Filmen er opbygget efter den klassiske rutsjebanetur, som aldrig rigtig giver sine passagerer fred til at dvæle ved omgivelserne. Hvis man ikke har noget imod at lægge hjernen fra sig på hattehylden, er “Wanted” altså lige sagen. Med sine spektakulære billeder og forvrøvlede plot er filmen ikke synderligt svær at slå ud af hovedet bagefter. Faktisk vil denne anmelder næsten garantere, at det hele hurtigt er glemt igen. Men det er sjovt, så længe det varer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Zabriskie 15 år siden

Det er vel et spørgsmål om smag, og den her film ramte lige plet for mig.

Den var så ualmindelig dum, at det var en fryd.

Jeg forstår ikke et eneste af jeres argumenter angående manglen på plausibilitet i historien. Jeg vil nærmest sige at filmens grundpræmis er mangel på logik, og ikke på noget tidspunkt opsøger den nogen form for troværdighed. Til forskel fra utrolig mange andre film, følger denne film meget nøje den tone der bliver slået an fra første scene, og er derfor utrolig sikker i sit udtryk.
Der er ikke nogen slinger i valsen. Den her film skal ikke tages alvorligt, den skal ikke følge andre regler end den indre logik filmen selv opbygger. Den skal bare være ualmindelig svedig. Og det er den.
Den ene scene efter den anden var et ægte actionrush. Jeg nævner i flæng:

Tog falder ned i kløft scenen
Hovedpersonen løber ind og skyder alle med deres egne våben scenen
Jolie aka fox (svedigt navn) slår alle inklusiv sig selv ihjel, med en omgang hidsig bullit curving scenen
Hele optræningsdelen af filmen - hvor er det fedt og se blod! Sådan bliver man oplært
Cross dræber hovedpersonens "far" åbningsscenen


And so on and so forth...
Le temps détruit tout
Gravatar

#42 blahblah 15 år siden

#41
Sejt billede.
Gravatar

#43 Zabriskie 15 år siden

anytime
Le temps détruit tout
Gravatar

#44 icetea 15 år siden

Første halvdel var fremragende underholdning, men niveauet faldt desværre lidt hen mod slutningen, selvom selve slutningen var fed. Hvis den havde holdt niveauet hele vejen ville det være en 5/6 eller mere. Nu må en nøjes med 4/6 :P
Gravatar

#45 filmz-DocDoom 15 år siden

Morsomt hvordan mænd og kvinders vidt forskellige interesser kommer til udtryk:

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/film/article...

Efter at have set kort på billedet skimmede jeg artiklen og faldt over ordet "maskingeværssalve". Straks jeg så det ord, vidste jeg, at hvis jeg scrollede op igen, så ville jeg se et kvindenavn som skribent. Enhver mand ville jo have lagt mærke til, at det er en shotgun.

Minder mig om "Interview With The Vampire"-forfatteren Anne Rice, der har lavet et enormt research-arbejde til flere bøger i serien; på linie med det forarbejde folk som Dan Brown og Tom Clancy er kendt for. Til trods herfor; når en detajle simpelthen rammer udenfor hendes interessefelt, så bliver den forbigået og bliver til en fejl, der springer i øjnene på enhver mandlig læser: Der er en scene, hvor hun beskriver, hvordan en person sætter magasinet i skæftet på sin pistol og herefter spinder tromlen rundt. Hun interesserer sig for historie, kultur, antropologi, arkæologi - men ikke for våben. Derfor får hun i sin uvidenhed herom opfundet en mutant mellem en (automat)pistol og en tromlerevolver.

EDIT: Nu har hun rettet det til "geværsalve" :-)

:-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#46 lagoni 14 år siden

Jeg er helt med på film hvor man bare skal sende logik og fornuft på ferie (jeg er fx stor fan af Crank), men denne her var lidt for meget til tider. En væv?!? Come on...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: