“Walk the Line” er en kærlig hyldest til mennesket og myten Johnny Cash, der døde i 2003. Selv om filmen holder sig til de traditionsbundne fortællestrukturer og har en forkærlighed for den amerikanske drøm, har den alligevel fat i den lange ende. Alligevel formår den ikke at komme helt til tops. Dertil er der simpelthen for mange fortællemæssige bøffer samt en efterspørgsel efter mere. Det “mere” kan ekstramaterialet muligvis tilbyde. Det er i hvert fald blevet til et bredt udvalg, der supplerer filmen ganske fint.
#21 filmz-jackjazz 18 år siden
Mht. filmen må jeg dog sige, at jeg blev særdeles skuffet. Det er måske et tilfælde af den normale effekt ved at have store forventninger til en film, men alligevel: Jeg synes der mangler meget:
Hvor er hans glæde over sine egne børn? Hvor er alle de koncerter han gav til soldaterne og i reservaterne (og som var afgørende for den accept han fik blandt folk i almindelighed)? Og det værste: Hvor er koncerten i San Quentin? Den er blandt Cash-elskere (og mange andre) kendt som den bedste live-optræden nogensinde, og så er den ikke med i filmen???
For mig virker det som et tilfælde af den hoolywoodkse formel: Så, nu er filmen 2 timer, så skærer vi resten fra... Det er for dårligt!
//JackJazz
#22 Slettet Bruger [918446906] 18 år siden
#23 filmz-jackjazz 18 år siden
OK, tak for det. Det står bare på f.eks. CDON.COM (http://www.cdon.com/main.phtml?prod=589805&nav=4248&navroot=903&page=product). Er der nogen, som kan forklare det?
//JackJazz
#24 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#25 Slettet Bruger [918446906] 18 år siden
#26 filmz-jackjazz 18 år siden
Min opfordring er derfor, at man køber 2-disc-udgaven af filmen og så evt. den viste ved siden af.
På den måde får man filmen med masser af ekstramateriale og en Live-DVD med den rigtige JC. Det eneste man går glip af er en lille CD med 3 numre.
Et meget bedre køb efter min mening.
//JackJazz
P.s.: Nå ja, så skal man selvfølgelig også sørge for at få en udgave af live-optagelsen fra San Quentin - Jeg var så heldig selv at finde den blandt mine gamle country-LP'er, og det er gudemusik.