dialogen i “Star Wars”: ”Du kan godt skrive det her lort, men du kan sateme ikke sige det.”
#1 wimmie 13 år siden
#2 weebs 13 år siden
#3 Notional 13 år siden
Og forresten, hvis ham vampyren ikke har en puls, hvordan kan han så få den op og stå? :S
#4 Therien 13 år siden
#5 wimmie 13 år siden
Jep, perverts hele bundtet :p
Rigor...I guess....
#6 Nicki52 13 år siden
#7 Collateral 13 år siden
#8 mbk 13 år siden
Jeg er stor Twilight fan og filmen levede i høj grad op til mine tårnhøje forventninger. Jeg takker personligt for at de har delt filmen i 2 dele, så der er masser af plads til bryllup og bryllupsrejse i del 1. Jeg glæder mig allerede som et lille barn til sidste del.
Bevares... ulvene er stadig ikke fantastiske og en af de ting som fungerer godt i bogen, men som bare virker bisart på film og scenen hvor de "taler" sammen er direkte pinlig og den kunne jeg godt have undværet.
Resten af filmen var fantastisk og passer fint til de første 3 film (så nr. 4 til Maraton i CinemaxX :-))
Er du til Twilight, så vil jeg klart anbefale den og giver den 6/6 uden tøven- jeg er allerede ved at finde hul i kalenderen, så jeg hurtigst muligt kan se den igen;-)
#9 xero--- 13 år siden
#10 davenport 13 år siden
Må simpelthen være årets bedste, set fra et humoristisk synspunkt.
Tak fordi du tog én for holdet :D
Har lyst til at citere hele anmeldelsen!