Instruktøren David Slade formåede mirakuløst at sprøjte noget liv og bid ind i seriens tredje del, “Eclipse”, hvilket gjorde den til det hidtil klart bedste indslag i rækken, men denne gang er det beklageligvis Bill Cordon, der har roret, og han bringer skuespillet tilbage til den flade facon, man kender fra føljetonens første to film. Særlig Taylor Lautner er udtryksløs som få, og man er helt lettet, hver gang han skifter form, alene af den årsag, at CGI-ulven spiller betydeligt bedre end Lautner.

Det hele eksploder i blodindsmurte absurditeter i filmens afrunding, hvor det bliver pinefuldt tydeligt, at nogle begivenheder og replikker nu engang har det bedst med at forblive i læserens fantasi. Som Harrison Ford engang sagde til George Lucas om dialogen i “Star Wars”: ”Du kan godt skrive det her lort, men du kan sateme ikke sige det.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 12 år siden

Therien (28) skrev:
Min personlige overbevisning er at hvis man går mere end almindeligt meget op i film, så bliver man NØD til at se skrammel som Twilight


No, ne, njet, nix, nein, nej!

Jeg sad og så 10 minutter af den første Twilight-film forleden da den blev sendt på dansk tv. Disse 10 minutters indblik i gennemsyret tv-sæbeopera-lignende elendighed får jeg aldrig tilbage!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 Lord Beef Jerky 12 år siden

Twilighter - 3/10
Twilighter 2 - 3/10
Twilighter 3 - 4/10

Så jeg skal da klart se de to sidste, især hvis de er på samme tårnhøje niveau som de andre!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#33 nwinther 12 år siden

Det hedder ikke "affyringskraft" men derimod - meget passende(?) - "Mundingshastighed".

Som med Harry Potter-serien, er jeg ved at gå på røven i bar forundring over, at folk (åbenbart mest teenage-piger) kan se lyset i sådan noget banalt bras.

Jeg har ikke set nogen af filmene (eller læst nogen af bøgerne) og denne anmeldelse bekræfter bare, at jeg ikke går glip af noget.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#34 rasmatas 12 år siden

Twilight skal bekæmpes med sort humor.
When they said "blues"
hey its like being black twice!
- B.B. King
Gravatar

#35 Babo84 12 år siden

Jeg kunne egentlig godt lide den første film i serien, som havde et par gode takter, takket være en god kvindelig instruktør, der før har udvist gode evner. Resten af filmene kunne ikke leve op til dette.

1'eren 6/10
2'eren 2/10
3'eren 3/10

Har dog droppet den sidste :)
Gravatar

#36 oleok 12 år siden

Det er nok den bedste anmeldelse, jeg længe har læst. Har allerede brugt citater fra den til at trolle twilight-fans (troller ellers aldrig nogensinde).

Det er sgu for genialt :D
Gravatar

#37 Slettet Bruger [1960290056] 12 år siden

Det er faktisk lidt sjovt at lytte til DR Filmlands anmeldelse af filmen. Peer Juul Carlsen nævner også det komiske i at varulvene åbenbart kan tale sammen og at personerne altid har tøj på når de forvandles tilbage til deres menneskelige skikkelser.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#38 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Man kan læse min anmeldelse af hele Twilight serien her:

http://filmz.dk/forum/anmeldelser/twilight-saga-br...

i #41
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: