“Walk the Line” er en kærlig hyldest til mennesket og myten Johnny Cash, der døde i 2003. Selv om filmen holder sig til de traditionsbundne fortællestrukturer og har en forkærlighed for den amerikanske drøm, har den alligevel fat i den lange ende. Alligevel formår den ikke at komme helt til tops. Dertil er der simpelthen for mange fortællemæssige bøffer samt en efterspørgsel efter mere. Det “mere” kan ekstramaterialet muligvis tilbyde. Det er i hvert fald blevet til et bredt udvalg, der supplerer filmen ganske fint.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-jackjazz 17 år siden

Jeg har også lige købt 3-disc-udgaven, og selvom det selvfølgelig er lidt skuffende, at der kun er 3 numre på den medfølgende CD, så vil jeg stadig betegne den som en læækerheds-udgave. Dog mangler jeg en booklet med tekster til sangene - er det ikke en del af pakken? Det synes jeg at have læst - måske har de glemt at putte den i nede i stereo Studio...

Mht. filmen må jeg dog sige, at jeg blev særdeles skuffet. Det er måske et tilfælde af den normale effekt ved at have store forventninger til en film, men alligevel: Jeg synes der mangler meget:

I det store og hele fik jeg fornemmelsen af, at vi fik fortalt en halv historie, hvorefter vi bare fik at vide: Og de levede lykkeligt til deres dages ende, og Cash fik et comeback. Meget, meget ringe, i betragtning af, at man prøver at lave en biografi over mandens liv.
Hvor er hans glæde over sine egne børn? Hvor er alle de koncerter han gav til soldaterne og i reservaterne (og som var afgørende for den accept han fik blandt folk i almindelighed)? Og det værste: Hvor er koncerten i San Quentin? Den er blandt Cash-elskere (og mange andre) kendt som den bedste live-optræden nogensinde, og så er den ikke med i filmen???


For mig virker det som et tilfælde af den hoolywoodkse formel: Så, nu er filmen 2 timer, så skærer vi resten fra... Det er for dårligt!

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#22 Slettet Bruger [918446906] 17 år siden

#21: Jeg tror ikke, der overhovedet medfølger sådan en booklet med alle sangteksterne, for det er der heller ikke i min 3-disc version.
Gravatar

#23 filmz-jackjazz 17 år siden

#22:

OK, tak for det. Det står bare på f.eks. CDON.COM (http://www.cdon.com/main.phtml?prod=589805&nav=4248&navroot=903&page=product). Er der nogen, som kan forklare det?

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#24 elwood 17 år siden

#23 nu har CD-on heller ikke det bedste ry med at beskrive/vise det rigtige indhold, så det vil ikke overraske mig.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 Slettet Bruger [918446906] 17 år siden

#23: Det vil jeg give #24 ret i. De skriver jo også, det er hele soundtracket der medfølger, selvom det bare er en Music Sampler med tre numre i.
Gravatar

#26 filmz-jackjazz 17 år siden

Jeg var lige i Stereo Studio i dag, og faldt over denne: http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11625, til en hund.

Min opfordring er derfor, at man køber 2-disc-udgaven af filmen og så evt. den viste ved siden af.

På den måde får man filmen med masser af ekstramateriale og en Live-DVD med den rigtige JC. Det eneste man går glip af er en lille CD med 3 numre.

Et meget bedre køb efter min mening.

//JackJazz

P.s.: Nå ja, så skal man selvfølgelig også sørge for at få en udgave af live-optagelsen fra San Quentin - Jeg var så heldig selv at finde den blandt mine gamle country-LP'er, og det er gudemusik.
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.

Skriv ny kommentar: