Filmen har manuskript af Wachowski brødrene, der er mændene bag “The Matrix”, og instruktøren James McTeigue er deres tidligere instruktørassistent fra selvsamme filmtrilogi. Det skaber en række forventninger, ikke mindst til kampscenerne. Heldigvis har de valgt en filmstil, der er væsensforskellig fra “The Matrix”, og formår derved at give “V for Vendetta” sin egen sfære. Det ses tydeligst i en afgørende kampscene mellem ‘V’ og en gruppe af regeringens mænd, der får et skær af mystisk elegance gennem ‘V’s lette og drømmeagtigt hurtige bevægelser.
“V for Vendetta” leverer en god, underholdende skrækvision, men ligesom skrækregimet selv tåler den ikke for mange nærgående spørgsmål.
#61 filmz-Faustinon 18 år siden
Og jeg har et grundlagt had til Wachowski brødrene efter "The Matrix" som er en udmærket actionfilm men igen(som mange andre) har de mishandlet genialt matreiale....
#62 rauhe 18 år siden
Hader at få hældt andres moralske holdninger i hovedet på mig, og det syntes jeg man fik konstant i V. Ingen mulighed for at tænke lidt selv.
#63 filmz-kaotmus 18 år siden
#64 jessup 18 år siden
#65 filmz-Faustinon 18 år siden
Wacohwski brøderne har endnu engang vist deres abentbare mangel på orginalitet og kvalitet for den sags skyld.
#66 filmz-Kadann 18 år siden
Og hvorfor er det så en lortefilm? :)
#67 filmz-Faustinon 18 år siden
har du læst tegneserien?
#68 filmz-Faustinon 18 år siden
#69 filmz-Kadann 18 år siden
Ja, det har jeg.
#70 filmz-gofferoffer 18 år siden
Det kan godt være, at Alan Moore ikke brød sig om ændringerne, men grunden til det udviklede sig fra et personligt nag til en af producerne. Faktisk kunne illustratoren, David Lloyd, godt lide ændringerne, fordi han kunne se, at det ville gøre den langt mere relevant for et nyt publikum. Personligt tror jeg, at Wachowski-brødrene vidste, at de ikke behøvede at ændre noget som helst, men valgte at gøre det med henblik på deres eget lands politik, fordi deres regering, ifølge dem, fortjener lige så megen kritik som Thatcher-regeringen gjorde dengang.