Instruktøren David Slade formåede mirakuløst at sprøjte noget liv og bid ind i seriens tredje del, “Eclipse”, hvilket gjorde den til det hidtil klart bedste indslag i rækken, men denne gang er det beklageligvis Bill Cordon, der har roret, og han bringer skuespillet tilbage til den flade facon, man kender fra føljetonens første to film. Særlig Taylor Lautner er udtryksløs som få, og man er helt lettet, hver gang han skifter form, alene af den årsag, at CGI-ulven spiller betydeligt bedre end Lautner.
Det hele eksploder i blodindsmurte absurditeter i filmens afrunding, hvor det bliver pinefuldt tydeligt, at nogle begivenheder og replikker nu engang har det bedst med at forblive i læserens fantasi. Som Harrison Ford engang sagde til George Lucas om dialogen i “Star Wars”: ”Du kan godt skrive det her lort, men du kan sateme ikke sige det.”
#31 BN 13 år siden
No, ne, njet, nix, nein, nej!
Jeg sad og så 10 minutter af den første Twilight-film forleden da den blev sendt på dansk tv. Disse 10 minutters indblik i gennemsyret tv-sæbeopera-lignende elendighed får jeg aldrig tilbage!
#32 Lord Beef Jerky 13 år siden
Twilighter 2 - 3/10
Twilighter 3 - 4/10
Så jeg skal da klart se de to sidste, især hvis de er på samme tårnhøje niveau som de andre!
#33 nwinther 13 år siden
Som med Harry Potter-serien, er jeg ved at gå på røven i bar forundring over, at folk (åbenbart mest teenage-piger) kan se lyset i sådan noget banalt bras.
Jeg har ikke set nogen af filmene (eller læst nogen af bøgerne) og denne anmeldelse bekræfter bare, at jeg ikke går glip af noget.
#34 rasmatas 13 år siden
hey its like being black twice!
- B.B. King
#35 Babo84 13 år siden
1'eren 6/10
2'eren 2/10
3'eren 3/10
Har dog droppet den sidste :)
#36 oleok 13 år siden
Det er sgu for genialt :D
#37 Slettet Bruger [1960290056] 13 år siden
#38 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
http://filmz.dk/forum/anmeldelser/twilight-saga-br...
i #41