Filmen har manuskript af Wachowski brødrene, der er mændene bag “The Matrix”, og instruktøren James McTeigue er deres tidligere instruktørassistent fra selvsamme filmtrilogi. Det skaber en række forventninger, ikke mindst til kampscenerne. Heldigvis har de valgt en filmstil, der er væsensforskellig fra “The Matrix”, og formår derved at give “V for Vendetta” sin egen sfære. Det ses tydeligst i en afgørende kampscene mellem ‘V’ og en gruppe af regeringens mænd, der får et skær af mystisk elegance gennem ‘V’s lette og drømmeagtigt hurtige bevægelser.

“V for Vendetta” leverer en god, underholdende skrækvision, men ligesom skrækregimet selv tåler den ikke for mange nærgående spørgsmål.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 gi-jones 18 år siden

Har du tilfældigvis et link?`
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#52 filmz-Kadann 18 år siden

#51 -

Well, du kan finde den i diverse danske tegneseriebutikker, ellers kan du f.eks. finde den hos Amazon eller Play.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#53 lyspunkt 18 år siden

søg lidt her
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#54 filmz-Faustinon 17 år siden

Nok det værste omgang pis der længe er lavet(har ikke set den men er meget stor fan af Alan Moore), allerede i traileren kunne jeg se at de havde ændret flere væsentlige plotpunkter, det skal også lige siges at mængden af action i tegneserien var på et minimalt plan(som der kun gjorde det bedre, da den istedet blev fyldt med en dejlig masse snak;)
Endnu en vanhelligelse af et stort Alan Moore værk, de snakker også om at lave "Watchmen" som film, det kan kun gå galt....igen.....gud hvor jeg dog HADER Hollywood.
i am the videoword made flesh
Gravatar

#55 DarkLight 17 år siden

Jeg kunne godt tænke mig at høre de væsentlig plotforskelle? Jeg er nemlig ikke enig :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#56 filmz-Faustinon 17 år siden

#37, er fuldkommen enig(som ethvert rationelt tænkende individ ville være), #36, jeg kunne sige en masse men for din slags er der kun en ting: IDIOT!
i am the videoword made flesh
Gravatar

#57 filmz-MichaelK 17 år siden

#55 Ja det kunne være interessant at høre hvad man gik/går glip af.. :)
Gravatar

#58 filmz-gofferoffer 17 år siden

#57 Måske er det sådan noget, I leder efter?

Jeg er derimod uenig med #54. Jeg synes, filmen er ganske relevant og meget smuk, og jeg havde læst V For Vendetta i graphic novel-form, før jeg så filmen. Det er muligt, at de ikke er så ens, men for en gang skyld synes jeg nu, at det var godt med lidt få ændringer til historien, så den muligvis blev lidt mere mainstream. Denne film topper i hvert fald min liste over bedste film i 2006 indtil videre.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#59 filmz-Faustinon 17 år siden

#58
efter at havet læst andmeldsen og differencerne imellem tegneserien og filmen, har jeg i en større grad mindre lyst til at se filmen(overvejer at lade være men man skal jo..), Blandt andet er jeg uenig med forfatteren til artiklen, V skal ikke være menneskelig, for han er ikke et, han er et begreb, en følelse, en udvikling, han er alt hvad vi har skabt ikke hvad vi er, derfor skal han redde os alle. Derfor må han dø...
i am the videoword made flesh
Gravatar

#60 gi-jones 17 år siden

#59: Måske du skulle se filmen alligevel. Jeg synes han fungerer godt. Det er i øvrigt ikke pænt at afsløre slutningen uden en spoiler-box.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: