“V for Vendetta” er en mærkelig størrelse. En ofte underholdende, ambitiøs og flot film, der uheldigvis besidder langt flere ideer end godt er. Billedsiden skuffer en anelse, mens lydsporet for det meste leverer varen. Det skal lige siges, at der findes en langt fyldigere 2-disc udgave af “V for Vendetta” på markedet, som indeholder den oprindelige tegneserie og ikke er meget dyrere end 1-disc udgaven. Hvis man er tilhænger af filmen, er det naturligvis 2-disc udgivelsen, som skal ejes. 1-disc udgaven, som ikke engang byder på en eneste trailer, bør udelukkende bruges til udlejning for nysgerrige sjæle.
#1 blahblah 18 år siden
#2 Slettet Bruger [522818225] 18 år siden
Kan heller ikke se at filmen drukner i ideer, alle elementer, som er med, giver da fuldstændig mening og trækker imo filmen op.
Synes også kritikken af Nathalie Portman er for vidtgående. Ja, hun taler ikke britisk - og det kan høres, at dette er påtaget. Men derudover kan jeg ikke forstå kritikken, da jeg synes hendes nervøse tilgang til rollen virker perfekt i forhold til Eveys situation - det er Evey der ikke befinder sig godt i sin nye rolle.
#3 filmz-Kadann 18 år siden
#4 tranberg 18 år siden
Tydeligt har anmelderen ikke kunne lide V For Vendetta, og vælger at anmelde 1-disc udgaven og rakker den ned.
Dog til sidst bliver der lige nævnt at der findes en 2-disc edition, som indeholder meget mere fyldigt ekstramateriale, den oprindelige V For Vendetta-tegneserie og er i det hele taget meget bedre en den udgave som er blevet anmeldt.
Jeg synes IKKE denne anmeldelse er særlig neutral, og mener IKKE den er kvalifiseret til at ligge på et offentligt site!
#5 filmz-Kadann 18 år siden
Filmz vælger ikke hvilke udgaver af filmene de får tilbudt af filmselskaberne til anmeldelser, så der er du helt forkert på den.
#6 chandler75 18 år siden
#7 jessup 18 år siden
#8 filmz-gofferoffer 18 år siden
Vedrørende anmeldelsen, så er jeg ikke enig. 5/6.
#9 filmz-The Omen 18 år siden
Jeg tror, at du tager anmeldelsen lidt for personlig. Der vil selvfølgelig altid være delte meninger om en film. Personlig er jeg enig med anmelderen. Filmen er kun middelmådig og forsøger mere end den opnår. Hugo er god, men Porten fejler hårdt og kontant. Hun bruger det meste af sin tid på skærmen til at være irriterende. Men udover det, har andmelderen jo ikke trashed filmen på nogen måde. 3/6.
DVD udgivelsen, der er blevet anmeldt, fortæller jo bare folk, at de ihvertfald ikke skal købe 1-disc versionen, da han ikke synes meget om filmen, og bonus materialet er kedeligt.
Og hvordan laver man en neutral anmeldelse? Man skal vel være kritisk eller det modsatte...
#10 Riqon 18 år siden