“V for Vendetta” er en mærkelig størrelse. En ofte underholdende, ambitiøs og flot film, der uheldigvis besidder langt flere ideer end godt er. Billedsiden skuffer en anelse, mens lydsporet for det meste leverer varen. Det skal lige siges, at der findes en langt fyldigere 2-disc udgave af “V for Vendetta” på markedet, som indeholder den oprindelige tegneserie og ikke er meget dyrere end 1-disc udgaven. Hvis man er tilhænger af filmen, er det naturligvis 2-disc udgivelsen, som skal ejes. 1-disc udgaven, som ikke engang byder på en eneste trailer, bør udelukkende bruges til udlejning for nysgerrige sjæle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 JannikAnd 18 år siden

#59 - Jeg er heller ikke den store Allen-fan. Men det var Ole Michelsen altså heller ikke. I den tid Bogart var på benene, gav Michelsen ikke én eneste Alle-film topkarakter, og det taget i betragtning, at Allen er hyperaktiv med en film om året. Dog har Michelsen udtalt, at "Manhattan" er en af hans all-time favorites. Listen Bruce linker til, indeholder kun hans anmeldeser fra 2001-2002.
Gravatar

#62 keitel 18 år siden

#59 Nej jeg hader simpelthen sproget,

# 61 Nu har jeg heller eller heldigvis ikke set alle Bogart afsnit, men næsten hver gang jeg har set Bogart, har der enten været franske film og Woody Allan film med,og dem har han nu som sådan ikke rakket ned, tværtimod. Men alt ialt er det jo blot en smagssag.
Gravatar

#63 Michael Andersen 18 år siden

#53 Hvis du har lyst til at læse mere om Ole Michelsens oplevelser med Melville, kan jeg anbefale at du prøver at opstøve Michelsens underholdende bog "Film skal ses i biografen". Den er vist udsolgt de fleste steder, men bibliotekerne ligger i hvert fald inde med den.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#64 filmz-Bruce 18 år siden

#63 Ja jeg har været rundt og lure på nettet :) Tusind tak for hintet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#65 Michael Andersen 18 år siden

Det var så lidt :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#66 dolphinfriendly 18 år siden

#62 Du bør forsøge dig med franske film, til trods for du ikke bryder dig om sproget. Med den holdning, er der mange store oplevelser der forbigås, idet der vitterligt er lavet mange fremragende film på fransk - og fransk er ikke nødvendigvis lig med kunstfilm, hvilket er en ubegrundet fordom desværre en del har.

Af "nyere" instruktører der laver film på fransk, er der bl.a. Haneke, Jeunet (der førhen dannede par med Caro), Kassovitz, Mimouni og Besson (som jeg personligt ikke sætter pris på).

Hvis du har mod på de mere klassiske instruktører, kan jeg anbefale bl.a. René Claire, Abel Gance, Jacques Tati og naturligvis Goddard, Truffaut og Resnais.

Gravatar

#67 filmz-phreak 18 år siden

sjovt hvordan samtalen er gået fra en kritik af anmeldelsen, til anbefalinger af forskellige franske film. Men mange kloge mennesker, på et sted, får jo tit en diskussion til at brede sig..;)

jeg har personligt ikke set filmen endnu, men kun læst anmeldelsen. Det eneste jeg mangler, er flere konkrete eksempler på hvorfor filmen var så rodet, portman's mangler osv. Lidt ligesom det post #20 var inde på...
- In vino veritas....
Gravatar

#68 jessup 18 år siden

Dete er friskt du anbefaler Resnais til en der ikke kan lide fransk film - så kunne du lige så godt anbefale Rohmer - som vist nok var ham der inspirerede kommentaren "livet er for kort til fransk film" :)
This is just until June
Gravatar

#69 dolphinfriendly 18 år siden

#68 Rohmer lavede efter min mening kedelige og handlingsløse film, til forskel for Resnais' kortere hyponistisk dragende film der har væsentlig mere at byde på (Udover "L'Annee derniere a Marienbad" der ikke ligefrem er den mest indelysende film i verden ;) ), derfor synes jeg ikke de to helt kan sammenlignes.

Jeg er godt klar over at Resnais ikke er til alle, ligesom Gance og Claire ikke er det, men instruktører man ikke kan overse hvis man får smag for det franske. Og det kunne måske være, hvis han startede med de mere overkommelige "nyere" instruktører som jeg forslog.

Gravatar

#70 jessup 18 år siden

Du har ret det eneste de har til fælles er at de er franske og laver film - jeg kan nu godt lide Rohmer har dog mest set hans gamle.

Jeg kan ikke huske om det var dig jeg havde en løs diskussion om Cinema du look med, men det er et godt sted at starte med dem - dog ikke den skræklig hysteriske "de elskende ved point neuf".

Lidt ældre men ikke at kimse af for dem der gerne vil have genkedelig fremdrift er den mesterlige Clouzot -"wages of fear" og "Diabolique" hvis det smager så også "Le Corbeau".
This is just until June

Skriv ny kommentar: