Filmen har manuskript af Wachowski brødrene, der er mændene bag “The Matrix”, og instruktøren James McTeigue er deres tidligere instruktørassistent fra selvsamme filmtrilogi. Det skaber en række forventninger, ikke mindst til kampscenerne. Heldigvis har de valgt en filmstil, der er væsensforskellig fra “The Matrix”, og formår derved at give “V for Vendetta” sin egen sfære. Det ses tydeligst i en afgørende kampscene mellem ‘V’ og en gruppe af regeringens mænd, der får et skær af mystisk elegance gennem ‘V’s lette og drømmeagtigt hurtige bevægelser.
“V for Vendetta” leverer en god, underholdende skrækvision, men ligesom skrækregimet selv tåler den ikke for mange nærgående spørgsmål.
#1 filmz-Kadann 18 år siden
#2 MTK 18 år siden
#3 azathoth 18 år siden
ARGH... Cubic!?!?... vig bort fra mit åsyn, du djævelens yngel den hedder EQUILIBRIUM....AAAAAaaaaarrrrghhhheeee............
#4 chandler75 18 år siden
Det er nu rettet.
#5 Yossarian 18 år siden
Glæder mig, har glædet mig til denne film siden november.
#6 gravity 18 år siden
en super fed film: 5/6
#7 gravity 18 år siden
#8 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Men ja, ja, den skal da nok trække folk i biffen, for det er jo nogenlunde underholdning. Men synes nu nok det giver god mening, at Moore ikke vil have noget med filmen at gøre...
#9 filmz-Kadann 18 år siden
Forherligelse af terrorister? Den må du lige forklare, fordi det kunne jeg ikke se i filmen.
#10 filmz-Spartan 117 18 år siden
Andet er der ikke at sige.