Filmen har manuskript af Wachowski brødrene, der er mændene bag “The Matrix”, og instruktøren James McTeigue er deres tidligere instruktørassistent fra selvsamme filmtrilogi. Det skaber en række forventninger, ikke mindst til kampscenerne. Heldigvis har de valgt en filmstil, der er væsensforskellig fra “The Matrix”, og formår derved at give “V for Vendetta” sin egen sfære. Det ses tydeligst i en afgørende kampscene mellem ‘V’ og en gruppe af regeringens mænd, der får et skær af mystisk elegance gennem ‘V’s lette og drømmeagtigt hurtige bevægelser.

“V for Vendetta” leverer en god, underholdende skrækvision, men ligesom skrækregimet selv tåler den ikke for mange nærgående spørgsmål.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kram 18 år siden

For sat** da en fantastisk fed film! Kan klart anbefales, intet at pege på what-so-ever, god action! Personligt er jeg kun glad for V, og Matrix 1 i denne 'kategori' - Equilibrium og diverse er en omgang lort IMO :).

Også godt at se at brugerne heldigvis kan finde ud af, at give denne film de rette kameraer (karakter).

5½/6
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#12 filmz-MichaelK 18 år siden

2#6 gravity" skrev:
ja jeg er ikke specielt enig i anmeldelsen, det med at at Evey og at talkshowværtens handlinger er urealistiske holder ikke, huner jo bare sent på den, den kan ske hvis man er lidt klodset. Tv værten tror jo han er uovervindelig og for populær til at de ikke vil rører ham, han er meget selvsikker, han har overvejet konsekvenserne, men tror ikke på de vil gører ham noget.

Helt enig. De virker, om end lidt klodset, troværdige. Begge er jo også ret rebelske når det kommer til stykket.

Det med information om V's evner synes jeg fungere meget godt. Vi får i princippet ikke mere at vide end personerne i filmen. De ved jo heller ikke helt hvem eller hvad han er.

Deruover en fed film som fortjener 5/6.
Gravatar

#13 akerman 18 år siden

Synes den er udmærket - lidt for langtrukken til tider, og jeg synes tempoet virker ret mærkeligt.. just når man forventer der skal ske noget med 5 minutters langt build-up, dominobrikker og jeg ved ikke hvad, så skifter tempo pludselig til stillestående snak. Hmm.
Gravatar

#14 filmz-kaotmus 18 år siden

#8: at Moore ikke vil have noget med filmen at gøre skyldes nu intet ved denne film, men League of Extraordinary Gentlemen, og især den retssag den udløste, hvor Moore blev meget sur over at filmselskabet indgik et forlig med dem, som påstod at ideen var stjålet fra dem (=at Moore skulle være blevet betalt for at lave en tegneserie for at skjule tyveriet)
Gravatar

#15 filmz-Martin Schou 18 år siden

Dyyyybt suk ... længe siden jeg har set en film, hvor jeg blev så rørt. Yderst gribende film.

Hen i slutningen af filmen, hvor demonstranterne tager deres masker af, ser vi så Orlando Bloom i ca. et halvt sekund eller sådan? Synes helt klart, det ligner ham i Pirates of the Caribbean.
I'm not left-handed either.
Gravatar

#16 Slettet Bruger [3753795762] 18 år siden

Er ikke enig med kritikken af hovedrolleindehaverne.

Hugo Weaving er efter min mening intet mindre end sublim som V, V er ikke ligefrem den tudende type, og alligevel får Hugo gennem måden, hvorpå han udtaler sine replikker, fortalt, hvor meget V rent faktisk lider. Har absolut ikke noget negativt at sige om denne præstation.

Natalie Portman virker meget som den typiske, knapt så godt spillende "damsel in distress" i den første del af filmen. Men efter hun taber hårdet, og Evey begynder at udvikle sig, så mener jeg også at hendes præstation bliver langt bedre.
Jeg kan god lide de nye star wars film, men jeg mener, at Portman spillede elendigt i den sidste af dem, og jeg frygtede virkelig for hendes præstation i filmen (jeg har ikke set closer), men hun overraskede mig da positivt, i hvert fald for så vidt angår den sidste del af filmen...

Jeg vil give filmen 5/6...
Gravatar

#17 gizmomis 18 år siden

Rigtig fed film, blev glædeligt overrasket.
Og kan ikke ligefrem se den forhærliger terrorisme, den er bare realistisk, hvor forkert terro end er, så har folk nogle gange (i hvert fald i deres egne øjne) ingen anden mulighed for at få deres synspunkter igennem eller for at vinde frihed, friheds kæmperne under anden verdens krig i Danmark brugte jo også terro, men dem ser de fleste som helte.
Gravatar

#18 hey now 18 år siden

Best...movie...ever
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#19 filmz-JuuL 18 år siden

Jeg skal se den igen snarest! Simpelthen for fed! Og er ret uenig med filmz-anmelderen (men det er ikke noget nyt :))

uden af tøve: 6/6
Gravatar

#20 Zaphix 18 år siden

#17
Netop, den enes Terrorister er den andens frihedskæmpere. Hvad de så hedder i historiebøgerne er op til den vindende part.

Filmen er dog genial, og kan godt lide de mange små mindgames der kører. Dialogen er også langt over hvad man normalt ser i biffen i dag.
Til tider føltes stemningen faktisk som teater, og det er ikke i en dårlig betydning.

Vil sige 5½/6 men da der ikke er halve point, fik den 6 :)

Skriv ny kommentar: