“Walk the Line” er en kærlig hyldest til mennesket og myten Johnny Cash, der døde i 2003. Selv om filmen holder sig til de traditionsbundne fortællestrukturer og har en forkærlighed for den amerikanske drøm, har den alligevel fat i den lange ende. Alligevel formår den ikke at komme helt til tops. Dertil er der simpelthen for mange fortællemæssige bøffer samt en efterspørgsel efter mere. Det “mere” kan ekstramaterialet muligvis tilbyde. Det er i hvert fald blevet til et bredt udvalg, der supplerer filmen ganske fint.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 17 år siden

Kanon film, jeg brude også snart modtage lækkerhedsudgaven af filmen med posten 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 pulse83 17 år siden

Ja. Dejlig film med godt skuespil. Lidt skuffet over anmeldelsen af billede og lyd. Jeg havde virkelig håbet på et kickass lydspor. Er LFE kanalen godt repræsenteret?
Excuse me, Flo!
Gravatar

#3 chuck 17 år siden

Har fået Region 1 (2 disc) og genså den i forgårs. Glimrende film med et herligt soundtrack. Kærlighedshistorien hæver den lige en anelse over Ray. 5/6
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#4 king b 17 år siden

#2 jeg undrer mig også over anmeldelsen af billede og lyd. De amerikanske dvd-anmeldelser har nærmest givet dvd'en topkarakter i disse kategorier - er den danske version vitterligt et helt andet transfer?

Det virker lidt underligt at filmz-anmelderen taler mere om, hvor meget lyd der kommer ud af baghøjttalerne, end hvordan det egentlig rent faktisk lyder. Filmen blev jo nomineret til en Oscar for bedste lyd, så det kan vel ikke kun være mig, der synes, den lød bedre end til sølle 3/6...
Gravatar

#5 jesperhp 17 år siden

For mig var det nærmest som at se 'Ray' igen, med alle de facetter der er ens i de to historier. Men det ændrer jo ikke på det faktum, at det er en fremragende film.
Gravatar

#6 akerman 17 år siden

Udmærket film.. forstår dog ikke helt reeses oscar :o
Gravatar

#7 filmz-The Omen 17 år siden

Walk the Line er en monster fed film. I modsætning til Ray - der kun kan prale med Jamie Fox's skuespil - har denne film en rød tråd. For mig havde Ray intet interessant at byde på. Lang, kedelig osv. Walk the Line er simpelthen bare så godt skruet sammen at man ikke kan undgå at lide den. Phoenix er i topklasse, og endda forhadte Witherspoon hæver sig langt over middel. Blot hele fængsels scenen er værd at se.
Ikke tit, vi får sådanne film at se.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#8 filmz-stente 17 år siden

udkommer den ikke først d. 27 på DVD?
Gravatar

#9 chandler75 17 år siden

Jo.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 Lady Arwen 17 år siden

Kan ikke vente med at få DVDen har ventet på at gense den længe jeg synes simphelthen filmen er SÅ FED!
Jeg vidste ikke rigtig så meget om Johnny Cash inden jeg så den og jeg kendte heller ikke rigtig hans sange men nu er jeg bare fan hans sange er fantastiske og jeg fatter bare ikke hvorfor jeg ikke har hørt det før :)
Doctor Who <3

Skriv ny kommentar: