“V for Vendetta” er en mærkelig størrelse. En ofte underholdende, ambitiøs og flot film, der uheldigvis besidder langt flere ideer end godt er. Billedsiden skuffer en anelse, mens lydsporet for det meste leverer varen. Det skal lige siges, at der findes en langt fyldigere 2-disc udgave af “V for Vendetta” på markedet, som indeholder den oprindelige tegneserie og ikke er meget dyrere end 1-disc udgaven. Hvis man er tilhænger af filmen, er det naturligvis 2-disc udgivelsen, som skal ejes. 1-disc udgaven, som ikke engang byder på en eneste trailer, bør udelukkende bruges til udlejning for nysgerrige sjæle.
Skriv ny kommentar:
#71 dolphinfriendly 18 år siden
Jeg har fortrængt flere elementer der irriterede mig...max. 2 stjerner fra min side, idet jeg hverken blev underholdt, oplyst og sad tilbage med den usle følelse når man føler den biografbillet kunne være brugt bedre.
Tegneserien har jeg hørt meget godt om, håber absolut ikke den er som filmen.
#72 dolphinfriendly 18 år siden
Ellers mener jeg at Kassovitz er ganske fin at begynde ved - "De Blodrøde Floder (1+2)" og i den grad "La Haine" er meget vellykkede film. "Man Bites Dog" (belgisk film, men på fransk) synes jeg også er en rigtig god "starter", hvis man er til brutal og grotesk humor. :)
"Amelie", "Delikatessen" og "The City Of Lost Children" af Jeunet (og Caro) er også vældig gode.
Hanekes "Caché" er absolut også værd at spendere en aften på.
#73 JannikAnd 18 år siden
#74 dolphinfriendly 18 år siden
Iøvrigt mener jeg kun cinema du look var en ren fransk tradition, hvor "Man Bites Dog" er belgisk - men er ikke sikker.
#75 JannikAnd 18 år siden
#76 dolphinfriendly 18 år siden
#77 JannikAnd 18 år siden
#78 dolphinfriendly 18 år siden
#79 filmz-Bruce 18 år siden
Og Vendetta? Hmmm tja. Underholdende uden at være prangende. Emnet er tærsket igennem nogle gange og havde filmen været apolitisk, ville jeg nok have sagt god underholdning, her har i en 7'er. Men jeg bryder mig overhovedet ikke om budskaberne og de perfide referencer og sammenligninger til nutiden de advokerer for.Og ja, slutningen var ringe. Så derfor siger jeg, f... u Warchowskis, men I får en 7'er alligevel :)
#80 filmz-Kadann 18 år siden
Filmen ville jo aldrig kunne blive apolitisk, uden at man ville ende op med et resultat der var ligeså miserabelt som "The League of Extraordinary Gentlemen", set i forhold til Moores historie.